ChatGPT 4.0
Nézzük meg, miben különbözik a ChatGPT legújabb, fizetős 4.0 számú verziója. Számszerűsítve kb. “10-szer jobb”. De hogy ez mit is jelent? Fentebb írtuk, hogy a 3.5-ös verzió 175 milliárd különféle paramétert tartalmaz. Ez a szám az új verzióban már 100 billió paraméter. Ezen felül már nem csak a begépelt szöveget képes értelmezni, hanem hangokat és képeket is.
Sokkal kreatívabb, kifinomultabb válaszokat ad, viszont ennek megvan az ára is, és itt nem a 20 dolláros havidíjra gondolunk, sokkal inkább a megnövekedett válaszadási időre, ami akár több percet is igénybe vehet.
Mire használható a ChatGPT az online marketingben?
A ChatGPT valójában rendkívül sokoldalú és hasznos eszköz az online marketingben is.
A következőkben bemutatjuk az ehhez kötődő lehetőségeket:
Tartalomgenerálás
Az online marketing területén a tartalomgyártás nagyon fontos szerepet játszik, hiszen az általunk közzétett tartalom nagyban meghatározza, hogy milyen hatással vagyunk az ügyfeleinkre és a célcsoportunkra. A ChatGPT nagyon hasznos eszköz lehet ebben a tekintetben is, mert képes arra, hogy szövegeket hozzon létre az általunk megadott témakörökben és stílusban. Íme néhány példa arra, hogy mire használhatjuk a ChatGPT-t a tartalomkészítés során:
Blogbejegyzések írása
A ChatGPT-t felhasználhatjuk arra, hogy olyan blogbejegyzéseket írjunk, amelyek az általunk megadott témakörökhöz és kulcsszavakhoz kapcsolódnak. A ChatGPT segítségével könnyen és gyorsan írhatunk új tartalmakat, amelyek relevánsak a célcsoportunk számára.
Többféleképpen is segítségünkre lehet a program, adhatsz neki nagyjából szabad kezet, mint az alábbi példán:
Vagy konkretizálhatod, specifikálhatod, hogy mit is szeretnél látni benne pontosan, és adhatsz utasításokat a stílusra vonatkozóan is:
A legjobb megoldás – szerintünk – pedig az, amikor inspirációként használod a ChatGPT-t, és ötleteket, vázlatokat kérsz tőle egy adott témában:
Ez csak néhány példa arra, hogy mire lehet használni a ChatGPT-t a tartalomgenerálás terén. A lehetőségek száma korlátlan, és a ChatGPT használatával könnyen és gyorsan előállíthatunk tartalmakat. Viszont ezek még mindig egy algoritmus által készülnek, így nem szabad elfelejtenünk, hogy a profi szövegírók által gyártott tartalmakat bár próbálja megközelíteni minőségben, egyelőre érezhető a különbség a copywriterek javára.
Na de akkor következzen a fő kérdés és lássuk mit gondol erről a ChatGPT?
A ChatGPT tartalmai mögül hiányzik az személyiség. Például sosem fog önálló véleményt formálni valamiről, illetve pontosan egyik szövegíró stílusát sem tudja lemásolni emiatt. Egy nagyon jó kiegészítő eszköz, aminek érdemes a használatával élni, viszont nem támaszkodni rá. A tartalmak mögötti személyiség pedig pont emiatt fog felértékelődni.
Amint mindenki elkezdi használni különféle dolgokra, úgy könnyen elveszti a varázsát – hiszen ha mindenkinek van egy ilyen különleges segítője, akkor a különleges jelzőt már nem tudhatja magáénak.
A mennyiség növekedése magával hozza a minőség romlását is. Ez meglehet, hogy alul pozícionált, árérzékeny szegmenseknél nem lesz hátrány, hiszen pl. ha egy vállalkozás mondjuk keleti országokba akar nyitni, nem kell külön fordítókat, szövegírókat alkalmaznia, így időt, pénzt és energiát is spórolhat a landing oldalak, termékleírások, hirdetések, stb terén. Egy átlagfelhasználó viszont könnyen rájöhet, hogy egy AI által szövegezett weboldalra érkezett, és a hazai piacon még mindig fontosabb a bizalmát elnyerni a célcsoportnak – és az AI által generált szövegezés még gyerekcipőben jár ahhoz, hogy vállalkozásunk jövőjét erre alapozzuk.
A ChatGPT és a jövő
Remélem, hogy kicsit jobban megértetted az ChatGPT működését és felhasználási lehetőségeit az online marketing területén. A jövőbe tekintve kérdések merülhetnek fel például a szerzői jog kapcsán, és még ki tudja milyen területeket érinthet.
A ChatGPT további felhasználási lehetőségei közé tartozik az egészségügyi diagnosztika, az oktatás, a jogi tanácsadás, az időjárás-előrejelzés és még sok más terület. Valószínű, hogy a ChatGPT fejlesztése és felhasználása továbbra is növekedni fog a jövőben, és egyre fontosabb szerepet játszik majd az üzleti világban és az életünkben általában.