Az online térben a „popup” szó gyakran negatív érzelmeket kelt, hiszen sokan a bosszantó és zavaró reklám ablakokra asszociálnak vele. Azonban a megfelelő beállításokkal és stratégiával a popupok valójában hatékony eszközök lehetnek a konverzió növelésére.
Kezdjük az elején! Mi is pontosan a popup?
A popup egy olyan felugró ablak vagy réteg a weboldalon, ami akkor jelenik meg, amikor a látogató bizonyos feltételeknek megfelelően interakcióba lép az oldallal. Célja általában az, hogy felhívja a látogatók figyelmét valamilyen fontos információra, promócióra vagy cselekvésre ösztönző üzeneteket közvetítsen.
Ahhoz, hogy személyre szabott, figyelemfelkeltő és eredményes popup-okat tudj létrehozni szükséged lesz egy intuitív kezelőfelülettel ellátott oldalra, ahol mindezt megvalósíthatod. Az OptiMonk világszerte több, mint 30.000 felhasználónak nyújt a konverzió-optimalizáláshoz szükséges eszközöket, programozói tudás nélkül.

Miért érdemes neked is popup-okat használni, ha webshopod van?
Lássuk a számokat!
Az Optimonk által közzétett kutatások alapján az Avon +150%-kal növelte az online rendelései számát. A Digital Marketer 14 nap alatt majdnem 3000 feliratkozót szerzett. A The Body SHop pedig több mint 30%-kal növelte az átlagos kosárértéket. Ez csupán pár példa a sok közül, akik észrevették a popup kampányokban rejlő lehetőségeket.
Hogyan érhetsz el te is látható eredményeket? Nézzünk néhány jól bevált popup típust:

Üdvözlő popup:
Az üdvözlő popup egy hatékony eszköz lehet a látogatók figyelmének felkeltésére és az első vásárlás ösztönzésére. Amikor egy látogató először érkezik a weboldaladra, egy felugró ablakban üdvözölheted őket, és felajánlhatsz egy kedvezményt, például egy százalékos árengedményt vagy ingyenes szállítást az első vásárláshoz.
Népszerű termékek kiemelése:
A legnépszerűbb termékek kiemelésével nemcsak időt spórolhatsz a látogatóknak, hanem növelheted a bizalmukat és a vásárlási kedvüket is, mivel a látogatók hajlamosak követni a többség választásait. Emellett a márkahűséget is erősíti, mert az elégedett vásárlók szívesen térnek vissza, hogy újra megvásárolják kedvenc termékeiket.
Kosárelhagyás ellen:
A kosárelhagyás egy gyakori probléma a webshopok körében. Ugyan a látogatók termékeket helyeznek a kosarukba, de végül nem fejezik be a vásárlást. Az ilyen esetek kezelésére érdemes korlátozott ideig tartó ajánlatokat kínálni, például extra kedvezményeket, ingyenes szállítást vagy ajándékot, ha egy bizonyos időn belül befejezik a vásárlást.
Szerencsekerék:
A szerencsekerék egy interaktív és szórakoztató módszer a látogatók bevonására. A látogatók pörgethetik a kereket, és különböző kedvezményeket vagy ajándékokat nyerhetnek. Ez a játékos elem növeli az érdeklődést és az oldalon töltött időt, miközben pozitív élményt nyújt. A szerencsekerék segítségével nemcsak a látogatók elkötelezettségét növelheted, hanem azonnali vásárlásra is ösztönözheted őket a nyert kedvezmények révén.
Feliratkoztatás:
Hírlevél feliratkozásért cserébe kedvezményt vagy valamilyen hasznos anyagot például e-bookot kínálhatsz. A hírlevél-feliratkozások növelése hosszú távon is előnyös, mert lehetőséget ad arra, hogy rendszeresen kommunikálj a feliratkozókkal, informáld őket az új termékekről, akciókról és különleges ajánlatokról.
Ahhoz azonban, hogy valóban eredményes popup-okat készíthess, érdemes figyelembe venned az alábbi pár szempontot:

✅ Időzítsd a popup-okat a vásárlók viselkedése alapján
✅ Igazítsd a popupok stílusát a márkádhoz
✅ Ne értékesítőként kommunikálj, inkább legyél barátságos és segítőkész
✅ Használj képeket, hogy érzelmeket kelts és gyorsan add át az üzenetet

❌ Ne zavard a látogatókat olyan üzenetekkel, amik nem relevánsak számukra
❌ Ne tolj az arcukba másodpercenként minden egyes oldalon többféle üzenetet, hiszen ez nemcsak a látogatót, hanem téged is összezavarhat
Összességében a popup kampányok hatékony eszközök lehetnek a webshopok konverziójának növelésére, de csak akkor, ha helyesen alkalmazzuk és figyelembe vesszük a látogatók igényeit és viselkedését.
Ha pedig úgy érzed szükséged lenne segítségre az elinduláshoz, keress minket bátran!