Vajon milyen Facebook kampányokat érdemes mindenképp használnod, ha webshopod van? Most elhoztuk az 5 leginkább bevált Facebook kampány típust webshopok számára. Ráadásul azt is elmondom, hogy én hogyan szoktam beállítani őket a lehető legjobb eredmények érdekében.
Te használod mind az 5-öt? Hamarosan kiderül!
1. Forgalom típusú Facebook kampány
A forgalom típusú Facebook kampányokkal nem csak olcsón tudsz kattintásokat venni. (Ezek általában sokkal alacsonyabb cpc-vel dolgoznak, mint a konverziós kampányaid.)
A forgalom kampányok szuper eszközök különböző célzások, például érdeklődési kör alapú közönségek, Advantage+ célzás és egyéni, vagy éppen lookalike célzások összehasonlítására.
Ezen kívül, mivel az értékesítő kampányoknál olcsóbban terelnek forgalmat, ezért ha alacsonyabb látogatottságú webshoppal rendelkezel, akkor szuperek a látogatószám növelésére. Természetesen az oldalodon járt emberekből itt is többféle egyéni célközönséget tudsz létrehozni, amiket aztán az értékesítés kampányaidban felhasználhatsz.

2. Aktivitás típusú Facebook hirdetések
Az aktivitás típusú Facebook hirdetések növelik az interakciót, erősítik a közösséget és megszilárdítják a márkát. Én viszont mégsem ezek miatt szoktam alkalmazni ezt a Facebook kampány típust szinte minden webshop esetében.
Az aktivitás típusú Facebook kampányokkal viszonylag kis költségkerettel, akár már napi 500 Ft költésből is jelentős eredményeket érhetsz el hosszú távon. Ráadásul a Facebook és Instagram posztokon, illetve hirdetéseken aktivitást végző emberekből egyéni célközönséget hozhatsz létre. Ők már találkoztak a márkáddal, így értékes remarketing célközönség válhat belőlük a későbbiekben az értékesítés célú Facebook kampányokban.
Ez egy olyan kampánytípus, amit érdemes folyamatosan futtatnod, azonban a célközönséget se felejtsd el időről-időre frissíteni.
A forgalom és az aktivitás típusú Facebook kampányok is tökéletesek az értékesítő kampányok támogatására, és akár mindkettőt is futtathatod egymás mellett.

3. Konverziós Facebook kampány
A klasszikus értékesítés hirdetések a legtöbb webshop esetében nagyon hatékonyan tudnak működni, azonban érdemes pár dolgot észben tartanod velük kapcsolatban. Egyrészt, ezeknek a kampányoknak időre és adatra van szüksége ahhoz, hogy betanuljanak. A korábban említett forgalom és aktivitás kampányok például jó alapjai lehetnek az adatnak. Ha már futó fiókról van szó, és sok adatot fogadott korábban a Facebook pixeled az is rengeteget segít.
A konverziós hirdetéseket célozhatod érdeklődési kör alapon, létrehozhatsz egyéni vagy hasonmás célközönségeket vagy használhatsz katalógus alapú célzást is. Azt viszont, hogy számodra melyik célzás(ok) lesznek a legmegfelelőbbek, csak az idő és a tesztelés fogja elárulni.

A klasszikus konverziós kampányok remekek, viszont időbe telik, mire megtalálod a webshopodhoz illő legideálisabb beállításokat.
Másrészről a Facebook kampányok beállításakor rengeteg kreatív lehetőség áll rendelkezésünkre, amiket szintén érdemes végig tesztelni. Van, akinél a katalógus, vagy éppen az egyképes single válik be legjobban, de az izgalmasabb (például kollekció) kreatív formátumok is ígéretesek.
Minél többet tesztelsz, annál jobb – és természetesen annál több időbe és munkába fog telni.
4. Konverziós Remarketing kampányok
Akár katalógus alapú, akár hagyományos egyképes remarketing kampányról beszélünk, mindkettő remek választás a kosárelhagyók, illetve a korábbi termékmegtekintők visszacélzására. A katalógusos kampányok esetében katalóguson alapuló célzást is használhatsz. Így a hirdetés azokat a termékeket fogja majd megmutatni a leendő vásárlónak, amikkel eddig is szemezett.
A klasszikus, katalógus nélküli értékesítés kampányba is létrehozhatsz remarketing célzásokat egyéni célközönségként. Itt mindig vedd figyelembe, hogy a webshopod esetében átlagosan mennyi idő lehet meghozni egy vásárlói döntést, és ehhez igazítsd a remarketing lista méretét.

Érdemes tesztelni a 7 napos, 14 napos és 30 napos remarketing listákat, de akár a 180 napos is működhet – nyilván más-más kommunikációval. Azokra is célozhatsz, akik visszatérő vásárlók a webshopodban. Ebben az esetben azonban mindenképp gondold át, hogy újra szokták-e vásárolni a termékedet, és ha igen, akkor milyen rendszerességgel.
5. Advantage+ Facebook kampány
Ez a kampánytípus kiemelkedően hatékony azáltal, hogy összekapcsolja a konverziós hirdetések és a remarketing kampányok előnyeit. Így teljes körű megoldást nyújt a vásárlók elérésére és az értékesítés növelésére.
Az Advantage+ egy olyan intelligens kampány típus, ami értékesítés célú, és általad megadott remarketing listákkal is dolgozik. Ide kattintva részletesebben is olvashatsz erről a kampánytípusról.
Az Advantage+ Facebook kampányok esetében a kezed eléggé meg lesz kötve mind célzások, mind pedig a kreatívok szempontjából.
Itt sokkal kevesebb szegmentálási lehetőségünk van, kevésbé tudod kontrollálni a remarketing költést illetve azt is, hogy milyen üzenetek milyen célcsoportoknak jelenjenek meg. Kreatívok tekintetében szinte bármennyit hozzáadhatsz a kampányhoz. Azonban nem tudod kontrollálni hogy melyik kreatívot melyik célcsoport fogja látni, ezt érdemes figyelembe venned, amikor az üzeneteken gondolkodsz.
Az Advantage+ egy remek intelligens kampánytípus, azonban nem jelent mindenre megoldást. Egyes fiókoknál rosszabbul, másikban jobban teljesít, de általában nem képes túlszárnyalni egy gondosan belőtt konverziós kampányt és egy alaposan átgondolt fiókstruktúrát sem.

Minden webshop és minden termék más és más, így mindenkinek más beállítások válnak be legjobban, ha értékesítő Facebook kampányokról van szó.
Nagyon fontos, hogy időt adj a kampányoknak hogy megfelelően betanuljanak. Minél többet tesztelsz, annál valószínűbb, hogy megtalálod a legjobb kampány-célzás-kreatív kombinációkat a webshopod számára. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a tesztek futtatása időbe, munkába és pénzbe kerül.
A Facebook kampányok szinte minden webshop esetében képesek hatékonyan működni – ha neked még nem volt jó tapasztalatod, akkor talán még nem próbáltál ki mindent. Ha pedig segítségre van szükséged, akkor keress minket bizalommal!
