Páciens szerzés egyszerűen: must have hirdetés típusok fogászatoknak

Képzeld el, hogy van két fogászat egymással szemben, ugyanabban az utcában. Az egyiknek egész héten tele a naptára, folyamatosan jönnek az új páciensek. A másiknál viszont kong az ürességtől a váró, pedig a szakértelem és a felszereltség hasonló. 

Vajon mi a különbség kettejük között?

A válasz egyszerű: az egyik rendelő tudatosan építi az online jelenlétét és aktívan foglalkozik páciens szerzéssel – a másik pedig nem.

A legtöbben már csupán az ismerősök hagyatkoznak, ha fogorvost keresnek. Leendő pácienseid a Google-ben böngésznek, a Facebookon kutatnak vélemények utáb, és online szeretnének időpontot foglalni. 

Ha nem vagy jelen ezeken a felületeken, akkor kiváló szakemberként is láthatatlan leszel.

A weboldalad az online páciens szerzés alapja

Egy profi weboldal ma már nem plusz, hanem az online jelenléted alapköve. Akár Google-ből, akár egy Meta hirdetésből kattintanak át, a leendő páciensek mindig ide fognak érkezni.

Ha az oldalad lassú, nem mobilbarát – vagy nincs rajta elérhetőség, ár, foglalási lehetőség – akkor könnyen elbizonytalanodnak, és átmennek a konkurenciához.

Egyszerű időpontfoglalás online és telefonon

A legtöbb páciens nem feltétlenül rendelési időben kutat fogorvos után. A problémák a legváratlanabb helyzetekben jönnek, miközben sokaknak egyszerűen csak könnyebb munka után vagy este kutatni fogorvos után. 

Éppen ezért, a legjobb és legkényelmesebb megoldás egy 0-24-ben működő online időpontfoglaló rendszer, amit a weboldaladba is beillesztesz.

Emellett természetesen a telefonos elérhetőség is alap. Fontos, hogy a telefonszám legyen jól látható, kattintható mobilon, és ha a páciens éppen nem alkalmas időpontban keres, akkor a visszahívás is gördülékenyen menjen.

Az alapokon túl – Google Ads páciens szerzés

Ha az aktívan fogorvos után kutató pácienseket szeretnéd elérni, akkor a Google Ads az egyik leghatékonyabb eszköz. A Google legnagyobb előnye, hogy a páciensekben már megvan a keresési szándék, vagyis már pontosan tudják, hogy mit szeretnének – csak azt nem, hogy melyik rendelőt válasszák. 

Páciens szerzés keresési hirdetésekkel

Egy jól beállított keresőhirdetés segítségével pontosan azoknak tudsz megjelenni, akik a Te környékeden keresnek fogászatot. 

Beállíthatod azt a földrajzi célzást, ahonnan a legtöbb páciensed érkezik, megadhatsz kulcsszóként olyan speciális szolgáltatásokat, amik nem minden rendelőben elérhetőek, a szövegben pedig kiemelhetsz olyan előnyöket is, mint például az online időpontfoglalási lehetőség.

Lokális előny, vagyis megjelenés a Google Térképen

A Google Adsben nem csupán a keresőben, hanem a Google Mapsen belül is van lehetőséged megjelenni. 

Ha van Google Cégprofilod, be van állítva a rendelőd pontos címe, nyitvatartása, véleményei – és fut mellé hirdetés – akkor szinte biztos, hogy fel fogsz bukkanni a találati listában. 

Az esélyeidet javíthatja, ha minél több pozitív vélemény érkezik a Google cégprofilodba, így az elégedett pácienseket érdemes megkérni, hogy írjanak pár sort a Googlebe. 

Meta Ads kampányok fogászatok számára

A Meta platformjai valós, mérhető eredményeket képesek hozni, ha jól használod őket.

A Meta egy kiváló felület márkaépítésre, bizalomteremtésre és forgalomterelésre is, főleg, ha vizuálisan vonzó, lokálisan célzott kampányokat futtatsz.

Precíz lokális célzás – csak ott hirdess, ahol a pácienseid vannak

A Meta hirdetések egyik legnagyobb előnye a precíz célzás. Pontosan be tudod állítani azt a várost vagy területet, ahonnan a legtöbb páciensed érkezik. Így azok az emberek látják majd a hirdetésedet, akik a rendelőd körzetében mozognak.

A precíz lokális célzás nagy segítség lehet szezonális akciók eseten, “behúzós” szolgáltatások hirdetésekor, mint például egy szájhigiéniai tanácsadás, fogkőlevétel vagy éves szűrés.

Olcsó forgalomterelés a Metáról

Ezen a ponton visszacsatolunk arra, hogy miért is olyan fontos rendelőd számára egy jól felépített weboldal.

A Meta kampányok jó áron képesek forgalmat terelni a weboldaladra, ahol az online időpontfoglalás segítségével akár már azonnal be is jelentkezhetnek hozzád. Mindez ráadásul a Meta pixel segítségével mérhető, akik pedig az első látogatás során nem jelentkeztek be, azoknak könnyedén készíthetünk célzott remarketing kampányokat.

Ha mindez még nem lenne elég, a Meta mérései azt is figyelik, hogy ki az, aki online időpontot foglalt weboldaladon, így azoknak is készíthetünk kampányokat, akik korábban már jártak nálad. 

A hatékony online páciens szerzés kulcsa

A páciens szerzés a mai világban már nem szerencse kérdése, hanem tudatos, jól felépített online stratégia eredménye.

A Google keresőhirdetések lehetővé teszik, hogy elérd azokat az embereket, akik már aktívan keresik a megoldást problémáikra, míg a térképes megjelenés biztosítja, hogy a helyi páciensek könnyen rád találjanak. 

A Meta segítségével tudatosan építheted a márkád ismertségét, megerősítheted a bizalmat, és visszacsábíthatod azokat is, akik korábban már érdeklődtek a rendelőd iránt.

Ehhez elengedhetetlen egy profi, gyors és könnyen navigálható weboldal, amely nemcsak bemutatja a szolgáltatásaidat, hanem ösztönzi is a látogatót az időpontfoglalásra. A gördülékeny online vagy telefonos időpontfoglalási lehetőség pedig végleg lezárja az érdeklődők útját: átkattintásból elégedett pácienssé konvertálnak.

Ha ezek az elemek összhangban dolgoznak egymással, a páciens szerzés nem stresszforrás, hanem stabilan növekvő, kiszámítható siker lesz. 

És ha nem tudod, hogyan indulj el, vagy nincs időd mindenre figyelni? Mi itt vagyunk, hogy segítsünk. Kérj konzultációt, és mutatjuk, hogyan működik ez a gyakorlatban is!

Jól jönne egy segítő kéz a témában?

Hasonló bejegyzések