Ahhoz, hogy a weboldaladra folyamatosan újabb és újabb látogatók érkezzenek nem elég egy jó ötlet és egy szép design. A weboldal látogatottság növelésére számos felület áll a rendelkezésedre, azonban más-más előnyökkel és tulajdonságokkal. Cikkünkben összeszedtük neked ezeket a legfontosabb eszközöket:
1. Szerepelj a kereső oldalakon!
Weboldal és webáruház esetén is az egyik legfőbb célcsoport a kereső. Még egy közösségi média felhasználónál jellemzőbb az impulzusvásárlás, addig a keresők esetében tudatosabb keresésről és vásárlásról beszélhetünk. Ahhoz, hogy ezeket a potenciális vásárlókat elérjük 2 utat is választhatunk:
Google Ads – Az egyszerűbb, gyorsabb, de drágább út
A Google Ads gyors megoldás lehet a weboldalad forgalmának és konverzióinak beindítására: a kampányok szinte azonnal megjelennek a találati oldalon. Míg korábban főként keresési kampányokra támaszkodtunk, ma ezt két korszerű formátummal egészítjük ki: Performance Max és Demand Gen. A Performance Max AI-alapon optimalizál a Google teljes készletén (Keresés, Display, YouTube, Gmail, Discover), így egyetlen kampányból tud leadet, foglalást vagy vásárlást hozni. A Demand Gen vizuális (kép+videó) hirdetésekkel dolgozik YouTube-on (Shorts), Discover felületen és Gmailben, erősítve a közép tölcsért: márkát épít és szélesebb, friss közönséget vonz a weboldaladra.

SEO, avagy Keresőoptimalizálás – A lassabb, de hosszútávú és költséghatékony út
Ahogy a Google Ads sem zárja ki a weboldal keresőoptimalizálást, úgy ez fordítva is igaz. Sőt mondhatnánk úgy is, hogy a megfelelő weboldal SEO az alap és a Google Ads egy extra. Miért? A keresőoptimalizálás magába foglal számos szempontot, amelynek akkor is teljesülnie kell a weboldaladon, ha nem is a TOP3-ba kerülés a cél. Ilyen például a releváns, élvezhető tartalom, megfelelő weboldal struktúra vagy például a gyors oldal betöltődés. Ezek mellett, azonban a weboldal keresőoptimalizálás mindenképp megtérülő út lehet. Az emberek sokszor szívesebben kattintanak az organikus találatokra és szinte rögtön átugorják a hirdetéseket.
2. Fókuszálj a közösségi médiára!
Kemény, de megtérülő munka: Tartalomgyártás
Tartalommarketing esetében számos felületre fókuszálhatunk az ajánlatodtól és a weboldalad célcsoportjától függően. Akár a Facebook, Instagram vagy épp a Pinterest mellett is döntsünk, egy biztos: A weboldaladnak szüksége van tartalommarketingre!
Miért?
A közösségi média tartalom…
… építi a vásárlói bizalmat és lojalitást
… segíti a vásárlót a döntés meghozatalában
… serkenti az eladásokat
… erősíti a brandet.
Ahhoz pedig, hogy ezt hogyan lehet jól csinálni összeszedtünk 5 alapelvet:
- Tudjuk, hogy kikhez szólunk!
Ehhez nagyon fontos egy alapos marketing elemzés, hogy pontosan be tudjuk lőni a weboldalad célközönségét és mind a szöveges, mind a grafikai anyagokkal őket szólítsuk meg.
- Ne csak eladjunk!
Senki nem fog egy olyan közösségi média oldalt szívesen követni, ahol az az érzése, hogy folyamatosan csak termékeket akarnak “rátukmálni”. Fontos a változatos tartalom, ahol az érdekes és edukáló tartalmak keverednek az úgynevezett “sale” posztokkal.
- Releváns tartalmat készítsünk!
A célcsoportod nagyban befolyásolja a tartalmak típusát. Ha neked megtetszik egy tartalmi ötlet, akkor előtte gondold át, hogy ez biztosan illik-e a weboldalad kommunikációjához, illetve a célcsoportod igényeihez.
- Posztoljunk rendszeresen!
Lassú víz partot mos… Tökéletesen igaz a közösségi média tartalom készítésre, hiszen csak akkor van értelme belevágnunk, ha szem előtt tartjuk a rendszerességet. Tűzzük ki, hogy heti szinten mennyi tartalmat készítünk és ehhez szigorúan tartsuk magunkat.
- Tervezzünk, gyártsunk sablonokat!
Nem könnyű egy adott témában folyamatosan újabb és újabb témával előállni. Éppen ezért fontos, hogy alaposan megtervezzük a tartalmak témáit és ezek kombinációit állítsuk fel hétről-hétre. Emellett nagy segítség lehet, ha egyes témákhoz akár grafikai, akár szöveges sablonokat készítünk.

3. Üzenj a célközönségednek hírlevéllel!
A hírlevél számos lehetőséget ad akár új vásárlók elérésére, akár a régi vásárlók érdeklődésének fenntartására. Sokan alul értékelik a hírlevelet, mint marketing lehetőséget, pedig főként webáruházak esetében kiemelt szerepe van.
Milyen hírleveleket indítunk webáruházak esetében?
- Hahó, termék maradt a kosaradban!
Az ilyen típusú hírlevelek azoknál a potenciális vásálóidnál jelennek meg, akik korábban meglátogatták a webáruházadat, egy terméket a kosárba helyeztek, de nem vásároltak. Ebben az esetben az emlékeztető emailek nagyban hozzá tudnak járulni a vásárlás megerősítéséhez.
- Ezeket is imádni fogod!
Másik opció lehet, amikor egy korábbi vásárlónak az általa megvásárolt termékhez kiegészítő termékeket ajánlunk. Ez egy megrendelt cipő esetében lehet egy cipő tisztító spray, vagy esetleg egy rendelt kamera esetében egy hozzá passzoló tároló táska.
- Újabb Akció!
A promóciós hírlevelek a legelterjedtebbek, ahol az aktuális kedvezményekről, egyedi ajánlatokról tudjuk a feliratkozókat tájékoztatni. Sok webáruház látogató éppen az ilyen emailekért iratkozik fel a hírlevélre, hogy minden fontosabb történésről tájékoztatást kapjon.
- Köszönjük, hogy nálunk vásároltál!
A vásárlás utáni hírleveleknek számos fajtája van. Például kérhetünk egy megvásárolt termék után értékelést a vásárlótól vagy készíthetünk felmérést stb. Az egyik legfontosabb azonban webáruházak esetében a visszaigazoló hírlevelek küldése. Az ilyen típusú hírlevelekben érdemes biztosítani a vásárlót a rendelésének leadásáról, illetve tájékoztatni a szállítási és visszaküldési információkról.
4. Ragadd meg a figyelmet!
Ma már a figyelem az egyik legnagyobb valuta, amelyet a folyamatos reklámzajban egyre nehezebb megragadni. Azonban, ha mégis kitűzzük célul, akkor erre az egyik legjobb módszer lehet a látványos videók készítése, akár közösségi média oldalakra, akár saját YouTube csatornára.
Milyen videókat készíthetsz weboldalad számára? Ehhez hoztunk neked 3 tippet:
- Mutasd be a termékeid!
Ammenyiben egy látogatód komolyan érdeklődik egy terméked vagy ajánlatod iránt, szeretne róla minél több információt megtudni, mielőtt megvásárolja azt. A döntés meghozatalában jelentősen segítheted, ha készítesz számára egy részletes videót, amelyben bemutatod a terméked, annak használati módját, illetve a legfontosabb tulajdonságait.
- Segítsd a vásárlódat!
Akár egy új érdeklődőnek is segítség lehet, de a korábbi vásárlódban is elmélyíti a bizalmat, ha bemutatod, hogy az adott terméket, hogyan kell összeállítani/összeszerelni. Az ilyen videókat követően az új látogatóid bátrabban mernek majd vásárolni, hiszen tudják, hogy biztosan össze tudják szerelni/állítani a megvásárolt terméket saját maguk is.
- Mutasd meg, hogy mire számíthatnak!
Az úgynevezett unboxing vagy másnéven kicsomagolási videók nem csak a youtuberek körében tarolnak. Webshopok esetében is óriásit tud dobni a vásárlói hajlandóságon, ha bemutatjuk a látogatóknak, hogy mire számíthatnak a csomag kibontásától egészen a használatig.

5. Versenyezz licitáló oldalakon!
A látogatók sok esetben tudatosan keresnek licitáló oldalakat, hiszen szeretnék tudni, hogy az adott termékkategóriában mi a számukra legjobb ár-érték arányban.
Ilyen felületek Magyarországon például az Árukereső vagy az Árgép, amelyre egy egyszerű regisztrációt követően feltölthetjük a webáruházad feedjét.
A megjelenés mellett nagy segítség lehet a megfelelő piaci ár megtalálásához is. Ehhez nem kell mást tennünk, mint az online piactereken és licitáló oldalakon szereplő konkurenciát elemezni. Milyen áron értékesítik ugyanazokat a termékeket?
Milyen szállítási költséggel dolgoznak? Milyen előnyök miatt keresettebbek?
+1: Formáld a célközönség véleményét!
Nem véletlenül tettük a listánkba kiegészítőként az úgynevezett influencer marketinget. Hiszen sok kérdést kell átgondolnod ahhoz, hogy választ kapj a szükségességére. Milyen termékeid, szolgáltatásaid vannak? Ki a célközönséged? Milyen platformokat használnak? Az adott platformon ki számít hitelesnek a témában?
A kérdések megválaszolásán túl nem kell nagyon magyarázni, hogy a véleménynek mekkora ereje van. Főleg, ha ezt a véleményt egy vásárló számára hiteles személy mondja el. Ha sikerül egy ilyen személyt a megfelelő platformon elérned, akkor egész biztos jó befektetés lehet egy ilyen együttműködés!