Hírek 15/16

Az AdWords eszközeinek maximális kihasználása

Ha van már Google fiókod, ezen belül is AdWords fiókod, akkor könnyebb dolgod van. Ha nincs, akkor készíts egyet. 
Normál Google fiókja van mindenkinek, aki a Gmail-t használja. Ha nincs, akkor csinálj egyet, nagyon sok mindenhez fog kelleni.


Hol hirdessek? AdWords keresési hálózata? Vagy a Display hálózata? Vagy egy tartalomszolgáltatónál Banner hirdetést csináljak?

Gyakran találkozom azzal a kérdéssel, hogy miért adjunk ki drága pénzeket különböző tartalomszolgáltató oldalakon Banner hirdetésre, ha a fizetett keresőhirdetések (AdWords hirdetések egyik része) sokkal hatékonyabbak.


Így csinálj Google kérdőívet

A kérdőívekről, kutatásokról már írtam cikket, most itt a lehetőség, hogy a gyakorlatban is megcsináld a kérdőíved.

Ahogy említettem már, nem kellenek milliók ahhoz, hogy kérdőívezz. Egy jó kérdőívet Te is könnyedén össze tudsz dobni, feldobod a netre, csinálsz rá egy egyszerű kampányt és hagy szóljon.


Apróhirdetési oldalak, ár-összehasonlítók és a piacterek

Amikor ezekről az eszközökről van szó, mint marketing eszköz, általában mindenki kicsit furán érzi magát. Nem egy szokványos eszköz, sőt, nagyon kevesen használják. Talán ciki is használni őket, hiszen ezek már lejárt reklámeszközök.


Elkezdünk kampányokat készíteni, de ehhez előbb érdemes átlátnod a legtöbb kampánylehetőség mechanikáját, a legtöbb célt. Azért is jó ezt előre tudni és jól leírni, mert ezek segítségével fogod tudni felépíteni a hirdetési rendszeredet, a kampányok struktúráját.

Bárhol is készítesz kampányt, érdemes azt máris a céljaid szerint csoportosítani.


Úgy gondolom, hogy ha el akarsz adni, akkor minél több mindent érdemes lenne tudni a vevődről és a problémáiról. Azokról a dolgokról, amikről Te úgy gondolod, hogy a Te céged lesz a megoldás.

Az első tippem, hogy vizsgáld meg kérlek a vevőid szokásait. Ez szerintem nem csak az online, hanem az offline üzleti folyamataidban is sokat fog segíteni.


Az ünnepek előtt sok céggel volt konzultációm, és sok céggel kellett valahol az online marketing előtt, valahol a marketing előtt, valahol a cég piacára és pozíciójára visszakanyarodnom. Volt ez azért, mert néha úgy éreztem, hogy a cég saját maga sem tudja a piacát, hogy kinek is akar eladni, és ebben a közegben hol helyezkedik el maga a cég. Vagyis nem is teljesen így. Megvannak ezek a dolgok, valahol fejben, de nincsenek megfogalmazva. A megfogalmazásnak meg egy nagy segítsége lehet, ha leírjuk magunknak (vagy épp egy online marketinggel foglalkozó valakinek) ezeket a dolgokat.

De akkor mit is írjunk le és hogyan?