Hírek 18/19

Így csinálj Google kérdőívet

A kérdőívekről, kutatásokról már írtam cikket, most itt a lehetőség, hogy a gyakorlatban is megcsináld a kérdőíved.

Ahogy említettem már, nem kellenek milliók ahhoz, hogy kérdőívezz. Egy jó kérdőívet Te is könnyedén össze tudsz dobni, feldobod a netre, csinálsz rá egy egyszerű kampányt és hagy szóljon.


Apróhirdetési oldalak, ár-összehasonlítók és a piacterek

Amikor ezekről az eszközökről van szó, mint marketing eszköz, általában mindenki kicsit furán érzi magát. Nem egy szokványos eszköz, sőt, nagyon kevesen használják. Talán ciki is használni őket, hiszen ezek már lejárt reklámeszközök.


Elkezdünk kampányokat készíteni, de ehhez előbb érdemes átlátnod a legtöbb kampánylehetőség mechanikáját, a legtöbb célt. Azért is jó ezt előre tudni és jól leírni, mert ezek segítségével fogod tudni felépíteni a hirdetési rendszeredet, a kampányok struktúráját.

Bárhol is készítesz kampányt, érdemes azt máris a céljaid szerint csoportosítani.


Úgy gondolom, hogy ha el akarsz adni, akkor minél több mindent érdemes lenne tudni a vevődről és a problémáiról. Azokról a dolgokról, amikről Te úgy gondolod, hogy a Te céged lesz a megoldás.

Az első tippem, hogy vizsgáld meg kérlek a vevőid szokásait. Ez szerintem nem csak az online, hanem az offline üzleti folyamataidban is sokat fog segíteni.



Nem is olyan régen ejtettünk (vagyis én ejtettem) néhány szót a piacodról. Mik is voltak ezek?

Szegmentáltunk, céloztunk és pozícionáltunk. Mit is? A vállalkozásunkat. Megvannak tehát azok a piaci szegmensek, akik számára értékesíteni szeretnénk, és ezekre a részpiacokra pozícionáltuk is magunkat.


A napokban volt pár posztom a facebookon a cégek erősségeiről, gyengeségeiről, lehetőségekről és veszélyekről. Ha ezeket összerendezgetjük táblázatos formában, akkor kapunk egy álomszép elemzést. Ezt hívjuk SWOT elemzésnek, de nem elég az, hogy ha beírod a tényezőket, ki kell olvasnod belőle az eredményt.

Hogyan kezdd?