Hírek 9/9

Az ünnepek előtt sok céggel volt konzultációm, és sok céggel kellett valahol az online marketing előtt, valahol a marketing előtt, valahol a cég piacára és pozíciójára visszakanyarodnom. Volt ez azért, mert néha úgy éreztem, hogy a cég saját maga sem tudja a piacát, hogy kinek is akar eladni, és ebben a közegben hol helyezkedik el maga a cég. Vagyis nem is teljesen így. Megvannak ezek a dolgok, valahol fejben, de nincsenek megfogalmazva. A megfogalmazásnak meg egy nagy segítsége lehet, ha leírjuk magunknak (vagy épp egy online marketinggel foglalkozó valakinek) ezeket a dolgokat.

De akkor mit is írjunk le és hogyan?


Nem is olyan régen ejtettünk (vagyis én ejtettem) néhány szót a piacodról. Mik is voltak ezek?

Szegmentáltunk, céloztunk és pozícionáltunk. Mit is? A vállalkozásunkat. Megvannak tehát azok a piaci szegmensek, akik számára értékesíteni szeretnénk, és ezekre a részpiacokra pozícionáltuk is magunkat.


A napokban volt pár posztom a facebookon a cégek erősségeiről, gyengeségeiről, lehetőségekről és veszélyekről. Ha ezeket összerendezgetjük táblázatos formában, akkor kapunk egy álomszép elemzést. Ezt hívjuk SWOT elemzésnek, de nem elég az, hogy ha beírod a tényezőket, ki kell olvasnod belőle az eredményt.

Hogyan kezdd?



Nagyon sokszor fogom említeni a Google Analytics-et, mert ez az a rendszer, ami nélkül az Online Marketing eszközeinket mérni fogjuk.

Használd

Használd légy szíves Te is, mert nélküle csak tapogatózni fogunk a sötétben. Ebben a bejegyzésben megírom azt a nagyon egyszerű lépéssorozatot, ahogy a weboldaladat összekapcsolod az Analytics mérési rendszerével.


1. Legyenek beszédes URL címeid. A www.honlapod.hu/page=?id59 helyett ilyet kérjél: www.honlapod.hu/tuticucc. A “.hu” után próbálj meg kulcsszavakat megadni, azt nagyon szereti a kereső.

2. A forráskód <title> mezőjébe a legyen benne a “tuticucc”