2023-as optimalizálási tippek a Performance Max kampányodhoz

2023-as optimalizálási tippek a Performance Max kampányodhoz

A tavalyi évben a legtöbb marketinges rendezvényen az egyik fő téma mindig a Google Ads újdonsága, a Performance Max volt. Nem is véletlen, hiszen megannyi potenciál rejlik az automatizált kampánytípusban. A Google pedig folyamatosan fejleszti, módosítja, csiszolgatja. Ebben a cikkben most összeszedtünk neked minden olyan friss infók, optimalizálási tippet, amellyel 2023-ban érdemes készülnöd, ha jól futó kampányokat szeretnél! 

Tippek az optimalizáláshoz

Google Ads kampánytípusok tekintetében a legkevesebb beleszólásod a működésbe a Performance Max kampány esetében lesz. Éppen ezért ennél a kampánytípusnál az a minimális optimalizálási lehetőség is kulcsfontosságú lesz. 

A konkurencia Performance Max kampányai is ugyanazzal az algoritmussal dolgoznak, mint a tieid. Ezért fontos, hogy az előzetes felkészítés a versenyre a lehető legjobban történjen meg. Mutatjuk, hogy mindezt hogyan tudod elérni:

Elemcsoport-optimalizálás

Adott elemcsoporton belül lehetőséged van lekövetni, hogy az elemeid (címsorok, leírások, képek, videók) hogyan teljesítenek. Minél több elemet adsz hozzá a kampányhoz, annál több kombinációt tud megjeleníteni, így érdemes kihasználni a maximumot. Elemcsoport szinten, ha rányomsz a “Részletek megtekintése” gombra, máris kilistázza az elemeid, ahol látható lesz a teljesítmény. Ahol “Megfelelő”, vagy “Gyenge” az értékelés, azt cseréld le nyugodtan. Később nézd meg ismét.

Fontos, hogy ne nyúlj bele túl gyakran az elemcsoportodba:

  • az algoritmus ilyenkor újra tanulási fázisba léphet és ezáltal visszaeshet az eredmény.
  • 1-3 havonta érdemes elvégezni ezt az optimalizációt, az elején gyakrabban, ha pedig már jönnek a várt számok, akkor ritkábban.

Közönségszegmensek 

Az intelligens algoritmus rengeteget tesztel és elemez. Főleg induláskor. Így nagyon fontos, hogy a kezdeteknél a lehető legpontosabban határozzuk meg a közönség szegmenseket, ezzel pedig rövidítsük a kampány tanulási idejét. 

Érdemes belemenni a részletekbe: az algoritmus tanul a webhelyadatokból (látogatók, vásárlók, kosárba helyezők), érdeklődési körből, konkurens weboldalakat böngészőkből. Még keresési kifejezéseket is felvehetsz, amire a célközönséged rákereshet. 

 

 

Ezeket “Megfigyelés” státuszon használd, kivéve, ha marketingcélod mást kíván - Ha “Célzás” státuszra váltod, úgy használhatod remarketingre, vagy szegmentált célzásra is. A demográfiai adatokra nem érdemes támaszkodni, Magyarországon sajnos kevés adat áll rendelkezésre ahhoz, hogy ennek a célzása jól működjön, így ehhez nem szükséges nyúlnod!

Mennyit költ a Performance Max a Shopping hirdetésekre?

Egy apró trükkel ellenőrizhető, hogy a Performance Max költés mennyi része megy el Shopping hirdetésekre. Ebből kiszámolható az, hogy a többi hirdetési formára mennyit költ a kampány. 

Hol látható mindez?

  1. Kampány szinten megnézed az összes költést.
performance-max-1

 

2. Adatlapcsoport szinten is megjelenik a költés, mint az alábbi példán:

3. Amit Adatlapcsoport szinten látsz, annyit költ a Shopping, a kettő különbségét pedig a többi hirdetési forma. 

Ha azt látod, hogy Shoppingra a költségkeret felénél kevesebbet költ, akkor érdemes ellenőrizni a feedet. Merchant Centerre is nézz rá, hogy nincs-e letiltott terméked.

Cél-ROAS és cél-CPA ajánlattételek

Amennyiben a fent említett 2 ajánlattételt használod, mindenképpen figyelj pár dologra:

  1. Ha most állítod be, mint ajánlattételi stratégia, a rendszer javaslatot fog tenni számszerűsítve a ROAS-t, vagy a CPA-t. Érdemes a javasolton felül mindig hagyni neki egy minimális, kb 10-15%-os mozgásteret.
  2. Nagyjából 3 hét tanulási idővel kell számolj, hogy megfelelően működjön a kampány. Addig elég hektikusan is működhet - de a türelem rózsát terem.
  3. Ha emelnél a cél-ROAS-on, vagy csökkentenéd a cél-CPA-t, kis léptékben tedd. Vedd számításba azt is, hogy ilyenkor újra tanulási fázisba lép a kampány. 
  4. Ezek az ajánlattételi stratégiák megkövetelnek bizonyos büdzsét, így alacsony kerettel nem javasoljuk.

Hanyagold az automatikusan létrehozott videókat

A YouTube felületén nehéz versenybe szállni egy Performance Max által generált videóval. Ez tény, hiszen néhány márka több százezres büdzséből profi reklámfilmeket gyárt. Van egy eszközöd viszont, amivel igényes videókat készíthetsz, ráadásul pár perc alatt, előre elkészített sablonokból.

Ez az Eszközök / Eszközök tára menüpont alatt éred el. Céltól függően 6-16 mp közötti videókat hozhatsz létre, a Google Ads fiókba feltöltött képekből. Variálhatsz a színekkel, betűtípusokkal is, írhatsz hozzá szövegeket és zenét is állíthatsz be.

“ A Performance Max megeszi a Brand kampányom! ”

Ez abszolút nem alaptalan kijelentés. A Performance Max kampányokba korlátozott lehetőségünk van belelátni. Így az is lehet, hogy a brand típusú keresésekre - amikre külön Brand kampányt húztál fel korábban, vagy organikusan is megjelenhetnél - gátlástalanul volument szerez, konvertál és torzít a valós adatokon. Fontos viszont megjegyezni, hogy amennyiben…

 

[pontos egyezéssel] 

…futnak a Brand kampányod kulcsszavai, úgy kiküszöbölhető ez a torzítás. A pontos egyezésű kulcsszavak ugyanis prioritást élveznek a licitbe lépésnél a Performance Max-szal szemben. Ha nincs Brand kampányod, és organikusan is megjelennél, jelenleg a Google Support segítségével tudod kizárni a Brand kulcsszavakat.

A cikk írásakor még csak bejelentett újdonság - mire ezt olvasod, lehet, hogy már be is vezették - a kampányszintű Brand kizárásokat. A Google észlelte a problémát, és reagált, így egyszerűbben tudod megoldani már a fentebbi problémát.

Egy Performance Max kampány mind felett?

Gyakran felmerülő kérdés, hogy mi alapján szegmentáljuk Performance Max kampányainkat.

A lehető legnagyobb kerettel működő kampány természetesen több adatból tud optimalizálni. 

Viszont vannak helyzetek, amikor indokolt lehet a szegmentálás. Az egyik legegyszerűbb, ha egy minden termékre célzó Performance Max-ban megnézzük az eredményeket. Fontos, hogy megfelelő adatunk legyen, hiszen csak így vonhatunk le következtetéseket (+érdemes hozzá nézni egy Analytics riportot is). A legjobb ROAS-szal teljesítő termékeket hagyd bent a jelenlegiben, a rosszabbul teljesítőket pedig emeld külön kampányba egy alacsonyabb kerettel. 30-70%, vagy 40-60% elosztás általában jól szokott működni, de nyugodtan teszteld.

Algoritmus, gépi tanulás, mesterséges intelligencia

Ezek hangzatos jellemzői a Performance Max-nak, a Google pedig már régóta és jól működően fejleszt. Viszont elhamarkodott kijelentés lenne, hogy 2023-ban már ott tart, hogy kiváltsa az összes többi kampánytípust. Tekints rá úgy, mint egy tökéletes kiegészítő eszközre meglévő kampányaid mellé. 

Azonban, ha bizonytalan vagy jelenlegi hirdetési stratégiád működőképessége kapcsán, akkor…

Kérj tőlünk ajánlatot, hogy kitalálhassuk, mit és hogyan lenne érdemes csinálni! Mindez teljesen ingyen van és egy teljes koncepciót kapsz érte cserébe.

 

Következő lépés:

Vedd fel velünk a kapcsolatot és 1-2 napon belül visszahívunk, hogy elkezdjük a közös munkát!

Hogyan fogunk együtt dolgozni?

Az ajánlatkérési folyamatunk

  1. Töltsd ki az ajánlatkérő formot
  2. 1-2 napon belül felvesszük veled a kapcsolatot
  3. Küldünk neked pár kérdést a webshopoddal kapcsolatban
  4. Ezt válaszold meg, ezek alapján pedig kialakítunk neked egy koncepciót
  5. Erre adunk neked egy egyedi ajánlatot
  6. Ha elfogadod, elkezdjük a munkát

Az általános együttműködési folyamatunk

  1. Megrendelés esetén elkészítjük a szerződéstervezetet és elküldjük az első havi díj 50%-áról a díjbekérőt.
  2. Aláírjuk a szerződést, elkezdjük a munkát és közben megérkezik az utalás.
  3. A projetkmenedzserünkkel közösen elkészül a Brandbook, ami tartalmazza marketing szempontból a főbb információkat
  4. A projektmenedzserünk elküldi a hozzáférési utasításokat
  5. A projektmenedzserrel közösen kialakítják a kampánystratégiát, ami tartalmazza a célokat, célközönségeket, főbb üzeneteket
  6. Beállítjuk a kampányokat, megírjuk az első posztokat és azok kikerülnek a megfelelő helyre
  7. Folyamatosan írunk új tartalmakat, optimalizáljuk kampányokat és a projektet a jobb eredményekért
  8. Egyeztetünk ügyfeleinkkel az eredményekről, értékelünk, új dolgokat találunk ki
  9. Kérés esetén egyedi riportokat készítünk
  10. Megfelelő időközönként újragondoljuk a marketing folyamatokat és fejlesztjük ügyfeleink marketing gépezetét