5 Kérés a keresőoptimalizáláshoz a webfejlesztődnek

1. Legyenek beszédes URL címeid. A www.honlapod.hu/page=?id59 helyett ilyet kérjél: www.honlapod.hu/tuticucc. A “.hu” után próbálj meg kulcsszavakat megadni, azt nagyon szereti a kereső.

2. A forráskód <title> mezőjébe a legyen benne a “tuticucc” és én javaslom, hogy legyen benne a céged vagy weboldalad neve is. Pl. <title> Tuticucc – honlapod.hu. Itt is a kulcsszavaidat használd.

3. A forráskód <description> mezőjében szerepeljen a <title> mező és egy részletesebb leírás a termékedről, a “tuticucc”-ról. Fontos, hogy próbálj meg kerek mondatokat írni, mert ez a rész megjelenik a kereső találati listáján is. Nem lenne jó, ha a látogatóid csak szavakat olvasnának egymás után pakolva. Másik fontos dolog, hogy ebben a részben is szerepeljenek a kulcsszavaid, de azért csak ésszel.

4. Ha képeket töltesz fel a weboldaladra, akkor annak beszédes elnevezéseket adjál, ami lehetőleg mi mást, mint a kulcsszavaidat fogja tartalmazni. Pl. A magunkról oldalra feteszel egy képet az irodádról. A sabvaiédaéb4126791jabvaé.jpg elnevezés helyett ezt kérd: “Cégnév” irodája.jpg

5. A design fontos egy weboldal esetében, azonban ne engedd, hogy mindent elvigyen. Gyakran találkozom olyan weboldalakkal, ahol a menük gombjai vagy akár az oldalak szövegei képekből állnak. Ezt mellőzd! A szöveget mindig külön vigyétek fel a design elemekre. Legyen az egy oldal, egy menü vagy bármi más, igyekezzetek minél több elemre alkalmazni ezt a szabályt.