6+2 étterem marketing felület, ahol jelen kell lenned online

6+2 étterem marketing felület, ahol jelen kell lenned online

Ahhoz, hogy megfelelően pörgesd az éttermed marketingjét a folyamatos fejlődés érdekében haladnod kell a legújabb technológiákkal és kommunikációs csatornákkal. Fontos azt a tényezőt is figyelembe venned, hogy a hatékony étterem marketingkommunikáció sosem abban rejlett, hogy mit szeretnénk a vendégeinknek mondani, hanem sokkal inkább abban, hogy hogyan, milyen csatornákon keresztül szeretnénk átadni az üzenetet, és milyen annak az üzenetnek a kreativitása. Mindehhez a folyamatosan megjelenő felületek újabbnál-újabb lehetőségeket nyújtanak annak érdekében, hogy különböző szempontokból tudd megismertetni az éttermedet a potenciális vendégeiddel.

Weboldal

Egy felmérésben 265 embert kérdeztem meg arról, hogy milyen felületen néznek meg egy számukra még ismeretlen éttermet, mielőtt elmennének oda. Az eredményekből körvonalazódott, hogy a közösségimédia platformok egyre lendületesebben törnek előre, azonban a weboldalak szerepét még egyik sem szárnyalta túl. Éppen ezért első körben egy  saját honlap az amire érdemes befektetned, ahol a vendég minden alapvető információt megtudhat az éttermedről és az ételekről. 

Google Cégem

De ne ess kétségbe akkor sem, ha nem rögtön egy saját honlappal indítanál. A Google Cégem segítségével létre tudunk hozni egy saját, ugyanakkor kicsit egyszerűbb honlapot és emellett egy saját online névjegykártyát is. Ezek után bárki aki rákeres az éttermedre a Google keresőben rögtön megtudhatja a legfontosabb információkat, azaz, hogy:

  • Meddig tart nyitva az éttermed
  • Melyek a legforgalmasabb időszakok
  • Hogyan néz ki az éttermed belülről, kívülről
  • Milyenek az ételek
  • Végül ami a legfontosabb lát egy értékelést. 

Ez óriási fegyver lehet a potenciális vendégkör bevonzásában, ha megfelelően kezeled a véleményeket és reagálsz rájuk. 

Facebook

A Facebook a közösségi média platformok oszlopos tagja még mindig, így az egyik legfontosabb étterem marketing felület is. Amellett, hogy nagyszerű lehetőség az ismertség növelésére és a követőkkel való kapcsolattartásra, rengeteg extra lehetőséget is nyújt kifejezetten éttermek számára. Hoztunk pár ilyet: 

  • Feltöltheted az aktuális étlapod, illetve a nyitvatartási időd és ezzel együtt a legforgalmasabb órákat
  • Sajátos analitikával felmérhetjük, hogy mikor a “legéhesebbek” a vendégeid és eszerint időzíthetjük a bejegyzéseidet
  • A hirdetéskezelő segítségével életkorra, helyre és érdeklődésre célozva lőhetjük be a potenciális vendégkörödet 
  • Közösen eldöntjük, hogy a követők növelése, a menü népszerűsítése, a branded népszerűsítése vagy a vendégek bevonzása a cél és eszerint indítunk rá kampányokat. 

Instagram

Aki a gasztronómiában dolgozik pontosan tudja, hogy a szemünkkel eszünk először. Erre az elvre épült fel az Instagram étterem marketing része is. Mivel az étkezés alapvetően egy erős vizuális élmény is, nem kérdéses, hogy ezt az élményt szeretjük megörökíteni, megosztani és feleleveníteni. Egy Nagy-Britanniában végzett 2017-es kutatás szerint a 18–35 évesek évente körülbelül öt egész napot töltenek az ételfotók böngészésével Instagramon, és a válaszadók 30%-a elkerülné az éttermet, ha az Instagram-jelenléte gyenge, azaz például nincs felregisztrálva, nem posztol rendszeresen vagy nincs megfelelő számú, kiépített követőtábora. (Forrás)

TikTok

Ha a vizualitást még egy szinttel fentebb emelnéd, akkor meg is érkeztünk 2022 legnépszerűbb videós platformjára, a TikTokra. Étteremként itt számos olyan tartalommal élhetsz, ami organikusan építi az éttermed brandjét, ismertségét, mint például:

  • Helyszínt bemutató videók
  • “Kulisszák mögötti” tartalmak a dolgozókról, étel készítés folyamatáról
  • Hangulatvideók
  • Humorosabb, trend jellegű tartalmak, amennyiben a célközönség és kommunikáció stílusa indokolja

TripAdvisor

A kutatásból az is kiderült, hogy vizualitás egyre jobban behálózza az étterem marketinget, azonban egy tényező még ennél is fontosabb a vendégek bevonzása érdekében, ami nem más mint a vélemény. 

Ha ez a kettő szempont együtt párosul, akkor megvan a biztos receptje a vendég meggyőzésnek. Ennek a receptnek pedig a megalkotója nem más, mint a TripAdvisor. 

Pinterest

Az Instagram és TikTok mellett az egyik legfőbb vizuális közösségi felület. Magyarországon nem olyan régen még eléggé gyerekcipőben járt, de az utóbbi időben jelentős népszerűségnek örvend a marketing körében. 

A Pinteres marketing népszerűségének legfőbb okai:

  • Erőteljesen elősegíti a keresőoptimalizálást a weboldaladdal így annál valószínűbb, hogy egy olyan vendég keresésénél jelensz meg, aki már nagyon éhes. 
  • Teljesen új közönséget érhetsz el a Pinterestnek köszönhetően, ezáltal nem csak az online jelenléted növelheted, hanem jelentős márkaismertségre is szert tehetsz.
  • A vizualitásnak köszönhetően ideális platform a jó minőségű, szórakoztató és érdekes tartalomgyártáshoz. 

Waze

A lokális marketing egyik legerősebb felülete. Ha brand építés vagy éppen a környezetedben járó vendégek bevonzása a célunk, akkor az egyik legjobb opció lehet a Waze. A hirdetésnek köszönhetően feldob az applikációban és az éhes vezető rögtön hozzád tervezheti meg az útját. 

A lokális marketing egyik legerősebb felülete. Ha brand építés vagy éppen a környezetedben járó vendégek bevonzása a célunk, akkor az egyik legjobb opció lehet a Waze. A hirdetésnek köszönhetően feldob az applikációban és az éhes vezető rögtön hozzád tervezheti meg az útját. 

Összegezve tehát ezek a leghasznosabb kommunikációs csatornák, melyek segítségével könnyebben érheted el a potenciális vendégeidet. Most már nincs más dolgod, mint kipróbálni a te éttermedhez leginkább passzolót. Hajrá!

Pintér Laura BeOnWeb

 

Pintér Laura
Projektmenedzser, Google Ads és keresőoptimalizálási szakértő
e-mail: pinter.laura@beonweb.hu