8 lépéses útmutató egy sikeres Google Ads hirdetés létrehozásához
A Google keresési kampány az online hirdetések egyik legnépszerűbb formája.
Ha szeretnéd te is kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket, akkor ezt a cikket mindenképpen olvasd el, hiszen lépésről lépésre megmutatjuk neked, hogy hogyan hozhatsz létre egy igazán sikeres Google Ads keresési kampányt.
De mielőtt belevágnánk, fontos, hogy az alábbi fogalmakat tisztázzuk:
Mi is az a Google Keresési Kampány?
Ha valaha is használtad a Google internetes keresőrendszerét, akkor már találkoztál ilyen keresési hirdetésekkel.
Bármire is keresünk az interneten, mindenre jelennek meg hirdetések.
De miért is ilyen sikeres ez a felület a hirdetők számára?
A Google-ben való kereséskor általában a potenciális vevőnek, érdeklődőknek már konkrét problématudata van, amire megoldást szeretne találni. A problémájára a megoldást te nyújthatod számára, ha megfelelő kulcsszavakat használsz és jó minőségű kampányokat hozol létre.
Ennek a menetében és a buktatók elkerülésében segítünk most neked.
1. lépés: Új kampány létrehozása
A kiválasztott fióknál a “Kampányok” menüpontra kattintva látod a jelenleg futó kampányaidat. Ennél a felületnél a kék “+” jelre kattintva tudsz létrehozni egy új kampányt.
2. lépés: Cél és kampánytípus kiválasztása
Következő lépésként a kampányod célját és típusát kell kiválasztanunk.
Választhatsz a megadott kampánycélok közül, de mi azt javasoljuk, hogy válaszd a “Kampány létrehozása célmutató nélkül” lehetőséget, mert így a további beállításoknál minden választható opció a rendelkezésedre áll majd.
Ennél a lépésnél választjuk ki a kampány típusát is.
3. lépés: Konverziós célok kiválasztása és a kampány elnevezése
Következő lépésként ki kell választanod azokat a konverziós célokat, amiket a rendszer figyelembe fog venni az optimalizálás során. Ehhez elsősorban arra van szükség, hogy legyen beállított konverzió a fiókodban. Az alapértelmezett, fiókszintű beállításokat fogod itt látni, de természetesen megváltoztathatod, ha az adott kampányhoz más konverziós célokat választanál.
Válaszd ki a “Webhelylátogatások” opciót és add meg a weboldalad domain címét.
A kampány elnevezésénél azt javasoljuk, hogy olyan nevet válassz, aminek a jelentése a későbbiekben is egyértelmű lesz számodra, akkor is, ha már számos kampányod lesz a fiókban.
Mi a lényegretörő elnevezés mellett mindig meg szoktuk jelölni a beállított ajánlattételi stratégiát, valamit a választott hirdetési hálózatot is.
Ennek értelmében a keresési kampányok elnevezésének elején a GSN (Google Search Network) rövidítést szoktuk használni.
4. lépés: Általános kampánybeállítások
Ezután ki kell választanod az ajánlattételi stratégiát, vagyis, hogy mire szeretnél összpontosítani a kampányoddal. Új fiók esetén, ahol még nincsenek konverziós adatok azt javasoljuk, hogy a “Kattintások” lehetőséget válaszd. Ebben az esetben a rendszer arra fog törekedni, hogy minél több kattintást ki tudjon hozni a költségkeretedből. A későbbiekben ezt a beállítást bármikor módosíthatod az aktuális céljaidnak megfelelően.
A következő résznél azt javasoljuk, hogy módosítsd a Google alapértelmezett beállítását és a hálózatok közül csak a “Keresési Hálózatot” jelöld be.
Amennyiben szeretnéd, hogy a Display hálózaton is megjelenjenek hirdetéseid, hozz létre külön Display kampányt. Nem szerencsés a kettő hálózatot egy kampányon belül futtatni a teljesen eltérő sajátosságaik miatt.
A megcélzott helyeknél légy óvatos, hogy csak azt válaszd ki, ami a vállalkozásod szempontjából releváns.
Választhatod teljes Magyarországot is, de a “Speciális keresés” pont alatt meg tudsz adni konkrét megyéket, városokat, távolságokat, sőt még ki is tudsz zárni területeket a célzásból.
Ha például a hirdetéseidet Szegedre és annak 40 km-es körzetére célzod, érdemes kizárni Szerbiát, hiszen annak északi települései beleesnek ebbe a sugárba.
A nyelv kiválasztásánál vedd fel az angolt is a magyar mellett. A hirdetéseid természetesen magyarul fognak megjelenni, azonban sokan használják a böngészőt angol beállításokkal.
Közönségszegmeneseket keresési kampánynál csak megfigyelésként érdemes hozzáadni, hiszen azt szeretnénk, hogy a hirdetésünk minél több releváns keresésre megjelenjen, függetlenül a kereső életkorától, nemétől, érdeklődési körétől. A megfigyelésként felvett közönségeket azonban a későbbiekben, elegendő adat birtokában tudjuk ajánlatkorrekcióval módosítani, ezért érdemes ezt is beállítani már a kampány létrehozásakor. Különböző kategóriák közül választhatunk, a Google elég sok opciót ad számunkra, illetve a saját remarketing listáinkat is betehetjük.
A “Dinamikus keresési hirdetések beállítása” lehetőségnél add meg a weboldalad domain címét. Ezt akkor kell megtenned, ha szeretnél dinamikus keresési hirdetéseket is futtatni. Ezt akkor javasoljuk, ha sok terméked, szolgáltatásod van, és nem lenne lehetséges mindenre külön-külön hirdetéscsoportot létrehozni. Ebben az útmutatóban nem megyünk bele a dinamikus hirdetések rejtelmeibe.
5. lépés: Kulcsszavak és hirdetések
A létrehozandó hirdetéscsoportodat itt tudod elnevezni. Könnyen előfordulhat, hogy egy kampányban több hirdetéscsoportot is létre fogsz hozni, ezért érdemes ezeket is beszédesen elnevezned. Például lehet, hogy a Cipő kampányon belül lesz majd egy Női cipők és egy Férfi cipők hirdetéscsoport is, hogy a szöveg és a céloldal minél relevánsabb legyen a kulcsszavakkal.
A kulcsszavak megadásánál adj meg mindent, ami az adott termékkategóriához, szolgáltatáshoz releváns lehet.
A kulcsszavaknak különböző egyezési típusait is megadhatod. Ha semmilyen karaktert nem írsz a szó elé és után, akkor ezt a kulcsszót a Google elég tágan fogja értelmezni.
női cipő = általános egyezés
A hirdetés ebben az esetben meg fog jelenni a téli csizma, női szandál keresésekre is, konkurens márkákra, szinonímákra keresésekre is. Óvatosan bánj vele!
“női cipő” = kifejezésegyezés
Ezt a típust használva a keresésnek tartalmazni kell a kulcsszóban szereplő szavakat, ezeken felül tartalmazhat más szavakat is a szó előtt vagy után.
A példánkban a hirdetés megjelenik majd a barna női cipő, női cipő bolt keresésekre is.
[női cipő] = pontos egyezés
Ez a legszigorúbb egyezési típus, ugyanis ebben az esetben a keresésnek pontosan meg kell felelnie a megadott kulcsszóval annak érdekében, hogy a hirdetésünk megjelenjen.
Megadhatod a weboldalad címét, és a Google annak tartalma alapján ajánl majd számodra releváns kulcsszavakat. Ha ezt a lehetőséget választod, mindig nézd át alaposan a listát, hogy ne költs esetleg felesleges kattintásokra!
Elérkeztünk a hirdetés létrehozásához. Itt meg kell adnod a céloldalt, amire az érdeklődőidet navigálni szeretnéd.
Reszponzív keresési hirdetést tudsz létrehozni, aminek a lényege, hogy a megadott címsorokat és leírásokat a rendszer algoritmusa úgy kombinálja, hogy azok a legjobb eredményt hozzák. Összesen 15 címsort, és 4 leírást tudsz megadni. Érdemes ezt minél jobban kihasználni. A címsorok 30 karakter, a leírások 90 karakter hosszúságúak lehetnek. Fontos, hogy a címsorok tartalmazzák vegyesen a kulcsszavaidat, cselekvésre ösztönzést, az előnyeidet. A leírásokban próbáld kihasználni az adott karakterszámot, hangsúlyozd ki a legfőbb erősségeidet, konkrétumokat az adott termékről, szolgáltatásról.
6. lépés: Bővítmények hozzáadása
A hirdetésbővítményeket sok hirdető automatikusan kihadja pedig egy szuper lehetőség hogy még több információt belecsempésszünk a hirdetésünkbe. Létrehozhatsz belsőlinkbővítményeket, kiemelhetsz fontos információkat, tölthetsz fel képbővítményeket. A cél az, hogy a hirdetésed nagyobb helyet foglalhasson el a találatok között, kitűnjön a tömegből és minél relevánsabb legyen a potenciális ügyfeleid számára.
7. lépés: Költségkeret beállítása
Már csak az maradt hátra, hogy megadd a Google-nek, mennyi pénzt költhet el a kampányodra naponta. Javaslatokat fog tenni számodra a rendszer a megadott kulcsszavak alapján, de természetesen egyéni összeget is megadhatsz. Arra számíts, hogy napi szinten a tényleges költés eltérhet ettől, de a havi költés semmiképp sem lesz majd nagyobb, mint a beállított napi költségkereted megszorozva a napok számával.
… és készen is vagyunk elkészült az első keresési kampányod!
Most már nincs más dolgod, mint rendszeresen figyelni az eredményeket, és optimalizálni a lehető legjobb eredmények elérése érdekében.
Összegzés
Egy új kampány létrehozásánál mindig fontos, hogy átgondoljuk a kampány célját, körültekintően válasszuk ki a számunkra megfelelő kulcsszavakat és olyan hirdetési szövegeket írjunk, amik minél relevánsabbak és érdekesebbek legyenek a potenciális ügyfeleinknek.
Ha úgy érzed, hogy egyedül nem fog menni jól teljesítő kampányok létrehozása vagy nincs időd még ezzel is foglalkozni, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy neked is segíthessünk!
Pintér Laura
Projektmenedzser, Google Ads és keresőoptimalizálási szakértő
e-mail: pinter.laura@beonweb.hu