A blogok szerepe

Miért jó, ha blogolsz?

Egyre több helyen találkozol blogokkal, igaz? Sőt! Talán már Te is írsz blogot. Tök jó.

Ezeknek a bejegyzéseknek több szempontból is van jelentősége, amit ha Te is végig gondolsz, akkor egyedül is meg tudnád írni ezt a bejegyzést.

Mi is a blog?

A blog lehet egy szöveges bejegyzés. Ha pedig szöveges, akkor tök jó, mert a szövegeket lehet optimalizálni. A webszövegírásnál tanult kulcsszósűrűség tök jól alkalmazható egy blogban.

Ha szöveg, és a weboldalon van, akkor annak tudunk META és Head tag-eket adni. Vagyis a keresőrobotok számára meg tudjuk adni a fontosabb leírásait az oldalunknak, hogy gyorsabban be tudja azonosítani.

Mind a két esetben fontos a kulcsszavak használata. Olyan kulcsszavakkal kell dolgozni a blogban, ami a témádra releváns, és keresnek rá az emberek. Itt persze szabadon írhatsz bármiről. Kifejtheted a weboldalad termékeit részletesebben, így máris duplázod a kulcsszavak mennyiségét. Vagy, ha előveszed a kulcsszavas táblázatodat, szépen végigmehetsz az összes gyakori kifejezésen, és kidolgozhatod őket egy blog fromájában. Máris a táblázatod kulcsszavainak nagy százalékát felhasználtad, és egyre több mindenre meg fog jelenni az oldalad.

Aztán itt vannak még ugye a linkek, belső link és külső hivatkozások. Szintén használhatod. A blogod szövegében hivatkozz a termékedre, szolgáltatásodra vagy egy másik bogbejegyzésre. Ugyanez vissza. A termékednél, szolgáltatásodnál hivatkozd le a blogodat. Adj külső hivatkozásokat a szövegben. Add meg egy-egy blogod címét egy kapcsolódó fórumban vagy a facebookon. Küldd ki e-mailen a legfrissebb bejegyzésed. És már terjed is.

Egy blog lehet külső oldalon vagy a Te oldaladon belül is. Szerintem mindegy, mert ha használsz hivatkozásokat, akkor úgyis átkattintanak az oldaladra vagy fordítva.

Minél több tartalmat írsz, annál jobb eredményeid lesznek a keresőkben, és annál több szóra leszel majd megtalálható.

Viszont egy blognak nem kell feltétlenül szövegesnek lennie, bár a fentiek alapján hasznosabb. De színesítsd azért. Legyen benne kép, néha használj videót. Vagy csinálj infografikát, készíts felsorolásokat. Nézdd meg, hogy a konkurenseid miket csinálnak, és Te NE úgy csináld.

Folyamatos kérdés a blogok hossza. Én nem tudtam eldönteni, mennyi is legyen az annyi. A keresőknek jó, ha hosszú egy tartalom, többször lehet benne egy kulcsszó. Viszont szerintem mindenki rohan, nem fognak hosszú cikkeket elolvasni az emberek. Ráadásul egyre többen mobilról olvasgatnak, ott pláne kevesebb idő van az olvasásra. Tesztelgess, nézd meg, mi az a mennyiség, amit még befogadnak az emberek.

Miről írj?

Mindig fogós kérdés. Bármiről a témáddal, cégeddel, életeddel, vevőiddel kapcsolatban. Adok majd pár ötletet.