A CTR-ed kérdése

ctr

Mi az a CTR és miért is fontos vagy éppen nem fontos Neked a Facebook kampányaid esetében?

Éppen néztem a Facebook kampányokat és már a tréningen is előkerült a CTR kérdése. 

Mi ez?
Mit mutat?
Miért fontos a Facebook kampányaid esetében?
És miért nem?

A CTR átkattintási arányt jelent, egy hányados, ami azt mutatja meg, hogy egy bizonyos megjelenésből mennyien kattintanak. A Facebook esetében, főleg, ha kampányolsz, akkor többféle kattintást is látsz.

Ugye egyrészt az emberek kattinthatnak a hirdetéseden a hozzászólásra, megosztásra, LIKE-ra vagy a Facebook oldaladra is.

De kattinthatnak a weboldaladra, a linkedre is.
Azért tartom fontosnak megkülönböztetni a két kattintási típust, mert lehet Neked brutál jó a hirdetésed, amit LIKE-olnak, ha nem kattintanak át a weboldaladra. De ugyanígy fordítva is: Nem gond, ha csak a hivatkozásodra kattintanak, sőt, az talán jobb abban az esetben, ha Neked az a célod, hogy az oldaladra (landing oldaladra) tereld a látogatókat.

De a kettő együtt jár. Ha van hivatkozáskattintásod, lesz más típusú kattintásod is.

De Neked külön is és egyben is kell nézned:
Figyelned kell, hogy milyenek ezek a CTR-ek, mennyit mutatnak. Ha ez 1% alatt van, bármelyik is, akkor azonnal csinálj új hirdetést. Ez ilyenkor azt jelenti Neked, hogy 1000 megjelenésből kevesebb, mint 10 ember kattint a hirdetésedre. Ez nem jó, mindenképp javítanod kell. Ha 1 és 3% között van, akkor az tök átlagos eredmény, azért érdemes javítanod rajta, mert akkor olcsóbban fogsz hirdetni.
Ha 3% felett, vagy már 4% felett jársz, akkor az jó eredmény, olcsóbban is fogsz tudni hirdetni.

Ha hivatkozáskattintás és a többi CTR-ed között nagy az eltérés, akkor ott valami nem stimmel. Ezt például videós hirdetéseknél tapasztaltam: A videóra sokan kattintanak, elindítják, belenéznek viszont innen nem feltétlenül mennek át az emberek a hivatkozásodra. Vagyis a kettő CTR között magas lesz a különbség és nem a hivatkozásod javára, szóval ezt is érdemes figyelned.

Amit tudnond kell a magas CTR miatti olcsó hirdetésről

Van egy relevancia-pontszáma a hirdetésednek, amit nagymértékben (de nem egyedül) a hirdetésed átkattintási aránya is befolyásol. Minél magasabb a CTR-ed, annál magasabb lesz a relevancia-pontszámod, ami azt eredményezi, hogy olcsóbban fogsz hirdetni. De ha a CTR-ed alacsony, akkor alacsonyabb lesz a relevancia-pontszámod és drágább lesz a CPC-d, ami azt jelenti, hogy drágábban hirdetsz majd.

De Neked ezt mindegy is lehet

Íme egy gyors kampány screenshot:

Láthatod, hogy alacsonyabb CTR is eredményezhet jó relevancia-pontsámot.
De ami fontosabb: Lehet tök jó a relevancia-pontszámod és lehetnek tök jó átkattintási arányaid, de Neked a végén a konverziók számát, költségét és arányát kell nézned. Vagyis egy-egy hirdetésed teljesíthet alacsonyabb CTR-rel is, ha az sokkal jobb eredménnyel és kötséggel szállítja Neked a konverziókat.

Tehát a célod a konverzió legyen, ez a legfőbb mutatószámod, nem a CTR.