A Facebook posztjaid

Ha online marketingezel, akkor Facebook marketingezel, ebben az esetben pedig posztokat is írsz. Vagyis át is léptél már egy kicsit a tartalommarketing területére.

És ez a része már nagyon nem egyszerű, mert nagyon nem mindegy hogyan posztolsz. Mit írsz, kinek, mikor, milyen céllal, stb. A Facebook posztolás is egy elég komplex dologgá vált és nem mindegy, hogy hogyan csinálod.

Ránézve a szakmai könyvekre, anyagokra a polcomon 7 db (!) a posztoláshoz kapcsolódó könyvet látok. Ezen felül vannak még ebook-ok és ott van még az előfizetéses anyag is. Elég sok, mindegyiket átnyálaztam, kipróbáltam, használtam.

Volt, ami jól ment, volt ami nem. Volt ami egy piacon magas interakciót ért el, de ugyanaz máshol nem működött. Szóval azt kell mondanom elég szerteágazó eredményeket értem el elég sok oldal kezelése után. 

Végül mindenhol az a megoldás maradt, hogy mindenhol a közönség "véleménye" alapján posztoltunk, de a könyvekből vagy tanultakból átvettünk anyagokat.

Szóval akármilyen és akármennyi könyvet is olvasol el, a végén a közönséged dönti el, hogy jó-e az, amit csinálsz.

Ezt megnézheted úgyis, hogy csak átfutod a posztjaidat és megnézed az interakciókat (Like, hozzászólás, megosztás) vagy belenézel az elemzésekbe:

2017-03-14_1415

Ez még viszont nem fog még Neked megmutatni semmit. Kitehetsz cuki cicás képet, ami magas interakciót hoz neked. Kitahetsz egy mémet is, azzal is dőlnek a kattintások. De ezzel még nem lesz közösséged. 

Nem vagyok közössségépítési specialista, így csak a tapasztalataimra tudok hagyatkozni.

Minden oldal más, minden közönség más, ezért mindenkinál másképp kell kommunikálnod.

De mindenhol kell egy-egy irányt venned, hogy mit és hogyan akarsz kommunikálni és mi vele a célod. Ha a célod megvan, akkor ennek kell alárendelned a posztjaidat. 

Ha kicsit lazább a piacod, lazább a terméked, akkor veheted a Facebook-ot is lazábbra. Ha kicsit keményebb a piac, sokat kell tanítani vagy sok a konkurensed és ki kell harcolnod magadnak egy helyet a közönségd fejében, akkor kicsit szakmaibbnak kell lenned. 

Meg kell találnod a tökéletes mix-edet, amit szeret a közönség.

Vannak olyan irányvonalak, segédletek, amikkel segítenek neked elindulni.Például ez a 8 pont abban segít neked, hogy milyen irányúak legyenek a posztjaid. (Ezt én is használom, egy-egy pontot klönböző súllyal teszek a mix-embe)

  1. Érték
  2. A céged pozícionálás
  3. A céged bemutatása
  4. Tedd ki a terméked
  5. Sztorizz
  6. Poén
  7. Mutass a LIKE-olóidnak egy tükröt
  8. Motiváció

Ezeket bármilyen formában kibonthatod, és tartalmilag is több mindent tudsz beletenni. Ha megnézed, akkor azért fel tudsz benne fedezni bizonyos marketinges irányokat:

  • A cégedet bepozícionálod
  • Tanítasz, edukálod a közönséged
  • Eladsz nekik
  • Szórakoztatod őket

Szerintem, ha ezeket követed, nagy bajod nem lehet a posztjaidnál.

Emellet már előkészítek egy teljes Facebook poszt ötlet listát, amit akkor is fogsz tudni használni, amikor éppen nincs ötleted, miről írj. 

De ha addig sincs ötleted, hogy miről írj egy posztot:

  1. Fotózd be magad munka közben és írd oda, hogy most éppen ezen és ezen dolgozol
  2. Tedd ki az egyik terméked vagy szolgáltatásod.

Mndhatjuk, hogy a Facebook-on "csak" tartalommarketingezni szabad, na de 'nehogymá'...