A grafika szerepe az online marketingben

A grafika szerepe az online marketingben

A grafika szerepe az online marketingben,

avagy ezért van szükséged megfelelő minőségű vizuális kommunikációra

Egyre csak erősödő online jelenlét, növekvő tartalom zaj és egyre több piaci szereplő. De hogy pontosan mire is szeretnénk utalni ezzel? 

Valahogyan ki kell tűnnöd a tömegből!

Pontosan erre törekszünk mi is minden hirdetés megtervezésénél vagy éppen social media jelenlét kialakításánál, azonban tudjuk, hogy ehhez már nem elegendő  csupán egy…

… jól eladható termék vagy szolgáltatás

… frappánsan megfogalmazott üzenet vagy hirdetésszöveg

 

Egy olyan esztétikai élményt kell nyújtanunk a felhasználók számára, amely egyszerre kelti fel az érdeklődésüket, építi a bizalmukat, elkötelezettségüket a márka felé, ugyanakkor professzionalizmust és hitelességet sugároz.

Ilyen ambíciókkal indítottunk el a cégen belül egy képzést Kerékjártó Dalma Kata grafikussal, ahol többek között olyan témákat is boncolgatunk elméleti és gyakorlati szinten, mint:

  • Színelmélet
  • Tipográfia
  • Grafikai hierarchia
  • Social Media Toolkit
  • Online vs. print anyagok

beonweb-grafikai-utmutato

A jövőben szeretnénk a képzés során szerzett tudásba neked is betekintést nyújtani, azonban most nem rohannánk ennyire előre. 

Ebben a blogban első körben azt mutatnánk be, hogy mit is takar a grafikai tervezés, illetve, hogy hol van a szerepe az online marketingben.

Mit is jelent a grafikai tervezés?

A grafikai tervezés magában foglalja azokat a folyamatokat, amelyek segítségével egy vizuális üzenetet hozhatunk létre. Gyakorlatilag bárki, vagy bármilyen cég, bármely piacon  használhatja bonyolult információk emészthető módon történő közvetítésére.

Milyen grafikákkal találkozunk az online marketingben?

  1. logó
  2. banner
  3. Instagram, Facebook, Google Ads hirdetéskép
  4. posztokhoz és storykhoz kreatív tartalmak
  5. weboldal megjelenése
  6. key visual 
  7. végül pedig bármilyen más grafikai elem, amely megjelenik a cég vagy az énmárka arculatában. 

Az online marketingen belül a grafikai tervezés elsősorban a márkaépítéssel és a felhasználókkal történő kapcsolat építésével foglalkozik. 

beonweb-vizualis-kommunikacio-erdekessegekFORRÁS: (https://financesonline.com/graphic-design-statistics/)

Éppen ezért a stratégiai grafikai tervezéssel átitatott weboldalaknak és tartalommarketingnek is kiemelt szerepe van. 

De ha eddig még nem lennél meggyőzve, akkor a továbbiakban bemutatjuk neked azokat a legfontosabb szempontokat, amelyek mentén a grafika segítheti a vállalkozásod és az online marketinged!

5 tény, hogy hogyan segíti a grafika az online marketinged

1. Egyedi márkaidentitás

Sokan azt gondolják, hogy a márkaidentitás kimerül egy logónál és a hozzá választott színeknél. Azonban a grafika és a vizuális elemek használata sokkal fontosabb szerepet játszik mindebben. Az egyedi grafikai elemek segítenek kiemelni a márkát a tömegből és ezáltal érdeklődést keltenek az emberekben. Egy jól megtervezett grafika megmutathatja a márkád személyiségét és elősegítheti a márkád értékeinek és küldetésének kommunikálását a potenciális vásárlóid felé. 

2. Márkapozícionálás

Az embereket természetüknél fogva az érzések vezérlik. Minden szín, vonal, logó, fotó és poszt más és más érzelmet képes kiváltani, ezáltal pedig jelentőségteljes üzenetet tud közvetíteni a márkádról. 

Mindez általában egy logótól indul, amelynek egyik elsődleges célja, hogy összefoglalja a márka személyiségét és értékeit. Nem véletlen, hogy a közönség gyakran azonosítja a márkát egy logóval és ezáltal képes akár pillanatok alatt döntést hozni egy termék, szolgáltatás kapcsán.

beonweb-logo-jelentoseg

Az Apple ennek a koronázatlan királya. A termékeitől kezdve az üzletein át az online jelenlétéig, bármiről is legyen szó azonnal felismerhető, na meg persze egyszerűen csak menő.

Éppen ezért a logó és a további vizuális elemek összehangolása segíthet, hogy egyedi és könnyen felismerhető márkaidentitást teremts, amely

  • felkelti a figyelmet
  • kommunikálja az értékeidet
  • megkülönböztet a versenytársaktól
  • segíti a fogyasztókat a márkáddal történő azonosulásban

3. Üzenet közvetítés

Ahogy a mondás is tartja, "Egy kép többet mond ezer szónál", ez ebben az esetben  nem is lehetne relevánsabb a számunkra. 

A grafika által ugyanis elérheted, hogy pozitív és tartós benyomást kelts a közönségben. Amikor a vállalkozásod, énmárkád üzenetet közvetít, minden esetben a dizájn és a képivilág lesz az, amely elsődgelegesen felkelti a figyelmet, csak ezután következnek a szavak. 

Akár egyéni vállalkozó vagy, akár egy több millió dolláros vállalat, biztosan van egy márkatörténeted, amelyet szeretnél megosztani a világgal. Merj kreatív és merész lenni, ne félj elrugaszkodni attól, amit a versenytársaid csinálnak.

4. Értékesítés javítás

A grafika az értékesítési folyamatod egyik legfontosabb eleme lehet, mivel a segítségével lehetőséged nyílik, hogy a termékeidet, szolgáltatásaidat vonzóbbá, figyelemfelketőbbé és megbízhatóbbá tedd. 

beonweb-wearzone-key-visual
A Wearzone-nak, az egyik partnerünknek tervezett key visual

Az esztétikus, átgondolt design és a vonzó színek használata pozitív érzelmi hatást gyakorolhat a látogatóidra, ami egyaránt megnövelheti a konverziós arányaidat. Az egyedi, jól felismerhető grafikai stílus segíthet a márkádnak megkülönböztetni magát a versenytársaktól, és megerősítheti az potenciális vásárlóban azt a benyomást, hogy a termékeid és szolgáltatásaid minősége kiemelkedő. 

5. Bizalom teremtés

A bizalom és a hitelesség az online térben különösen felértékelődik a kézzelfoghatóság hiánya, illetve a sok piaci szereplő miatt.

Most mutatunk x lépést, hogy az arculatod és grafikáid által hogyan hidalhatod át az ezekből fakadó kételyeket a vevő jelöltjeidben:

Legyen egységes és összehangolt a vizuális kommunikációd

A márkádnak egy konzisztens megjelenést kell prezentálnia minden platformon és csatornán, hogy az emberek be tudják azonosítani, hogy tőled származik. 

Válts ki valódi érzelmeket

A márkahitelesség és bizalomépítés egyik legfőbb módja az érzelem kiváltás. A színek, a formák, a textúrák és más vizuális elemek használata segíthet abban, hogy az emberek kapcsolódni tudjanak veled és az üzeneteddel. 

beonweb-cocacola-reklam-mintaCoca Cola reklám
FORRÁS: https://rachelfriebe.wordpress.com/2019/01/20/coke-advertisement-design-analysis/

Ne ezen spórolj! 

Az ügyfeleid és a potenciális vásárlóid számára kiemelten fontos, hogy a márkád megbízhatóságot, professzionális benyomást keltsen. Ha porszem megy a gépezetbe, akkor nagy valószínűséggel kiszúrják majd.

Használj saját (minőségi) fotókat!

Ahogy azt fentebb is említettük, az online vásárlás során az érdeklődőknek nincs lehetőségük megfogni, kipróbálni vagy megnézni a terméket. Ezért az értékesítéshez elengedhetetlenek a jó minőségű termék- és életképek. Ezáltal az érdeklődőknek biztosíthatsz egy esztétikai élményt, amely által könnyebben tudnak döntést hozni. 

Remélem, hogy sikerült a blogcikk által meggyőződnöd arról, hogy a grafikának mekkora jelentősége van az online marketingben és, hogy miért érdemes megfelelő fókuszt helyezned rá! 

Azonban amennyiben úgy érzed, hogy segítségre lenne szükséged grafikai tervezésben, akár weboldalakhoz, akár social media posztokhoz vagy hirdetésekhez, akkor ne habozz kapcsolatba lépni velünk! 
Örömmel segítünk, hogy a márkád kiemelkedő és egyedi legyen a digitális térben.

Pintér Laura BeOnWeb

 

Pintér Laura
Projektmenedzser, Google Ads és keresőoptimalizálási szakértő
e-mail: pinter.laura@beonweb.hu