A keresőmarketingről

A keresőmarketing folyamata

Klasszikus téma, szinte már unod is. Nem baj, azért megint csak elővesszük.

De most nem a keresőoptimalizálásról lesz szó, abban már elég jártas vagy, nem untatnálak vele. Most nézzük kicsit általánosabban ezt a dolgot, a keresőmarketinget.

Sokan azt mondják, és igazuk is van, hogy a keresőoptimalizálás a keresőmarketing egy része. Ez így is van. Ezek az emberek mondják azt , hogy a Google AdWords keresési hirdetése a keresőmarketing egy másik eszköze. Ebben is igazat kell, hogy adjak nekik. De ha kicsit távolabbról nézzük ezt a dolgot, és én szeretném kicsit távolabbról nézni, akkor én mást látok.

A keresőmarketing számomra egy olyan folyamat (nem csak eszközök sora), ami az eladást és befolyásolást egy teljesen más szinten kezeli. Egy teljesen más szituációról beszélünk keresőmarketing során mint pl. a direkt marketing esetében.

Ebben az esetben ugyanis az a marketingünk koncepciója, hogy majd minket megtalálnak a vevőink. Persze, ez lehet az egyik legkényelmesebb és az egyik leghatékonyabb dolog a világon. Felépítünk egy weboldalt, csinálunk pár AdWords hirdetést, és várjuk az ügyfeleket. Tök jó, és működik és hatékony!

De mitől hatékony?

A fentiek miatt. Egy olyan szituációban kapjuk el a vevőt, amikor neki már szüksége van a termékre és mi tálcán kínáljuk neki a Google rendszerén belül. Utána már csak a szövegünkön múlik, hogy nálunk vásárol-e vagy nem.

Rengeteg ilyen eszköz van egyébként, a céged üzleti folyamatától függ, hogy melyik a számodra hatékony. Pl. egy térképes megjelenés lehet keresőmarketing eszköz, ha a közelben keresnek egy szolgáltatást, terméket.

Ez mind tök szép, meg tök jó, de ezt is (mint mindent) jól kell csinálni és meg kell tervezni.

Alap kérdések a témában (szerintem):

A vevőd keresi a termékedet vagy szolgáltatásodat?

A vevőd tudja, hogy létezik ez a dolog?

A vevődet el tudod érni a Google keresőben?

A vevőd érdeklődik a keresőben vagy vásárolni szeretne?

 

Ha az első 3 kérdésre IGEN a válaszod, akkor keresőmarketingezz. Ha NEM a válasz, akkor sajnos a keresőmarketing nem biztos, hogy segítségedre lesz a vevőszerzésben. Ez van, sajnálom. Ebben az esetben is keresőoptimalizálj, mert ha elég jó vagy, akkor miattad fogják megismerni a terméket, és miattad fogják keresni azt.