A keresőoptimalizálás és a bejárhatóság

Miért fontos, hogy bejárható legyen az oldal?

Túl vagyunk a Long Tail módszeren is, most már remélem kezded átlátni, hogy mi is a lényeg a keresőoptimalizáláskor a kulcsszavaknál. Nem egy általános kulcsszóra optimalizálunk, hanem több, de annál specifikusobb szóra. Ezzel is megvagyunk.

Jöhet a bejárhatóság fogalma

Egy weboldalt akkor nevezünk bejárhatónak, ha azt a Google robot könnyedén be tudja járni. Egyszerű, nem? A lényeg az benne, hogy a honlapunknak teljesen “láthatónak” kell lennie a Google számára. Ha jön a robot az oldalunkra, akkor azt könnyen fel tudja térképezni, megtalálja a hivatkozásokat, releváns oldalakat talál mind a keresésekre, mind a belső navigálásra. Egyszerűen gyorsan és könnyedén átszalad az oldalunkon.

Felhasználói élmény fogalma

Főleg a kereséseknél van óriási jelentősége. A Google találta ki nekünk ezt a szép dolgot, és keményen számon is kéri rajtunk. A weboldalunkat úgy kell felépíteni, hogy az “élményt nyújtson” a felhasználóknak. Ha valaki egy szóra rákeres, és a mi oldalunk is megjelenik a találati listában, akkor mi ahhoz a szóhoz releváns tartalmat vagy tartalmakat tudjunk szolgáltatni. Vagyis a felhasználót ne érje rossz élmény az átkattintás során. Ugyanez vonatkozik az oldalon belüli kattintásokra. Ha egy menüpontot kiválaszt a felhasználó, akkor azon az aloldalon valóban a menühöz tartozó tartalom legyen megtalálható, ne egy irreveláns szöveg. És így tovább minden menüpont és minden szöveg az oldalon.

Mikre kell figyelni?

  • A domained címe és az URL címeid - Legyenek beszédesek! A kódszámok és angol kifejezések (kivéve, ha angol nyelvűeke optimalizálsz) helyett igyekezz beszédesebb URL-t használni, ami a kulcsszavaidhoz hasonlít.

  • Meta tag - Ez egy kis programozás. Vannak az oldalaidnak forráskódjai és ebben van a Title és Description tag, ezt kell jól megírnod.

  • Head - Az aloldalaidnak legyenek fejlécei, ahova a tartalom fő mondanivalóját besűríted. Olyasmit képzelj el, mint egy cikk az újságban: van főcíme és egy vagy több alcíme.

  • A szöveged - A szöveged tartalma, kulcsszósűrűsége, relevanciája. Mennyire releváns a szöveged az arra hivatkozó linkre vagy keresési kulcsszóra

  • A belső linkek - A szövegedben elhelyezett belső linkek és a hozzájuk tartozó hivatkozás relevanciája

  • Menük - Képfájl vagy szöveg? A képféjlt nem tudja beolvasni a Google robot, ezért jobb szöveget használni.

  • Külső linkek - Azok az oldalak, akik a Te oldaladra hivatkoznak. Régen jó volt, ha minél több ilyen oldalad van, ma már nem mindegy, hogy az az oldal mit tartalmaz.

  • Képek használata - Ugye nem tudják a képet olvasni, ezért a kép elnevezésével is lehet játszani. A Google képtalálatokat ismered?

  • Közösségi oldalak - Fogjuk fel külső linkként, jó hivatkozási oldal, de ennél persze több lesz :)

  • Blogok - Tartalomgyártás és frissülő tartalmak. Minél több releváns tartalmad van, és mondjuk minél gyakrabban frissülnek az egyes tartalmaid, annál jobb helyezéseket érhetsz el. Nem beszélve arról, hogy ha blogolsz, akkor szinte van egy saját újságod is, amit csak Te írsz, és csak a Te hirdetéseid vannak fent!

  • Google térkép - Google térkép beillesztése az oldalba. De nem azzal segítesz, hogy beilleszted, hanem, hogy beregisztrálsz a Google rendszerébe.

  • Youtube - A videóid keresőoptimalizálása. Ne felejtsd el, a világ második legnagyobb keresője a Youtube. Az elsőt hadd ne említsem.

Ahogy látod, azért ez a keresőoptimalizálás dolog nem egy egyszerű feladat. Elég hosszas és macerás már az elején is és folyamatosan kezelni kell. Sokára lesz eredménye, de megéri vele foglalkozni.