A Long Tail módszer

Egy újabb keresőoptimalizálási tipp

Miután az Adwords kulcsszótervezőjének segítségével  rengeteg kulcsszót gyűjtöttünk össze, és tudjuk, hogy mit keresnek a vevőink, nézzük, hogyan használhatjuk fel őket a keresőoptimalizáláshoz.

Van egy úgynevezett Long Tail - hosszú farok módszer

Lényege röviden annyi, hogy a weboldalunkat több aloldalra osztjuk fel és mindegyik aloldalunkkal egy külön témát, piaci szegmenst célzunk meg. Ezeket az “almenüket” külön optimalizáljuk a keresőkre. Ez annyit jelent, hogy nem a “cipő” szóra optimalizálunk, hanem a “futó cipő”, “gyerek cipő”, “magassarkú cipő”, “bőrcipő” aloldalakat optimalizáljuk.

Miért?

Több dolog miatt. Az egyik az, hogy rengeteg konkurensünk van a piacon, aki cipővel foglalkozik, így ezzel a szóval nehéz lesz piacra lépnünk. Ezért megpróbáljuk szűkíteni, ahol nincs annyi konkurensünk.

Másik az, hogy az emberek elkezdtek egyre részletesebben keresni. Ma már nem csak egy kulcsszót adnak meg, hanem többet, 2-3 szóval keresgélnek. Ezáltal szűkíteni tudták az igényüket, ezért nekünk is egy szűkebb réteget kell kiszolgálnunk. Minél specifikusabb a kulcsszavunk, annál kevesebb keresés lesz rá, de az annál hatékonyabb.

Ha ezt minden aloldalunkra, vagyis minden piaci szegmensünkre megcsináljuk, akkor tulajdonképpen lefedjük a piacot, nem veszítünk látogatásokat és mégis mindenkinek célzottabb oldalt tudunk mutatni. Nő a felhasználói élményünk és a keresőkben is jobban pozicionáltuk magunkat.

A Long Tail módszert az alábbi képpel mutatnám be:

long-tail

Gyakorlatban ez hogy is működik?

Próbáld meg a kiválasztott kulcsszavaidat témánként csoportosítani. Válassz egy “vezért”, ami a fő téma lesz, a teljes piacodat lefedi, és ehhez rendeld hozzá a többi, részletesebb kulcsszavakat. Ha ki tudtál alakítani legalább 3-4 alcsoportot, akkor jó vagy, erre fogunk építkezni.