A META és a HEAD tag

Miért fontos a tagek alkalmazása?

Megvannak az URL címeid, ezekből már valamit megtudhatnak az érdeklődőid és a Google is, hogy mivel is foglalkozol és hogy miről szól az oldalad.

Most ráteszünk erre egy lapáttal, és még több infót adunk a Google és a vevőid számára. Ez már egy kis szövegírást is tartalmaz, de elsősorban most még nem ezzel foglalkozunk.

META tag

Title - a lapfül elnevezése

Ez az, amit a böngésződben a lapfül elnevezésénél látni fogsz. A TITLE tag tuajdonképpen az oldalad elnevezése kell, hogy legyen. Mutassa meg, hogy mivel is foglalkozik az oldalad. Az automatizált weboldalfejlesztő rendszerek képesek már arra, hogy az oldalon megadott főcímedet beillessze a TITLE tag-be, és így már tulajdonképpen nincs is semmi dolgod. Ha nem ilyen a rendszered, akkor neked kell megírnod a fejlesztődnek, hogy melyik oldaladhoz mi legyen a Title. Ez szorosan kapcsolódjon az URL címedhez. Vagyis lehetőleg ugyanazokat a szavakat tartalmazza mindkettő, és ezek a szavak legyenek a kulcsszavaid.

Description - a lap tartalma röviden

Ez a második lépés. Ez szintén az oldalad leírását tartalmazza, de már kicsit hosszabban. Itt több mondatot is írhatsz, szemben a Title taggel. Viszont itt is figyelned kell arra, hogy a szavak összefüggésben legyenek az URL címeddel és a Title taggel. A jobb webfejlesztő rendszerek automatikusan leképzik ezeket az oldalad tartalmából és a Title-ből.

Keywords - kulcsszavak

Sokan azt gondolják, hogy ez egy nagyon fontos eleme a keresőoptimalizálásnak. Sajnos ez már nem teljesen igaz. Fontos eleme, de nem az alapja. A fenti Title és Description tagek már sokkal többet számítanak a kulcsszavak megadásánál. De azért add meg őket! És úgy add meg, hogy az kapcsolatban legyen az URL címeddel, Title és Description taggel, valamint majd a tartalmaddal.

Ezek voltak a háttér-beállítások, ezeknek nagy részét inkább a webfejlesztőd fogja beállítani, de kérd meg, hogy állítsa be, és ellenőrizd le!

HEAD tag

Nagyon fontos optimalizálási elem, már jobban a szövegíráshoz tartozik. A HEAD tagek, ahogy a neve is utal rá, a címeket jelölik. Nemcsak az olvasónak jelenítünk meg címeket a szövegben, hanem már a Google-nek is. Ezek lesznek a HEAD tag-ek, h1,h2 és h3. A h1 lesz a főcímed. Ide írd az oldalad címét. Szerepeljenek benne a fontosabb kulcsszavaid, vagy ez egyezzen meg a Title tag-eddel. A h2 és h3 Head tag az oldalad további alcímeit jelöli. Ha hosszabb szöveget használsz, akkor bontsd tartalmi részekre az oldalt, és adj nekik alcímeket. H1 tag-ből inkább csak egyet használj, és a h2 vagy h3 tag-ből használj többet. Így jobban bejárható lesz az oldalad a keresők számára.

Ahogy látod, a tag-ek alkalmazása nagyon szorosan összefügg, és a kapocs mindig a kulcsszó. A kulcsszó, amit korábban nagy körültekintéssel választottunk ki.