A tökéletes hírlevél sablon minden helyzetre

A tökéletes hírlevél sablon minden helyzetre

Készítettünk pár hírlevél sablont, ami remek inspiráció lehet, és segít elindítani a hírlevelezés útján, vagy tökéletesítheted vele a már meglévő e-mail marketinged. 

Miért fontos, hogy legyen egy állandó, jól átgondolt hírlevél kommunikációd? 

Egy jól megírt hírlevél az egyik legfontosabb marketing eszköz, amit hiba lenne kihagyni a stratégiádból. Sokan azt állítják, hogy az e-mail marketingnek már régen leáldozott, ezzel szemben a hírlevelek még mindig az egyik legjobb ROI-val hozzák a konverziót. 

Akkor hát miért is ne használnád őket gyakrabban és hatékonyabban? 

Egy átlagos hírlevél megnyitási aránya a Mailchimp statisztikája szerint 21,33% míg az átkattintási arány 2,62%. Ez azt jelenti, hogy a listád közel ötödéhez el fog jutni az üzenet, amit a hírlevélben közvetíteni szeretnél. Tehát a már meglévő közönséged sokkal nagyobb részét érheted el így, mint például egy social média poszt segítségével.

Milyen a jó hírlevél?

Hogyan írj olyan hírlevelet, amit az emberek megnyitnak, ráadásul még vásárolni is akarnak a webshopodból? 

Először is meg kell határoznod, hogy mi a leveled célja. Érdemes megadni egy fő konverziót (webshop esetében például az akciós termék megvásárlása) és több mikrokonverziót is. Ilyen lehet például a kosárba helyezés, az aloldal megtekintése vagy az átkattintás is. Azért fontos a konkrét cél, mert erre fogod majd logikailag felépíteni a teljes hírleveledet. 

A hatékony hírlevél fő ismérvei

  • Pontosan meghatároztad a hírlevél célját
  • A címsor rövid és csábító, amire Te is szívesen rákattintanál
  • Az első pár mondat figyelemfelkeltő, hogy megragadd olvasód érdeklődését
  • A mai világban már alap, de azért ne feledkezz meg arról, hogy kiküldés előtt mobilon is ellenőrizd a leveled
  • Kis méretű képeket használj, és mindig töltsd ki az alt tageket, hogy akkor is látni lehessen miről van szó, ha a levelező esetleg nem nyitja meg a képeket
  • Mindig lehessen válaszolni a hírleveledre. Kevesen fognak visszajelzést írni, de tőlük ne vedd el ezt a lehetőséget.

Mutatunk pár hírlevél sablont és tippet, amik egyszerűbbé teszik majd a levelek megírását. 

Értékesítő hírlevél sablon

Mikor sales hírlevelet írsz, mindig tarts észben, hogy a levél olvasójának milyen értéket ad a terméked vagy szolgáltatásod. Önmagában a termék előny senkit sem érdekel. 

Ha szeretnél eladni egy pihe-puha pulóvert, akkor a hírlevélben első sorban ne az szerepeljen, hogy gyapjú, fair-trade vagy öko minősítésű. Természetesen ezek is nagyon fontos szempontok, de inkább a termék oldaladon emeld ki őket. 

A hírlevél célja a vágykeltés, az átkattintás, és természetesen a vásárlás. 

Itt találsz példát egy egyszerű értékesítő hírlevél sablonra

Hírlevél sablon akció esetén

Ha egyszerű akciós ajánlattal készülsz, akkor elegendő lehet egy rövid és velős szöveg. Amennyiben komplexebb az ajánlatod, úgy egy hosszabb hírlevél sablon lehet, hogy jobb választás. Összetettebb szöveghez alkalmazhatsz több CTA-t, de a fő üzenet minden esetben maradjon világos.

Ez akkor is igaz, ha olyan promóciót tervezel, amit csak a feliratkozóidnak küldesz ki - ebben az esetben viszont ezt is mindenképp emeld ki a hírlevélben.

Akciós hírlevél sablon

Hírlevél sablon új termék bevezetéséről

Ha valaki már régóta követ, esetleg rendszeresen nálad vásárol, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel érdeklődik az új terméked iránt is, mint az, aki életében először találkozik a hirdetéseddel. 

Amikor új termék érkezik a webshopodba, akkor nagy hiba lenne, ha nem értesítenéd az egyik legfontosabb közönséged, vagyis a feliratkozóidat. 

Hírlevél sablon az új termékedről

 

Hírlevél sablon a blogbejegyzésedhez

Ha megírtál egy új szakértői cikket, azzal még nem ért véget a feladatod: a tartalmat terjeszteni is kell. Erre remek megoldás az e-mail marketing, hiszen a feliratkozóid már alapvetően érdeklődnek a céged és a mondanivalód iránt. 

Ha új blogbejegyzésedről küldesz hírlevelet, akkor a kevesebb néha több. Írj egy rövid ízelítőt a bejegyzéshez, amiből az olvasód kedvet kap ahhoz, hogy átkattintson a weboldaladra és elolvassa a teljes cikket.

Hírlevél sablon az új blogbejegyzésedről

 

Mikor nem érdemes hírlevél sablont használnod? 

Egy jó hírlevél sablon segít, ha nincs ötleted, és inspirál, amikor úgy érzed, nincs mihez nyúlnod. 

Viszont bátran vonatkoztass el a választott hírlevél sablontól! Ne félj használni a saját stílusodat: ha lazább hangvételben szeretsz kommunikálni bátran tegeződj, de amikor az iparág megkívánja, akkor formálisabban is kommunikálhatsz. 

Mindig olyan hírlevelet küldj, ami igazán önazonos. 

 

Szalay Ágnes BeOnWeb

Szalay Ágnes

Social media menedzser, kreatív szövegíró és Facebook hirdetéskezelő

e-mail: szalay.agnes@beonweb.hu