A weboldal promóciója

A honlap, mint kommunikációs eszköz

A mai világban már az első lépcsője a céged komminkációjának a weblapod és a keresőmarketing. Weboldalt ma már minden cégnek kötelező fenntartania, remélem Neked is van. Az már egy másik kérdés, hogy az a weboldal mennyire hatékony, és hogy lehet-e vele bármit is kezdeni. Biztos lehet, csak időt, energiát és talán pénzt is kellene rá szánni.

A honlapoddal, mint kommunikációs eszközzel nem is szeretnék többet foglalkozni, van és kész. Azonban a weboldalad önmagában semmit sem ér. Azt Neked még ki kell egészítened egy keresőoptimalizálással és reklámozással.

A keresőoptimalizálást nem részletezném, hiszen vagy mostanában tanultál róla nálam, vagy már korábban is foglalkoztál vele.

A reklámozás már egy kicsit más terület. Gondolom itt felröppentek benned már a PPC kampányok vagy Banner kampányok költségei, de ennyire még ne menjünk előre.

Ha van már weboldalad, céged is van. Ha van céged, akkor vevőid vagy érdeklődőid vagy valami hasonlóid is vannak. Ez azt jelenti, hogy már rendelkezel egy bázissal. És hogy jön ide a weboldalad? Reklámozd azt a bázisodnak! Adjál nekik szóróanyagot, névjegykártyát, kupont vagy bármit, amin fel van tüntetve a weboldalad elérhetősége. Kérd meg ezeket az embereket, hogy látogassák meg az oldalt, esetleg véleményezzék is. Hülyeségnek hangzik, mert a legtöbb cég számára ez már alap. Igen, fent van minden anyagon a weboldalad címe. De szóltál mostanában bárkinek is, hogy nézze is meg? Rengeteg kattintást generálhatsz, és olyan dolgok is kiderülhetnek a cégedről, amiket eddig nem is sejtettek a vevőid. Ezt most a sok hülyeségem mellett tényleg tapasztalatból mondom.

Egy partneremnél kiküldtünk egy e-mail sorozatot a megújuló weboldaláról. Felsoroltuk a legnagyobb hibáit az oldalnak, a legnagyobb igényeket és olyan bosszantó dolgokat, amiket egyszerűen nem értettek a vevők a cég honlapjával kapcsolatban. Majd fogtuk, aztán kiküldtük, hogy megoldottuk a gondjaikat, és egy új felületet (figyelj, nem weboldalt) hoztunk létre nekik a vásárláshoz. Ez csak egy e-mail sorozat volt, mást nem csináltunk a weboldallal kapcsolatban, és gyönyörű eredményeket hozott.

A lényeg, hogy ha van weboldalad, hiába természetes ma már, lehetőleg minél több helyen kommunikáld azt, és minél több lehetőséget adj a kattintásra. Függetlenül a hirdetésektől, facebooktól vagy a keresőoptimalizálástól.