A webszövegírásról

Hogyan írjunk jó webszöveget?

Legutóbb már kicsit belekezdtünk a webszövegírásba, adtunk címeket, alcímeket az oldalaidnak, sőt még a forráskódba is beírtunk néhány dolgot. Most akkor írjuk meg a webszövegeidet.

“Na de Gábor! Webszöveget mindenki tud írni.” Pontosan. Fogalmazni mindenki tud. Írtatok már számtalan e-mailt, számtalan bemutatkozó e-mailt, van Rólunk” oldal a weboldaladon, vannak szórólapjaid vagy katalógusaid, amit valószínűleg Te állítottál össze. Ez mind-mind szövegírás.

Van azonban pár dolog, ami a webes szövegeknél kicsit másképp kell, hogy működjön. Van pár olyan fogás, ami az egyszerűbb leíró szövegedet kicsit felturbózza, kicsit marketingesebbé teszi.

Kulcsszósűrűség

Már megint a kulcsszavak. Remélem emlékszel még arra, amikor legutoljára azt írtam, hogy az URL címeid, a META tag és a Head tag legyen összhangban, és az összekötő kapocs a kulcsszó legyen. Na ehhez vedd még hozzá a szöveges tartalmadat a kulcsszavakra kihegyezve. A szövegedet ugyanis úgy kell megírnod, hogy az oldaladhoz tartozó kulcsszóról, kulcskifejezésről szóljon. Tedd tele a kulcsszavakkal a szöveget, de azért csak mértékkel. A Google egyből ki fogja szúrni, ha tele van a tartalmad kulcsszóval, és keményem meg is büntet érte. Ezért próbáld meg optimálisan kihasználni ezt a lehetőséget. Tesztelheted is, keress a neten kulcsszósűrűségeket vizsgáló oldalakat, rengeteget találsz.

AIDA modell

Még főiskolán tanultam vagyis tanították nekem az AIDA modellt. Akkor nem nagyon értettem, nem is foglalkoztam vele. Most már viszont értem, hogy miről is magyaráztak akkor nekem, és hogy ez miért is jó. Az AIDA egy rövidítés:

A - Figyelemfelkeltés (Attention): A látogatóid figyelmét fel kell keltened. Az nem elég, hogy leírod: “Fogtechnika”. Na ezzel engem nem csigáztál fel. Ez már jobb: “Fogtechnikai szakembert keres?” Benne van a kulcsszó, és kérdés formájában kicsit fel is csigázza a látogatókat.

I - Érdeklődés felkeltése (Interest): Tegyünk rá még egy lapáttal. Fokozzuk az érdeklődését, beszéljünk a látogatóról, problémáiról, amiért a Te weboldalad adott oldalán van. Kicsit írj róluk, hogy magukénak érezzék az oldaladat.

D - Vágykeltés (Desire): Érdeklődnek már irántad, most kicsit írd le, hogy milyen megoldást tudsz nekik ajánlani a problémájukra, és hogy ezt mikor (akár azonnal) érhetik el.

A - Aktiválás (Action): Már nagyon oda vannak érted, Te vagy az, aki kell nekik. De, ne hagyd ennyiben, mondd meg nekik, hogy mit tegyenek ezért. Írd le, hogy “A lenti form segítségével lépjen velünk kapcsolatba”, és odateszel egy kapcsolatfelvételi űrlapot. És meg is vagy. 


Ha a fentieket követed, akkor a Google számára optimalizált lesz az oldalad, és még a látogatóidat is sokkal nagyobb hatékonysággal fogod tudni becserkészni. Próbálj megírni egy ilyen szöveget...