Az Adwords fiók struktúrája

Elkezdünk kampányokat készíteni, de ehhez előbb érdemes átlátnod a legtöbb kampánylehetőség mechanikáját, a legtöbb célt. Azért is jó ezt előre tudni és jól leírni, mert ezek segítségével fogod tudni felépíteni a hirdetési rendszeredet, a kampányok struktúráját.

Bárhol is készítesz kampányt, érdemes azt máris a céljaid szerint csoportosítani. Lesznek kampányaid, amik vásárlást vagy ajánlatkérést céloznak, ez egy csoport. Lesznek feliratkozást segítő hirdetéseid, vagy direkt vagy remarketing eszközként. Lesz, amivel csak LIKE-ot szeretnél szerezni, lesz amivel csak a látogatottságodat, vagy egy blog olvasottságát szeretnéd növelni. Rengeteg variáció van, ezeket érdemes külön sorokba írni, hogy aztán a végén elhelyezd a hirdetési rendszeredben.

Akkor vegyük sorra, milyen struktúrában gondolkodik az AdWords és a Facebook.

Kezdjük az AdWords-szel. Ugye első lépésként meghatározod a célt. Ehhez fogsz létrehozni egy kampányt. De nem eszetlenül csináljuk. Egy Adwords áll kampányokból, hirdetéscsoportokból és hirdetésekből. Sorban:

Kampány: Itt máris érdemes eldöntened, hogy keresési, tartalmi vagy remarketing kampányt készítesz. Ez legyen a második lépés a cél megfogalmazása után. Soha ne legyen egy kampányban keresési és tartalmi célzás, azzal rontod az eredményeket és a saját magad is összezavarod vele. Beállíthatod a kampány időtartamát. Itt még állíthatsz be földrajzi helyet, nyelvet. Ha több földrajzi helyet is megcélzol, érdemes külön kampányba tenni, hogy jobban lásd a különbségeket. Aztán itt állíthatsz még be eszközkorrekciót, vagyis mobil korrekciót. Ha olyan a szolgáltatásod, hogy érdemes mobilra és asztali verzióra is hirdetni, akkor érdemes külön kampányba tenni a kettőt.

Vannak itt még egyéb haladó beállítások is, egyszer nézegesd át őket, most nem mennék bele a részletekbe. Ami fontos még, hogy itt tudod megadni az ajánlattételi stratégiát és a napi keretet. Semmit sem érdemes úgy hagyni, ahogy a Google hagyta. Legyen kézi CPC-d, a napi keret meg annyi legyen, amennyi Neked belefér. De vigyázz! Ha túl alacsony keretet adsz meg, akkor lassabban jöhetnek az eredmények. Másik vigyázz! Ha nagyon szétbontod egy kampányodat több kampányra, akkor ebben az esetben is lassan jöhetnek az eredmények. Ha gondolod, akkor először csak a cél és hálózat (keresés, tartalmi) szerint csinálj egyedi kampányokat.

Hirdetéscsoport: Itt máris kettéválasztanám a kampányod. Egyik ugye a keresési, amikor kulcsszavak alapján hirdetsz. Itt minden kulcsszó-kategóriádhoz csinálj külön hirdetéscsoportot. Értsd, a BeOnWeb-nél külön csoportban vannak az e-mail marketing és külön a közösségi marketing kifejezések. Így tudom a relevanciát megtartani egy kampányban. Ha tartalmi hálózaton hirdetsz, a csoportokat úgy érdemes beállítanod, hogy mindegyik más célzás szerinti hirdetéseket tartalmazzon. Egy hirdetéscsoportba menjenek a kulcsszó szerinti célzások, egy másikba meg az érdeklődés alapú célzások. Így máris meg tudod különböztetni, hogy melyik működik jobban.

HIrdetések: Ide jöhetnek a kreatívok, a hirdetésszövegek, képek meg amit szeretnél megjeleníteni. Keresési hálózat esetében csak szöveget tudsz megjeleníteni. Érdemes legalább 3-4 változatot csinálni minden hirdetéscsoportodban, hogy tudj tesztelni. Vigyázz, mert a különböző hirdetéscsoprtjaid különböző kulcsszó-kategóriákat tartalmaznak, vagyis Neked mindegyikhez külön hirdetést kell írnod. Vagyis, 3 hirdetéscsoport és 3 hirdetés változat esetén Neked 9 szöveget kell írnod.

Természetesen az AdWords rengeteg beállítási lehetőséget tartalmaz. Most csak a legfőbb irányvonalakat szedtem össze, majd a kampány készítése és optimalizálása közben kitérünk az ínyenc részletekre.