Az egyik kedvenc online marketing modellem

Online marketing modellek - egy a sok közül

És ez az egyik kedvencem

Nem fogom húzni sokat az időt: Tudod, hogy több jó és hasznos modell van a marketingben, és ezek közül Neked érdemes kiválasztanod egyet-kettőt, és azt nyomnod. 

Vannak piacok és felületek, ahol az egyszerűbb, klasszikus modell is megállja a helyét: Hirdesd direktben a termékedet, szolgáltatásodat és jönnek a megrendelések. Fogyasztási cikkeknél, gyorsan forgó termékeknél, kisebb (de nagyobb) elektronikai termékeknél már megszokott ez a modell és működik is. De ha pl. az AdWords keresési hálózatában is hirdetsz, akkor ott is érdemes ezt a modellt alkalmaznod: mert ha én Google-ben pl. autószerelőt keresek, nem akarok feliratkozni, cikkeket olvasni, hanem egy szerelőre van szükségem, akit abban a pillanatban fel is akarok hívni.

De vannak olyan szegmensek, ahol ez nem (vagy már nem) működik. Ezt az egyszerűbb vevőszerző modellt nem tudod használni, mert pl. olyan terméked vagy szolgáltatásod van, aminél kicsit elő kell melegítened a vevődet, edukálnod kell őt. 

Erre jó az a modell, amikor egy írásodat hirdeted meg, és utána az olvasókra engeded rá az eladni kívánt termékedet, szolgáltatásodat.

Ideális lehet pl. olyan szolgáltatói piacokon, ahol fontosabb a bizalom, vagy meg kell győződnie a potenciális vevőidnek arról, hogy Te értesz a szakmádhoz, a piacodhoz. De akkor is jó ez a modell, amikor a vásárlási döntéshez valamilyen plusz információra van szüksége a vevődnek.

Hogyan?

Egyszerűen. Írj meg egy értékes Facebook posztot vagy blogbejegyzést és azt "terjeszd", hirdesd meg a Facebook-ona választott célközönségednek. Fontos, hogy a cikk értéket közvetítsen, olyan anyag legyen, ami valóban érdekli a közönségedet és ad valamennyi választ a kérdésükre. Ha az anyag nem ilyen, nem fogják elolvasni és buktad az egész modellt. Azért is fontos az anyagod, az írásod minősége, mert ezzel fogsz az olvasóban (a potenciális célközönségedben) bizalmat építeni, és azt fogja érezni, hogy "Igen, ez az ember tud valamit, ismeri a szakmáját". De ne adj oda mindent, legyen egy kicsi hiányérzete az olvasónak, hogy ő ebből még akar, szeretne többet kapni. 
És ha a vevő azt érzi, hogy ingyen mennyi értéket kapott, akkor elképzeli mi mindent kaphat meg pénzért...

És jön a lényeg:

A cikk aljára beépítesz egy formot, ahol már a termékedet / szolgáltatásodat reklámozod. (Ha Facebook posztot írtál, akkor ez nyílván nem működik, de mindjárt mondom azt a megoldást is)
Én javaslom, hogy ez se egyből a normál terméked vagy szolgáltatásod legyen, inkább egy belépő ajánlat vagy feliratkozási lehetőség. A lényeg, hogy a cikk alján promózd be azt, amit el akarsz adni.

Ezt a cikkedet vagy akár videódat hirdeted folyamatosan.

Erre pedig ráállítasz egy ReMarketing kampányt, vagyis visszacélzod azokat egy ajánlattal, akik elolvasták a cikkedet. 
Ha Facebook-on csinálod, akkor annyi a klönbség, hogy a ReMarketing-gel azokat célzod vissza, akik kattintottak a bejegyzésedre.

Itt már promózhatod a normál termékedet, de ha szigorúan vesszük a termékpiramis szabályokat, akkor inkább a belépő ajánlattal kezdj.

Technikailag annyit kell csinálnod, hogy létre kell hoznod egy ReMarketing listát azokról, akik a cikkedet olvasták, vagy kattintottak a Facebook posztodon. Utána pedig létrehozol rá egy kampányt az ajánlatoddal. És meg is vagy.

Mi töténik, ha ezt a modellt alkalmazod?

  1. A cikkeddel vagy bejegyzéseddel nem kelted azt az érzést az olvasókban, hogy Te el akarsz adni Nekik, csupán egy cikket, egy Facebook posztot látnak, amiben Te értékes tartalmat adsz nekik.
  2. Mivel így éreznek, a cikkedre a kattintási költségek alacsonyabbak lesznek.
  3. Viszont azáltal, hogy a tartalom értékes és a témádba vág, előmelegíted az olvasókat, edukálod őket. 
  4. Akit nem érdekel a cikk, az nem fogja elolvasni, így igazából olyan releváns célcsoporthoz jutsz a ReMarketinggel, akik könnyebben rávehetőek a vásárlásra, tehát egy jobb közönségnek fogsz kampányolni.

Összességében én azt mondom, hogy ez egy elég jó modell és nem kell vele annyira sokat dolgoznod, mert

  1. kell egy jó cikk a blogodon vagy a Facebookon
  2. kell erre a cikkre egy célzott hirdetés
  3. kell az olvasókra egy ReMarketing lista
  4. kell egy jó ajánlat
  5. és kell egy ReMarketing kampány

Kész, és futtatod.

Néhány példa (direkt próbáltam kisarkítani a témákat)

  • Fogorvos írhat egy rövid cikket arról, hogyan távolítsuk el a fogkövet házilag
  • Házimozi rendszereket forgalmazó cég írhat arról, hogyan érdemes beállítani a hangfalakat
  • Autószerelő készíthet egy csekklistát az autó téli felkészítő munkáiról
  • Könyvelő írhat egy "Hogyan válasszunk könyvelőt" cikket
  • Online marketinges írhat egy cikket egy marketing modellről :)