Az éves marketingterved elkészítése

Az éves marketingterved elkészítése

Az éves marketingterved elkészítése

Ha ezen már túl vagy, akkor csak gyorsan ellenőrízd le, hogy kidolgoztál-e valamiféle tervet, ötletet ezekre:

Marketing Terv

Ha igen, akkor nem kell végigolvasnod a levelet. 
Ha nem, vagy csak egy is kimaradt, akkor mindenképp fusd át.

Egy kis alap:

A céged bevételeit többféleképpen is tudod növelni. A legelterjedtebb megoldás erre az, ha új vevőket szerzel. Ez az alap, ezzel mindenki tisztában van és erre fúkuszálnak.
De ha már ezeket a vevőket megszerzed, akkor belőlük lehet, hogy több pénzt is ki tudsz csalni. Állítom Neked, hogy az éppen vásárlóid 10%-a hajlandó lenne Nálad többet is költeni, ha elé tennéd, hogy mit kellene vennie. Utána leléphet.
De Neked ezt nem szabad hagynod, ugyanis a harmadik legjobb módja a pénzszerzésnek, ha ezeket a vevőket Te kezeled és utána újra eladsz nekik.

Számokkal is kicsit:

Tegyük fel, hogy beesik Neked minden hónapban 10 vevőd, akik 100-100 Ft-ot költenek Nálad. Ez Neked 1.000 Ft bevétel.
Ha foglalkozol azzal, hogy újra eladj Nekik, mondjuk egy 50 Ft-os terméket, akkor a 10 vevődből 1 biztos, hogy megveszi. Ezzel már 1.050 Ft-nál jársz, vagyis 5%-kal növelted a bevételeidet.
Általában azt mondhatjuk, hogy 10 vevőből kb. 3 fog visszajöni hozzád, de legyen ez mondjuk egy optimistább 5 vevő, és ilyenkor nem kezelted őket korábban. Ez azt jelenti, hogy legközelebb ugyanolyan vásárlási értékkel +500 Ft bevételed keletkezik, de itt is lesz 10%, aki megveszi a kiegészítő ajánlatodat is, az már 525 Ft.
Ha kezeled őket, akkor még 2-3 vevőt meg fogsz tudni menteni, de itt legyünk pesszimistábbak és legyen 2 vevő. Ez 5 helyett 7 vevő, ami a végén 525 Ft helyett 735 Ft bevételt jelent Neked. Ez 40%-kal több !! 
És mivel az új vevőket folyamatosan tereled a vásárlás felé, ezért egyre több lesz a meglévő vevőd is, akkor újra fognak vásárolni.
Kaszálsz.

Hogyan is valósítsd ezt meg?

1. Új vevők szerzése

Erre már biztosan van egy modelled, nem akarok jobban belemenni. Amit viszont kiemelnék, hogy egyre furfangosabbnak kell lenned ezen a területen, érdemes új modelleket kipróbálnod tesztelned, amivel olcsóbban és több vevőt tudsz szerezni.

2. A vásárlási értékek növelése

Ez egy klasszikus UpSell, már nagyon sokszor beszéltem én is és rengeteg marketinges róla. (Van ugye UpSell, CrossSell, DownSell is, de az egyszerűség miatt hívom UpSellnek az összeset) A lényege az, hogy minden vásárlódnak, a vásárlás pillanatában ajánlj fel egy másik terméket. A webshop-okban a termék oldalán alul feltüntetett "Mások ezt vették még" című megoldások nem a klasszikus megoldások közé tartoznak. Jók-jók, de nem ez az igazi UpSell. Az igazi az, amikor már eldöntötted, hogy vásárolni fogsz, kosárba tetted a terméket és már fizetnél, na akkor jelenik meg Neked egy új ajánlat. 
(Ha ki akarnád próbálni, akkor menj el egy Mc'Donalds-ba)
Ezt általában weboldalon belül szokták megcsinálni, de persze ReMarketing kampányokkal vagy már hírlevéltechnikákkal is meg tudod csinálni. 

3. Adatbázisod építése

Építsd a feliratkozói listádat és a Facebook (vagy Instagram, Youtube, stb.) követőidnek a számát. Ez ad Neked egy biztonságot, mert ha megfelelő a bázisod és jól kezeled őket, akkor később bármikor el tudsz adni Nekik. Na persze ésszel!
Erre klasszikusan a Facebook, Youtube vagy Gmail hirdetéseket javasolnám. De vannak már olyan marketing modellek is, amikkel az adatbázisodat is építheted és még vevőket is generálhatsz. 
Én nagyon szeretem erre használni a ReMarketinget. Mindenki, aki járt a weboldalon, annak futtatok egy Faceebook követőszerzési és egy feliratkozói kampányt is. Jó célcsoport, hiszen olyannak jelenik meg a hirdetés, aki már járt az oldalon.
Ha kifejezetten az adatbázisod építésére nem futtatsz kampányokat, akkor is fog még az nőni, csak lassabban, viszont annál relevánsabb lesz.

4. Meglévő vevőid és követőid kezelése és a vásárlás elősegítése

Ha már gyűjtöd a követőket, építed az adatbázisdat, akkor kezelned is kell őket. Szolgáld ki őket, adj nekik tartalmat Facebook-on és e-mailen. Legyél velük kapcsolatban folyamatosan. Arra vigyázz, hogy NE csak szakmázz, hanem mutasd meg a céged és a Te emberi oldaladat is. Így fogsz hozzájuk közel kerülni.
Ha ügyesen csináltad, akkor adott időközönként, kampányszerűen tudsz nekik eladni. Készíts arra egy tervet, hogy melyik hónapban milyen termék, szolgáltatás egyedi (fontos!) ajánlatát prezentálod Nekik. Ez lehet árkedvezmény, ingyenes szállítás, új termék, új csomagajánlat, bármi. 
Én azt javaslom, hogy nézd ki a termék- vagy szolgáltatáspalettád TOP termékeit és azok köré építs egyedi ajánlatokat. Ez azért jó, mert a TOP termékeid egy egyedi formába csomagolva impulzusvásárlást generálhatnak, ami után egy UpSell ajánlattal máris tök jól jártál.

Zárásként, mert ez most tényleg komoly volt:
Mind a négy területre javaslom, hogy dolgozz  ki valamilyen tervet. Nem kell ennek több oldalas .pdf dokumentumnak lennie, én is egy papírra írom fel tollal. A lényeg ebben az, hogy legyen meg az elképzelésed, és akkor nem lehet nagy gond.

Az is lehet, hogy egyes megoldások nem működnek majd, de ezt addig nem tudhatod, amíg ki sem próbáltad.

 

És:

Ma pont megcsinálnád, de a nap végére nem lesz időd rá, ezért el fogod felejteni. 
Ne most csináld meg. Szánj 2-3 órát rá hétvégén és akkor átgondoltan ülj le és csináld. Tölts egy sört vagy egy pohár bort magadnak ebéd után és hajrá. Korán sötétedik, nekem a déluátn 4-től 7-ig egy teljesen "holt időszak" hétvégén, szinte semmit nem tudok ilyenkor csinálni. Na én ebben az időszakban rakom össze.