Direkt Marketing

Keresőmarketing helyett/mellett

Legutóbb arról beszélgettünk, vagyis én beszéltem, hogy a keresőmarketingnek milyen logikája is van. Miről is szól, hogyan kell használni.

Ma egy kicsit másról lesz szó. Mi van, ha NEM tudsz keresőmarketingezni? Mi van, ha nem keresik a termékedet, szolgáltatásodat? Mi van, ha már a keresőmarketingből nem tudod fedezni a költségeidet? (Igen, ilyen is van.)

Ilyenkor elő kell venned más eszközöket. Valahogy a célcsoportod orra alá kell dugnod a terméked. De hogy? Hol?

Jó a kérdés. Ebben a bejegyzésben szeretném megmutatni Neked, hogy az eszközöknek más-más a hatásmechanizmusa. Miről is beszélek? A keresőmarketingnél megbeszéltük, hogy a vevőd a Te termékedet vagy ahhoz hasonlót keres. De ha nem keres, akkor Neked kell lépned.

Az egyik legklasszikusabb dolog, amikor felkeresed a potenciális vevőt, és elmondod neki, hogy mivel is foglalkozol. Vagyis direktmarketingezel. Ez lehet telefonon, e-mailen, postai úton, utcán leszólítással meg mindenféle más módszerrel. Vigyázz! Ennek különböző jogszabályai vannak, amiket kötelező betartanod.

Szóval direktmarketing. A helyzet az, hogy ebben az esetben kicsit kellemetlen szituációban támadod le az ügyfelet. A legtöbb esetben váratlanul fogadják a hívásod, és nem lesz idejük rád. Ez jó is és rossz is. Rossz, mert könnyen lerázható vagy, és nem akarsz erőszakos lenni, ezért lerakod a telefont. Jó hír, mert meglepődött az ügyfél, és bele fog menni a játékodba. Ha ügyes vagy, és az vagy, akkor eljutsz odáig, hogy bemutatkozó anyagot küldesz e-mailen, és utána visszahívod majd az ügyfelet. De ezt még erősítheted. Küldj egy postai levelet is, meg még egy e-mailt, meg még egy telefont. És állíts be egy ReMarketing kampányt is, és máris átlépsz egy másik szituációba. Minél több eszközzel minél többet támadsz, annál jobb lesz a hatékonyságod. És az egész kellemetlen folyamatot egy klasszikus hirdetési folyamattá konvertálhatod.