Egy újabb módszere a linképítésnek

A külső linkek használata

A belső linképítésről már esett szó. Ez a rész volt az, ahol az oldalaidba és a szövegekbe elhelyeztünk linkeket, amik a saját oldalaidra vagy egy külső oldalra mutattak.

Most jön a külső linképítés. Ez is egy szakma, vannak olyan cégek, akik csak ezzel foglalkoznak. Ha majd megteheted, Te is válassz profit, de szerintem egyelőre csináld magad.

A linképítés lényege kettős. Egyrészt fontos a keresőoptimalizálás számára, hogy minél több releváns oldal hivatkozzon a Te oldaladra, másrészt tök jó, hogy ezekről az oldalakról Te érdeklődőket csenhetsz el.

Ami a legfontosabb az egészben, hogy a link, ami rád hivatkozik, releváns legyen a témádban. Ez nagyon fontos! A kereső imádni fogja, ha egy fogtechnikai oldalon van egy hivatkozás a fogtechnikával foglalkozó oldaladra. És még jó (!) látogatót is szerezhetsz. Itt még jobb, ha az aloldalaidra fókuszálsz, és azokhoz keresel releváns külső linket. Ha például találsz egy olyan oldalt, ahol fogtechnikusok elérhetőségei vannak, akkor ott Te is az elérhetőség oldaladat add meg, és ne a főoldalt. Ebben persze benne van az a veszély, hogy mi van, ha változnak az URL címeid, de erre is vannak megoldások. Majd a webfejlesztőd tudni fogja.

Hogyan csináld?

A linképítést kezdd a katalógusoldalaknál. Ilyen pl. a lap.hu, de számtalan ilyen oldalt találsz még. Itt keresd meg a Te témádhoz legrelevánsabb oldalakat,és ott ajánld be a linkedet. Egyébként a legtöbb ilyen katalógusoldal ajánlás révén történik és ingyenes. És mivel ingyenes, akadozik a szolgáltatás.

Ha ezzel megvagy, akkor már lesz jónéhány külső linked, de ez még mindig csak katalógus-ajánlás, nem a legjobb.

Page Rank

Mielőtt tovább megyünk, el kell mondanom egy fontos dolgot, ez pedig a Page Rank érték. Számtalan jelentést fogsz találni róla, röviden; azt mutatja meg, hogy egy link mennyire értékes a Google számára. Mennyire releváns tartalom van rajta, mennyire keresőbarát, milyen linkeket tartalmaz. Ez az érték a Te weboldaladra is elkészül, le is tudod ellenőrizni több helyen. Ha külső linkeket használsz (márpedig használsz), nézd meg a linkek értékét. Te is jobb értéket fogsz kapni, ha magas értékkel rendelkező oldalakról hivatkoznak rád.

Szóval a katalógus oldalak után jön egy másik lépcső, amikor Neked kell találnod olyan oldalakat, ahol el tudod helyezni a linkeket. Ez egy hosszadalmas munka, és nem úgy fog történni, hogy Te most 2-től 4-ig linket építesz. Ahogy dolgozol folyamatosan az interneten, szembe fognak jönni veled a témáddal releváns oldalak. Ezekre az oldalakra próbálj meg valahogy bekerülni, akár egy linkcserével. Érdemes. Kapsz egy jó külső linket, Te meg a belső linképítésnél adsz egy jó linket. Ennyi. De figyelj, hogy az oldal Page Rank értéke megfelelő legyen!

A linképítés egy soha véget nem érő folyamat. Periodikusan, ha foglalkozol vele kis ideig, javíthatsz a dolgon, de javaslom, hogy inkább hosszabb távban gondolkozz és ne siess vele. Ez is csak egy része a keresőoptimalizálásnak, ne pont ezzel kezdd. De a katalógusoldalakat azért csináld meg!