Elbukott vevők utókövetési technikái

remarketing, optimonk, feliratkozás

 

Mit kezdesz azzal a látogatóval, aki nem vásárolt semmit és elhagyta az oldaladat?

Legtöbbször az a válasz, hogy semmit. Ha erre van már kialakult stratégiád, az nagyon király!

Buktuk a látogatót.

Ez a hozzáállása a legtöbb cégnek. “Azt a látogatót elbuktuk. Vagy az nem is volt annyira jó látogató, nem is lett volna annyira jó vevő.” Van benne igazság, de nem teljesen. Ha egy látogató már rákattint a keresési találatok között az oldaladra, vagy rákattint a Banner hirdetésedre, akkor az már egy potenciális vevő. Érdekli őt a Te témád, a Te ajánlatod, csak még nem biztos, hogy meg tudtad győzni, vagy éppen nem most akar vásárolni. Vannak olyan helyzetek vagy olyan termékek, szolgáltatások, amikről nem tudunk azonnal dönteni. Ilyen lehet egy autóvásárlás, vagy a gyerek szülinapi ajándéka. Meg kell még beszélni valakivel, át kell gondolni, stb.

Van megoldás

Ilyen esetekre is vannak már megoldások. Vannak egyszerűbb, olcsóbb és kevésbé hatékony, és vannak profi, költséges megoldások. A cél mindegyik esetben az, hogy a látogatót ne veszítsük el, próbáljuk a cégünkhöz kötni.

Itt van pár eszköz, amit javaslok. 

Hírlevél feliratkozás a weboldalon

Az ajánlatod mellett / alatt mindig legyen mindig elérhető egy hírlevél feliratkozás. De ne is hívd hírlevélnek, az már sokaknak elrettentő. Találj ki neki valami más  nevet, legyen értesítő, vagy tudásbázis. Tegyél mellé még egy letölthető anyagot, amit csak az kap meg, aki feliratkozik a listádra. Utána hírlevelezz neki rendszeresen, és amikor a vásárlási döntési folyamat vége felé közelít, vagy Te úgy érzed, hogy már puhítottad őt annyira, hogy vásároljon, küldj neki egy egyedi ajánlatot.

Facebook csatlakozás a weboldalról

Szintén az ajánlatod mellett / alatt szerepeljen a facebook csatlkozási lehetőséged. Utalj rá, hogy “Csatlakozzon hozzánk”. Írd le, hogy mit kap a facebook oldaladtól, exkluzív tartalom, egyedi lehetőségek, beszélgetések, stb.

Optimonk

A lényege az, hogy a kilépéskor a látogatód számára felugrik egy ablak, ahol egyedi ajánlat, feliratkozás, vagy tudásanyagot lehet eladni neki. Zseniális és hatékony. Ha feliratkozást ajánlasz neki, akkor fusd át az 1-es pontot. Ez már azonban fizetős.

AdWords ReMarketing

Szintén fizetős, és szintén borzasztóan hatékony, de vannak korlátai. Ha ismered az AdWords rendszerét, akkor erről is hallottál. Ha nem, akkor röviden: Az AdWords Display hálózatán külön hirdetéseket készíthetsz azoknak a látogatóknak, akik már jártak a weboldaladon, de nem vásároltak, nem hoztak konverziót. Ha valaki böngészi az oldaladat, de nem kér ajánlatot, akkor neki egyedi hirdetést készíthetsz.

Facebook ReMarketing

Hasonló az AdWords ReMarketinghez, a lényege ugyanaz, csak a facebookon hirdethetsz neki. De itt ugye már kombinálhatod a dolgokat úgy, hogy egy facebook csatlakozást hirdetsz a látogatónak.

 

Ha ezek közül egyet-kettőt bevetsz, akkor máris jobb eredményeket érhetsz el azokból a látogatókból, akik egyszer meglátogattak, de nem vásároltak. Ezzel növelheted a bevételeidet és a hatékonyságodat. Adok is pár példát.