Facebook hirdetési hibák

Tisztelet a kivételnek: Gyakran elkövetett Facebook hirdetési hibák a marketingedben

Avagy mikre figyelnek a kivitelezők és miket tanulhatsz Te is Tőlük (Ingyen tippek)

Hirdetsz a Facebook-on, mert végülis a céged Facebook oldalán ott volt a nagy kék gomb és arra gondoltál, hogy rendben, ezt akkor kipróbálom.

Ebből máris két hibát követhettél el:

Nincsen koncepció és elképzelés a hirdetéseid mögött

Enélkül egyszerűen nagyon nehezen és még drágán is fog menni a dolog. Ha igazából nem tudod, hogy mi a célod a hirdetéssel, mit szeretnél elérni és hogyan akarod kivitelezni, vagyis nincs mögötte elképzelés, akkor szinte a pénzedet dobálod ki az ablakon. 

Tervezz. Tervezd meg, hogy mire fogod költeni a pénzedet. Rendelj hozzá mérőszámokat és utána ellenőrízd vissza az eredményeket.

Találd ki, hogy mit és kinek tervezel hirdetni. A meglévő követőidnek? Újakat szeretnél? Eladni akarsz vagy csak "brand"-et építeni? Mindegyikre más-más hirdetés alkalmas. Ha engem kérdezel, akkor tuti új vevőket szereznék a cégemnek és ehhez egy #huueztökremegéri ajánlatot hirdetnék. 

Máris kész az elképzelés: kinek és mit

De ennek a kialakítása az üzleti modelledtől is függ.

Nem hirdetéskezelőből hirdetsz

Aztán itt is van a második hiba. A Facebook minden erejével azon van, hogy az oldaladon megnyomd azt a "Boost post" gombocskát. Persze, mert ő is pénzből él. Viszont tapasztalatunk az, hogy ezek a legrosszabbul (értsd: legdrágábban) működő megoldások. Valamint a legnagyobb gond vele, hogy nem tudsz megfelelően mérni benne, mi is történt és hogyan. Általában ilyenkor ez az érzésed lesz:

"Kipróbáltam a hirdetést, sok emberhez eljutott, de nagy érdeklődés nem lett belőle" 

Ha megtervezve (lásd előző pont) és a hirdetéskezelőből indítod a hirdetésedet, akkor már profi marketingesnek fogod érezni magad. Később a számok mögé is fogsz látni, amik bizonyítani fogják, hogy ez valóban így van.

Vagy csak egyszerűen hiszel nekünk, online marketingeseknek.

Minél több emberre célzol

A legklasszikusabb. Jussunk el minél több emberhez a hirdetésünkkel, na majd akkor a nagyszámok törvénye alapján valaki "majd csak beesik". Nem. Az egyik legrosszabb dolog, mit elkövethetsz. Gondolj csak bele: Hogyan tudsz hatékonyabban eladni személyesen? Ha egyszerre csak egy emberrel beszélgetsz és az ő problémájára fókuszálsz, vagy ha meghívsz 20 embert és mindenkinek ugyanarról a gondról beszélsz, pedig lehet, hogy 15 embert teljesen más probléma zaklatja. Érted, ugye?

Minél több emberhez próbálod eljuttatni a hirdetésedet, igazából annál kevesebbhez fog eljutni. Nem hiszem, hogy sok százezres büdzsével dolgozol, hogy mindenkihez eljuss. És van ugye az a marketing alapszabály, hogy egy hirdetést 9-szer kell látnia az embernek, hogy bármilyen impulzust kiválts belőle. 100.000 főt megcélozva 30.000 - 40.000 forintból ez nem igazán fog menni.

Aztán még ott van az is, hogy a 100.000 emberből már elég sokan különbözően gondolkoznak. Más-más üzenetet kell eljuttatnd hozzájuk. Tehát érdemes lenne inkább leszűkítened pl. 10.000 főre, ahol már tudsz egy fajta üzenetet alkalmazni. Sokkal hatékonyabb lesz.

Nincsenek mérőszámaid, így azt sem tudod, hogy jól működik-e a hirdetésed

Korábban említettem, de ha tényleg megtervezed a hirdetéseidet és célokat rendelsz hozzá, akkor mérőszámokat is tudsz mellérakni. És akkor máris lesz valami a kezedben, ami alapján tudatosan, számokra hivatkozva fogsz tudni döntést hozni.

Ilyen szám lehet a teljesség igénye nélkül:

  1. A konverzióid száma - van-e az adott hirdetésedre konverzió (vásárlás, feliratkozás, stb). Ha nincs, akkor bizony gond van
  2. A konverziós költséged - nagyon nem mindegy. Ha egy terméken durván 1000 Ft árrésed van, akkor nem igazán hatásos, ha 1500 Ft-ba kerül eladni. Ebben az esetben a hirdetésed sz--r.
  3. Az átkattintási arány
  4. A kattintásonkénti költséged (CPC)
  5. Az oldalon töltött idő
  6. A megtekintett oldalak száma
  7. A visszaforduási arány
  8. És még sorolhatnám

Ha mindent rendesen figyelsz, kapcsolgatsz, követsz, akkor iszonyat király hirdetéseket tudsz belőni magadnak - amik működnek.

Nem tesztelsz

Amikor elindítasz egy kampányt, egy célcsoportra egy szöveggel és egy képpel lősz. Ilyenkor abban bízol, hogy ez valószínűleg jó lesz majd, vagy nem. Pár kattintással megoldható az, hogy kétféle képet használj, utána meg kétféle szöveget, vagy kétféle CTA gombot. Ez már helyből 8 változat egy célcsoportra. De a célcsoportjaidat is különválaszthatod, mert ugye nem biztos hogy ugyanazon üzenettel kell megszólítanod mindenkit (lásd a "minél több emberre célzol részt). Ez így már 16 változat. És őszintén, ez összesen nem vesz többet igénybe 3 percnél. 

Ha megvannak a mérőszámaid is, akkor ezt a 16 változatot pontosan tudd mérni és tényleg megalapozott, számokra hivatkozva tudsz a hirdetéseiddel kapcsolatban döntést hozni.

Nem a bevételeidre fókuszálsz, hanem a kiadásaidra

Szemét dolog ez a marketing, pénzt kell költeni rá. Nekem is fáj, Neked is fáj. Kiadás lesz, ráadásul nettó, tehát az ÁFA-t sem tudom visszaigényelni. Borzasztó csapás!

Így gondolkozunk mi, ez van belénk kódolva, hogy a kiadásokat nem szeretjük. Ezért gondoljuk azt, hogy ha kész a Facebook oldalunk, akkor majd arra posztolunk és az jó lesz. Vagy úgy csináljuk, hogy most erre szánunk maximum 30.000 Ft-ot és majd lesz valami, többet nem.

Bevallom, hogy Nekem is van egy bizonyos keretem erre, aminél nem szeretek többet költeni, mert jobban érzem magam, ha az a kis összeg nálam marad. De egyszer leültem és számolgattam. 

Minden elköltött 100 Ft-om 376 Ft-ot hoz Nekem. Akkor igazából inkább tolom bele a pénzt, mert megéri! Ha elkezded felszorozgatni, akkor fogod látni, hogy kb mennyi pénzt kell beletenned, hogy a havi fizud meglegyen. Persze ez nem pont így működik, de a szemlélet a fontos: Ne abban gondolkozz, hogy mennyit kell kifizetned, hanem hogy mennyi fog belőle visszajönni.

És van egy modell, amivel előbb a bevételei jönnek és csak később kell kifizetned a Facebook-ot.

Nem hirdetsz, kihagyod szinte a legjobb hirdetési felületet a marketingedből

Fent már beszéltem róla több pontban is. Muszáj egyszerűen hirdetned. Egyrészt a Facebook is pénzből él, tehát minden erejével azon lesz, hogy pénzt szedjen ki belőled. Másrészt annyi poszt jelenik meg a Facebook-on, hogy szelektál és nyilván segít Neked, ha fizetsz is érte. Harmadrészt pedig ha Te nem, akkor a konkurensid fognak. És akkor ők elveszik előled a helyet, Tőled pedig a vevőket. Egyszerűen muszáj hirdetned, de ha okosan csinálod, akkor jól fogsz kijönni belőle.

Üzleti modellbe helyezkedés

Ha van terved, elképzelésed, hogyan kellene hirdetni az nagyon jó! A Facebook hirdetéseidet érdemes belehelyezned az üzleti modelledbe. Ha bevételt akarsz növelni, akkor ezeket a pontokat kell átvizsgálnod és belehelyezned a Facebook hirdetéseidet:

  1. Hogyan szerzel új vevőket
  2. Hogyan adsz egy új vevőnek még többet
  3. Hogyan kezeled a meglévő vevőidet
  4. Mit kezdesz az érdeklődőkkel és nem vásárlókkal

    Nem az olvasgatás fogja előbbre vinni a marketingedet, hanem a megvalósítás.

    Segítek Neked benne:

    Egy teljes napon csak a Facebook marketingeddel, a fenti hibák elhárításával fogunk foglalkozni. Gyakorlatban, kivitelezési segédletekkel, hogy NE kelljen szakember Neked ahhoz, hogy bevételt tudj növelni.

    ÉRDEKEL