Facebook kampány típusok amiket szerintünk érdemes használni 2022-ben

Facebook kampány típusok amiket szerintünk érdemes használni 2022-ben

A Facebook hirdetési felülete számos lehetőséget nyújt, hogy elérd leendő és mostani ügyfeleidet a vásárlói útvonal szinte minden lépcsőfokán. Egészen onnantól, hogy még nem rendelkeznek probléma tudattal, odáig, hogy már ‘apostolai’ a cégednek. Éppen ezért összegyűjtöttük a leghatékonyabb facebook kampány típusokat, amiket mi használunk az ügyfelek eléréséhez.

Ezeknek a bemutatását nagyjából három lépcsőre bontottuk. Először elhelyezzük őket a vásárlói útvonalon, majd írunk arról, hogy mit tudunk elérni az adott kampány típussal, végül pedig ejtünk pár szót  arról is, hogy milyen kreatívval és szöveggel érdemes dolgozni. Vágjunk is bele!

 

Követőszerzési kampány 

Ezt abban az esetben érdemes használni, amikor az ügyfél még nagy valószínűséggel nem ismeri a cég szolgáltatásait, termékeit éppen ezért még nem alakult ki a problématudata, azaz nem tudja még, hogy szükséges-e számára az adott termék vagy szolgáltatás. Ezért, ezen a ponton, még nem az eladásra fókuszálunk, hanem az igény felkeltésére. Ehhez pedig edukációra, kedvcsinálásra van szükség, amit a social media oldalainkon felépíthetünk és a követőszerzési kampánnyal pedig ide irányíthatjuk a potenciális ügyfeleket. Ezáltal elérjük, hogy több ember látogassa az organikus tartalmainkat. A szövegezésnél és a kreatív készítésénél pedig igyekszünk bemutatni, hogy abban az esetben ha beköveti az oldalunkat, mivel tesszük jobbá, könnyebbé, egyszerűbbé az életét. Itt általában egy képet vagy videót használunk.

Bejegyzések kiemelése

A következő kampány típus a bejegyzések kiemelése. Ezzel azokat a leendő ügyfeleket igyekszünk elérni, akik már érdeklődnek az adott téma iránt. Ezek azok a fogyasztók akik már kacérkodnak a vásárlás gondolatával, de még nem szánták rá magukat.  Az erre a célra készített posztokkal nem csak a követőinket, de több, számunkra potenciális ügyfelet érhetünk el, így a bejegyzések interakciós arányát is növeljük, valamint a cég kommunikációját is erősítjük. Amire itt kifejezetten érdemes figyelni, hogy kizárólag releváns közönségnek hirdessünk, hiszen csak náluk érjük el a kívánt eredményt. Végezetül kiemelten fontos, hogy csak jó minőségű posztok kerüljenek meghirdetésre, olyan témában, amely megfelelő lehet az ebben a fázisban megcélzott, potenciális vásárlók számára. 

A forgalom típusú kampányoknál már szinte a célvonalban vagyunk. A leendő ügyfelünk már ismer minket, van problématudata és erősen érdeklődik a témánk iránt. Ezt a típusú kampányt többféleképpen is használhatjuk. Például tartalomterjesztésre: meghirdethetjük vele a témába vágó blogunkat, amivel edukálhatjuk az ügyfelet és eljuttathatjuk a vásárlásig, pl. a blog végén témához kapcsolódó termékekkel. Vagy éppen futtathatunk remarketing kampányt az adott blog olvasóira és már konkrét, személyre szóló ajánlattal lephetjük meg őket. Ezt a kampánytípust használhatjuk arra is, hogy forgalmat tereljünk a weboldalunkra és nagy valószínűséggel konverziót generáljunk. Ezt a típust akkor is érdemes alkalmazni ha olyan termékünk/szolgáltatásunk van, ahol átlagban kevesebb konverzió van. Abban az esetben ha blogot hirdetünk, érdemes a lényeget kiemelni a szövegben és, hogy miért érdemes elolvasnia az ügyfélnek. Forgalomterelés esetében pedig indíthatunk konkrét ajánlattal vagy toptermékek kiemelésével.  Itt az egyképes hirdetés mellett, jól működhet a galéria formátum is.

Konverziós kampány

A konverziós kampány esetében már csak minimális “löket” kell az ügyfélnek, ahhoz hogy vásároljon. Hasonlóan a forgalom típusú kampányhoz, itt is ismeri már a márkát, probléma tudattal rendelkezik, valószínűleg már gondolkozott azon, hogy mit is vásároljon pontosan. A másik lehetőség pedig, hogy nem ismeri a terméket, de jó áron van, megtetszik neki és megvásárolja. Ilyenkor beszélünk impulzus vásárlásról. A cél azonban ebben az esetben nem csak a vásárlás lehet. Indíthatunk konverziós kampányt ajánlatkérésre, vagy akár e-mail feliratkozásra is. Illetve ennél a típusnál bátran használhatunk egyképes vagy galéria hirdetést, valamint kollekciót. Ez utóbbit főleg az ajánlatkérésnél. 

Termékkatalógus kampányt 

A Termékkatalógus kampányt a terméktől és a szolgáltatástól függően futtathatjuk azoknak akik már ismernek minket, vagy ha kisebb értékű termékekről van szó (impulzus vásárlás) akkor hideg közönségnek is. Ezt a típusú kampányt nagyrészt webshopok esetében alkalmazzuk, így itt a vásárlás a célunk, ami lehet  új érdeklődési alapú vagy a dinamikus remarketingből érkező. A dinamikus remarketing kampány azoknak jelenik meg, akik már jártak a weboldalon és azokat vagy azokhoz hasonló  termékeket jelenít meg a Facebook, amiket már megnézett/kosárba tett a látogató. Ebben az esetben  a Facebook automatikusan behúzza a termékeket a weboldalról, így a kreatív gyártással már nem kell bajlódni. 

Mi nagyrészt ezeket a kampány típusokat alkalmazzuk a vásárlói útvonal különböző fázisaiban. Ezek mellett viszont még szeretnénk megemlíteni két kisebb kiegészítést, ami hozzásegít a sikeresebb kampányok futtatásához. 

Videós kampány 

Készíthetünk videós kampányt, vagyis a hirdetés kreatív részébe videót, abban az esetben ha a leendő vásárló még nem ismeri a márkát, nem rendelkezik problématudattal, így könnyebben felkeltjük a figyelmét és bemutathatjuk a márkát. Az előnye, hogy magasabb elérést generál, a hátránya, hogy valószínűleg kevesebb konverziót eredményez.

Remarketing célzás

Végül a a remarketing célzást is érdemes megemlíteni. Ezt alkalmazhatjuk forgalom típusú,  konverziós kampánynál vagy bejegyzés kiemelésnél is. Ebben az esetben a potenciális ügyfél már ismeri a terméket, lehet hogy már vásárolt is, hiszen már járt a weboldalon. Így azok a vásárlók tartoznak a legrelevánsabb célközönségünkbe, akik már legalább egyszer vásároltak vagy jártak a honlapon. A remarketing célzással pedig, nekik jeleníthetünk meg személyre szabottan hirdetéseket. Náluk azt szeretnénk elérni, hogy rögtön visszatérjenek a weboldalra és vásároljanak. Ezt a célzást akkor érdemes használni, ha általában magas a konverziós szám. Itt írhatunk a hirdetésünkhöz olyan szöveget, hogy: Már összekészítettük a rendelésedet, Gyere vissza a weboldalra, Valami közbejött? semmi baj, már csak x időd van… stb

Összegezve tehát ezek azok a kampányok, amiket szerintük célszerű alkalmazni 2022-ben annak érdekében, hogy minél több ügyfelet tudj elérni. Sok sikert! 

Horkay László BeOnWeb

Horkay László

2021. óta dolgozik nálunk, először gyakornokként, most pedig juniorként. Besegít a Facebook és Google kampányokba, de részt vesz a social oldalak kezelésében is.  

e-mail: horkay.laszlo@beonweb.hu