Facebook oldal kezelés: Tippek és trükkök, hogy sikerre vidd vállalkozásod az online térben

Nem kérdés, hogy minden vállalkozásnak szüksége van egy jól felépített és rendszeresen frissített Facebook oldalra. Egy Facebook oldal kezelése egyáltalán nem olyan bonyolult, mint elsőre gondolnád. Érdemes azonban alaposan körüljárni a témát, hogy a közösségi médiába fektetett idő és energia megtérüljön. 

 

Te is biztosan találkoztál már olyan Facebook bejegyzésekkel, amik azonnal megragadták a figyelmedet. Lehet, hogy követsz olyan márkákat, akiknek ezer közül is megismernéd a posztjait. Egy Facebook üzleti oldal kezeléséhez mindenképpen átgondolt stratégiára van szükség, ezt ők sem csinálják másképp. Ez magában foglalja, hogy pontosan milyen bejegyzéseket készítenek, milyen időközönként teszik közzé azokat és milyen vizuális elemeket használnak. Hosszú távon minden márka célja, akik Facebook oldal kezelésre adják a fejüket, hogy elkötelezett követőtábort gyűjtsenek.

Egy jól megtervezett Facebook oldal 5 előnye

  1. Egy jól felépített Facebook oldal vonzza a potenciális vásárlóidat
  2. Bizalmat ébreszt, hiszen az érdeklődők azonnal látják, hogy a vállalkozásod aktív és törődik a vásárlóival
  3. Egy aktív üzleti Facebook oldal pozitív hatással lehet a fizetett hirdetésekre is
  4. Forgalmat terelhetsz vele akár a weboldaladra, akár a boltodba
  5. Bemutatja a vállalkozásod és történetet mesél

Vágjunk is bele a Facebook üzleti oldalad kezelésébe!

Hogyan kezdj neki?

Mikor létrehozol egy új Facebook üzleti oldalt, egy teljesen üres “vásznat” kapsz. Érdemes a legfontosabb információkat kitöltened, mielőtt bármit is megosztanál az oldalon. Így az újonnan érkezők már elsőre is egy igényes felülettel találkozhatnak.

A Facebook üzleti oldal általános adatai között találod az oldalad nevét (ez a vállalkozásod neve lesz), az oldal felhasználónevét (ez kerül majd a linkbe a https://www.facebook.com/ után, illetve ez alapján tudnak majd megtalálni a keresőben. Ezen kívül a Facebook üzleti oldal leírásában érdemes röviden összefoglalnod, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod. 

Céges Facebook oldal kezelésekor a másik nagyon fontos feladat a kapcsolati adatok megadása, hiszen az érdeklődők ezen keresztül érik el a vállalkozásodat. Minden adatot tölts ki, és semmiképpen se hagyd ki a céged e-mail címét telefonszámát, valamint a pontos címét. Ha a Facebook üzleti oldal egy bolthoz tartozik, akkor érdemes megadnod a nyitvatartási időt is. (Ezt később természetesen van lehetőség módosítani, illetve átmeneti változást is beállíthatsz).

 

Ha most kezdesz bele a Facebook oldal kezelésébe, akkor mindenképp állíts be gombot. Ezt közvetlenül az üzleti Facebook oldalad főoldalán, a profilképedtől jobbra találod. Apróságnak tűnhet, de ezzel könnyedén irányíthatod az oldaladra érkező érdeklődőket. Megadhatsz telefonszámot, így egyetlen gombnyomással üzenetet tudnak számodra küldeni. Emellett átvezetheted őket a weboldaladra, vagy a Facebook boltodba is.

 

 

Ha vendéglátóipari vállalkozásod, webshopod vagy boltod van, az üzleti Facebook oldal kezelése során van lehetőséged bemutatni a termékeidet. Kategóriájától függően a Facebook üzleti oldaladhoz hozzáadhatsz boltot vagy akár menüt is.

3+1 lépés egy sikeres Facebook oldal kezeléséhez

1. Folyamatos jelenlét és posztolás

A sikeres Facebook oldal kezelés alapja a rendszeres és következetes posztolás. Ha valaki rátalál az üzleti Facebook oldaladra és azt látja, hogy hetek, esetleg hónapok óta nem volt friss tartalom az oldalon, akkor jogosan merülhet fel benne a kérdés, hogy működik-e még a vállalkozásod. 

A profi Facebook oldal kezelés során éppen ezért az egyik legfontosabb dolog a rendszeres tartalom. Ez persze nem mindig olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnik. Folyamatosan friss, izgalmas témákkal kell előállni, akár éveken keresztül minden héten többször is. 

Érdemes előre elkészíteni egy tartalomtervet (szólhat ez akár egy hónapra, vagy az egész évre). Így amikor nem jön az ihlet, akkor is mindig lesz hova nyúlnod inspirációért. Szerencsére könnyedén lehet időzíteni a bejegyzéseket a Creator studión (https://business.facebook.com/creatorstudio/home) keresztül, ezért akár több poszt is elkészülhet egyszerre.

2. Közösségépítés

A sikeres Facebook oldal kezelés titka a közösségépítés - persze ez elméletben sokkal egyszerűbben hangzik, mint gyakorlatban. Az első lépés, hogy elkezdesz lojális közösséget építeni az üzleti Facebook oldalad köré, majd olyan tartalmakat osztasz meg, amivel az emberek interakcióba léphetnek. Lehet ez például egy szavazás, vagy megkérdezheted a vásárlóid véleményét egy olyan kérdésben, ami őket is érinti. Ha megtalálod, hogy mi az a tartalom amire minél többen szívesen reagálnak, akkor már meg is tetted az első lépést a közösségépítés felé.

3. Aktivitások és játékok

Ha szeretnéd minél gyorsabban növelni a Facebook üzleti oldalad elérését úgy, hogy közben a közösséged is egyre elkötelezettebbé váljon, akkor nyereményjáték egy jó megoldás lehet a számodra. Érdemes azonban arra figyelned, hogy minden Facebook által meghatározott szabályt betarts, illetve hogy a játéknak mindig legyen célja. Akkor lehet sikeres az üzleti Facebook oldal kezelés, ha pontosan tudod, hogy mit szeretnél elérni, és ez ugyan így igaz egy nyereményjátékra is. Szerezhetsz új követőket, terelhetsz forgalmat a weboldalra, vagy akár több vásárlást is elérhetsz. A lényeg, hogy az aktivitás kezdete előtt határozd meg az elvárásaidat.

+1 Mit jelent számodra a siker?

Csak akkor lehet sikeres az üzleti Facebook oldal kezelés, ha meghatározod magát a sikert is. Akár követőszámban, akár eladásban szeretnél növekedni, mindig legyen konkrét célod, amihez viszonyítani tudsz a későbbiekben.

Az első benyomás fontossága...

Mikor valaki az üzleti Facebook oldaladra téved, először a borítóképeddel és a profilképeddel találkozik. A profilképednek érdemes a céged logóját választanod, a borítóképed vagy videód pedig lehet bármi, ami jellemző a vállalkozásodra és aktuális. 

Miért fontos a jó design a közösségi médiában is? 

A Facebook oldal kezelés során érdemes olyan arculatot kialakítani, ami felismerhető és jellemző a márkádra. Ez azért fontos, hogy ha valakinek az idővonalán felbukkan a bejegyzésed, akkor rögtön egyértelmű legyen a számára, hogy a te vállalkozásod posztolt. 

Nem feltétlenül kell bonyolult designra gondolni. Lehet, hogy a képekre csak felkerül a logód (ebben az esetben érdemes mindig ugyanarra a helyre, azonos méretben rátenni). Természetesen tervezhetsz összetettebb arculatot is. A kulcs az azonosíthatóság, és hogy megragadd a célcsoportod figyelmét.

Miért hasznos hosszú távon a Facebook oldal kezelés?

Miért ölnél pénzt, időt és energiát a Facebook oldal kezelésbe, ha más módszerekkel is elérheted a közönségedet? Ma már nem kérdés, hanem elvárás a céges Facebook oldal megléte. Ha egy vásárlód kíváncsi a nyitvatartási időre, valószínűleg a Facebookon vagy a Googleben keresi majd az információt. Bármikor tájékoztathatod a vásárlóidat a vállalkozásokat érintő változásokról, ráadásul teljesen ingyen.

A Facebook oldal kezelés egy hatékony megoldás arra, hogy forgalmat generálj és új érdeklődőket szerezz. Ha egy ingyenes eszközzel van lehetőséged elérni a célközönséged, akkor miért ne használd azt?

Szalay Ágnes BeOnWeb

Szalay Ágnes

Social media menedzser, kreatív szövegíró és Facebook hirdetéskezelő

e-mail: szalay.agnes@beonweb.hu