Facebook pixel vagy képpont vagy kód elhelyezése és egyéb okosságok

A Facebook a korábbi konverziókövetési képpontot szép lassan kivezeti. Aki hallott már róla és lépett is kb. 2015. tavaszán, annak most nincs semmi dolga.

De ha Te még mindig ezt a kódot használod, akkor cseréld le

És mutatom, hogyan tudod lekérni és beilleszteni.

Ha ezen már túl vagy, de érdekel, hogy mire is jó és mit hogyan állíts be hozzá, akkor kattints ide

Lépj be a Hirdetéskezelődbe majd felül válszd ki a Képpontok menüt

2016-09-20_1729_001

Hozd létre a Facebook képpontodat, majd nevezd el

2016-09-20_1730

2016-09-20_1730_001

Utána rendszer legenerálja Neked azt a pixelt, amit a weboldaladba be kell helyezni. 

Fontos! A pixelt a weboldalad minden oldalába be kell tenni a <head> és </head> tag közé.

Meg is nézheted a képpontot, de egyből tovább is küldheted a webesednek. Ha WP oldalad van, akkor  az ilyen kódok beillesztésére vannak külön Plugin-ok, érdemes ezeket használni.

2016-09-20_1730_002Készen is vagy a képpont elhelyezésével.

Van egy Chrome bővítmény, amivel könnyedén tudod ellenőrízni, hogy a Facebook pixeled megfelelően van-e beépítve az oldalba, illetve, hogy az rendesen mér-e. Ezt itt találod

Ezen kívül a Facebook is szokott visszajelzést adni Értesítés formájában, ha a pixeled aktív és elkezdett mérni.

És ezzel még korántsem vagy kész...

Az új Facebook pixel alkalmazásáról érthetően vállalkozásoknak

Lecserélted, beillesztetted, készen vagy. De mire ez az egész?

Azt már talán tudod, hogy végre egy képponttal fogod tudni mérni a konverzióidat és ugyanez a képpont építi a remarketinglistádat. 

Akkor állítsuk be a célkonverziódat a képpontod segítségével:

Megint lépj be a Hirdetéskezelőbe és felül a lenyíló ablakban válaszd az Egyéni Konverziók menüt.

2016-09-20_1734

Utána egyszerűen kattints a létrehozásra

2016-09-20_1735

Jönnek az érdekesebb részek
A konverziót általában URL alapján szokták létrehozni, de persze itt is lehetnek kivételek: Ha profibb vagy, akkor már kattintás alapján is tudsz készíteni konverziót, de mivel ez kevésbé elterjedt és programozás is kell hozzá, most nem részletezzük. De tudjál róla, hogy ezt is lehet.

Szóval állíts be egy URL-t, amit szeretnél konverziónak mérni. Legjobb, ha a köszönőoldalad URL címét állítod be. 
Itt variálhatsz, hogy az URL csak tartalmazza, amit beírsz, azzal legyen egyenlő vagy eseményt hozol létre. Ha dinamikusan jön létre a köszönőoldalad URL-je, akkor az "URL-cím tartalmazza:" opciót válaszd.

2016-09-20_1735_0012016-09-20_1736Utána válassz egy kategóriát, ahova a konverziódat besorolnád.

Majd nevezd el

2016-09-20_1736_0012016-09-20_1737Ha mindent jól csináltunk, akkor egy lista nézetre fogsz jutni, ahol megjelenik a létrehozott konverziód.

2016-09-20_1738

Több konverziót is be tudsz állítani, mert teljesen életszerű, hogy egy oldaladhoz több cél is tartozik. Ilyen például a vásárlás, a feliratkozás, a belépő termék megrendelése, stb.

Ezzel meg is vagy a konverzióval, jöhet a munka többi része.

A Facebook pixel használata ReMarketing lista építésére

Ebben a részben nem részletezem a ReMarketinget, meg hogy mi alapján állítsd be, hogy építs URL stratégiát, stb. Itt most a beállítás technikai oldalát mutatom be.

Ha érdekelne néhány ReMarketing ötlet és hozzá a legegyszerűbb beállítások, akkor érdemes ide kattintanod

És megint lépj be a Hirdetéskezelőbe, majd lépj a Célközönségek fülre

2016-09-20_1738_001

Itt ez a kép fog fogadni:

2016-09-20_1741Annyit tudj azért erről a nézetről, hogy itt tudsz mindenféle célközönséget létrehozni, mert hát az a nagy öröm ér minket, hogy a Facebook rengeteg célközönség-típust enged Neked lementeni. Ami jó, mert nem kell külön beállítanod mindent minen egyes kampánynál. És rossz, mert egy idő után annyi célközönséged lesz, hogy soha nem fogo tudni követni őket.

Amilyen közönséget tudsz készíteni: 

  1. Mentett egyéni közönség - akiket egy hirdetéssel már létrehoztál, becéloztál, stb.
  2. ReMarketing közönségek - mindenki, aki az oldaladat meglátogatta - és őket még URL-enként külön is tudod szedni
  3. ReTargeting közönség - ha van egy e-mail listád, akkor őket be tudod tenni a Facebook rendszerébe és ő összepárosítja a Te listádat az ő felhasználóival
  4. Hasonmás közönség - amikor egy közönséget, már létrehoztál, tudsz hozzá plusz embreket "toborozni". Vagyis a Facebook felismeri a célközönséged "szokásait", és ő az alapján legenerál ahhoz hasonló célközönséget.
  5. Az Aktív Facebook felhasználóid

Szóval válaszd ki az Egyéni Célközönség létrehozása gombot, utána pedig a Webhely Forgalmai részt

2016-09-20_1741_001Utána válassz a listából, hogy milyen látogatóidat szeretnéd gyűjteni

2016-09-20_1742

  • A webhelyet felkereső bármilyen látogató - Mindenki, aki meglátogatta az oldaladat - Ezt mindenképp állítsd be!
  • Konkrét weboldalak látogatói - Akik csak egy-egy oldaladat látogatták meg. Ilyet olyankor állítunk be, amikor pl. egy blogcikk olvasására állítunk be remarketinget.
  • Konkrét weboldalak látogatói más oldalak kizárásával - A klasszikus esete, amikor pl. a nem vásárlóknak vagy nem ajánlatkérőknek állítasz be egy feliratkozási lehetőséget. A kampányoldalt vagy a termékoldalt megnézi, de köszönőoldalt már nem.
  • Azok, akik egy adott ideje nem keresték fel - Akik régen voltak az oldaladon.
  • Egyéni kombináció - Kicsit haladóbb technika, de a létrehozott közönségekből tudsz egyéni kombinációkat csinálni.

Utána írd be az URL-eket (ha a kizárást választottad, akkor több URL-t kell megadnod), válassz egy időtartományt (ennyi ideig van benne a listádban a jelölt), majd nevezd el a listát.

2016-09-20_1742_001

Ha ezzel megvagy, akkor máris készen vagy, és egy lista-nézetre kerülsz, ahol az összes beálított célközönséged megjelenik.

Hát jó munkát kívánok hozzá :)