A Google keresési kampány az online hirdetések egyik legnépszerűbb formája.
Ha szeretnéd te is kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket, akkor ezt a cikket mindenképpen olvasd el, hiszen lépésről lépésre megmutatjuk neked, hogy hogyan hozhatsz létre egy igazán sikeres Google Ads keresési kampányt.
De mielőtt belevágnánk, fontos, hogy az alábbi fogalmakat tisztázzuk:
Mi is az a Google Keresési Kampány?
Ha valaha is használtad a Google internetes keresőrendszerét, akkor már találkoztál ilyen keresési hirdetésekkel.
Bármire is keresünk az interneten, mindenre jelennek meg hirdetések.
De miért is ilyen sikeres ez a felület a hirdetők számára?
A Google-ben való kereséskor általában a potenciális vevőknek, érdeklődőknek már konkrét problématudata van, amire megoldást szeretne találni. A problémájára a megoldást te nyújthatod számára, ha megfelelő kulcsszavakat használsz és jó minőségű kampányokat hozol létre releváns hirdetésszöveggel, amivel megszólítod őket.
Ennek a menetében és a buktatók elkerülésében segítünk most neked.
1.lépés: Új kampány létrehozása
alt tag: Google ads kampány létrehozásának módjai
alt tag: Google ads kampány létrehozásának lépései
alt tag: google ads kampány léterehozása a főmenüben
A kiválasztott fiókban a „Kampányok” menüpontra kattintva megtekintheted az aktuálisan futó kampányaidat, és ugyanitt, a felület bal felső sarkában található kék „+” jelre kattintva új kampányt is létrehozhatsz. Alternatív megoldásként a bal oldali menüsáv tetején elhelyezkedő „+” jel segítségével szintén indíthatsz új kampányt.
2. lépés: Cél és kampánytípus kiválasztása
Következő lépésként a kampányod célját és típusát kell kiválasztanod.
Választhatsz a megadott kampánycélok közül, de mi azt javasoljuk, hogy válaszd a “Kampány létrehozása útmutatás nélkül” lehetőséget, mert így a további beállításoknál minden választható opció a rendelkezésedre áll majd.
alt tag: Google ads kampány létrehozása útmutatás nélkül
Ennél a lépésnél választjuk ki a kampány típusát is.
alt tag: Google ads keresési kampánytípus kiválasztása
3. lépés: Konverziós célok kiválasztása és a kampány elnevezése
Következő lépésként ki kell választanod azokat a konverziós célokat, amiket a rendszer figyelembe fog venni az optimalizálás során. Ehhez elsősorban arra van szükség, hogy legyen beállított konverzió a fiókodban. Amennyiben több konverzió is aktív, válaszd ki a kampány céljának megfelelő konverziót, a többit távolítsd el a 3 pontra kattintva. Egyéb esetben a rendszer különböző típusú konverziókra is optimalizál, emiatt félreviheti a kampányodat. Illetve a riportálásban is fals adatokat láthatsz.
alt tag: Google ads új kampány konverzió kiválasztása
Ezt követően válaszd ki a “Webhelylátogatások” opciót és add meg a weboldalad domain címét.
A kampány elnevezésénél azt javasoljuk, hogy olyan nevet válassz, aminek a jelentése a későbbiekben is egyértelmű lesz számodra, akkor is, ha már számos kampányod lesz a fiókban.
Mi a lényegretörő elnevezés mellett mindig meg szoktuk jelölni a beállított ajánlattételi stratégiát, valamint a választott hirdetési hálózatot is.
Ennek értelmében a keresési kampányok elnevezésének elején a GSN (Google Search Network) rövidítést szoktuk használni.
4. lépés: Általános kampánybeállítások
Ezután ki kell választanod az ajánlattételi stratégiát, vagyis, hogy mire szeretnél összpontosítani a kampányoddal. Új fiók esetén, ahol még nincsenek konverziós adatok azt javasoljuk, hogy a “Kattintások” lehetőséget válaszd. Ebben az esetben a rendszer arra fog törekedni, hogy minél több kattintást ki tudjon hozni a költségkeretedből. A későbbiekben ezt a beállítást bármikor módosíthatod az aktuális céljaidnak megfelelően.
alt tag: Google ads kampány ajánlattételi stratégiájának kiválasztása
A következő résznél azt javasoljuk, hogy módosítsd a Google alapértelmezett beállítását és a hálózatok közül csak a “Keresési Hálózatot” jelöld be.
Amennyiben szeretnéd, hogy a Display hálózaton is megjelenjenek hirdetéseid, hozz létre külön Display kampányt. Nem szerencsés a kettő hálózatot egy kampányon belül futtatni a teljesen eltérő sajátosságaik miatt.
alt tag: Google ads keresési kampány hálózati beállítása
A megcélzott helyeknél légy óvatos, hogy csak azt válaszd ki, ami a vállalkozásod szempontjából releváns.
Választhatod teljes Magyarországot is, de a “Speciális keresés” pont alatt meg tudsz adni konkrét megyéket, városokat, távolságokat, sőt még ki is tudsz zárni területeket a célzásból.
Ha például a hirdetéseidet Szegedre és annak 40 km-es körzetére célzod, érdemes kizárni Szerbiát, hiszen annak északi települései beleesnek ebbe a sugárba.
A nyelv kiválasztásánál vedd fel az angolt is a magyar mellett. A hirdetéseid természetesen magyarul fognak megjelenni, azonban sokan használják a böngészőt angol beállításokkal.
alt tag: Google ads keresési kampány hely és nyelv beállítása
Közönségszegmeneseket keresési kampánynál első sorban csak megfigyelésként érdemes hozzáadni, hiszen azt szeretnénk, hogy a hirdetésünk minél több releváns keresésre megjelenjen, függetlenül a kereső életkorától, nemétől, érdeklődési körétől. A megfigyelésként felvett közönségeket azonban a későbbiekben, elegendő adat birtokában tudjuk ajánlatkorrekcióval módosítani, ezért érdemes ezt is beállítani már a kampány létrehozásakor. Különböző kategóriák közül választhatunk, a Google elég sok opciót ad számunkra, illetve a saját remarketing listáinkat is betehetjük.
Újdonság: 2025.05.23. óta 1000 főről 100 fősre redukálta a Google a keresési kampányokban használható remarketing listák alsó határát.
A kampánybeállítás során lehetőséged van engedélyezni, hogy a Google automatizált eszközöket használjon a hirdetések címsorainak és leírásainak létrehozásához. Ebben az esetben a Google a céloldaladon, a teljes domainen, valamint a már meglévő hirdetéseidben található tartalmakat elemzi, és ezek alapján javasol vagy generál hirdetésszövegeket.
Bár az automatizált eszközök használata bizonyos esetekben javíthatja a hirdetések teljesítményét, érdemes fenntartásokkal kezelni ezt a lehetőséget. A Google által generált szövegek nem mindig tükrözik pontosan a márkád stílusát vagy kommunikációs céljait, és előfordulhat, hogy nem teljesen releváns tartalmat emelnek be a hirdetésekbe. Így azt tudjuk ajánlani, hogy ha biztosra szeretnél menni azzal kapcsolatban, hogy a hirdetéseid szövegei valóban relevánsak legyenek, érdemes inkább manuálisan megadni a szövegeket.
alt tag: Google ads keresési kampány automatikusan létrehozott eszközök kezelése
5. lépés: Kulcsszavak és hirdetések
A létrehozandó hirdetéscsoportodat itt tudod elnevezni. Könnyen előfordulhat, hogy egy kampányban több hirdetéscsoportot is létre fogsz hozni, ezért érdemes ezeket is beszédesen elnevezned. Például lehet, hogy a Cipő kampányon belül lesz majd egy Női cipők és egy Férfi cipők hirdetéscsoport is, hogy a szöveg és a céloldal minél relevánsabb legyen a kulcsszavakkal.
A kulcsszavak megadásánál adj meg mindent, ami az adott termékkategóriához, szolgáltatáshoz releváns lehet.
A kulcsszavaknak különböző egyezési típusait is megadhatod. Ha semmilyen karaktert nem írsz a szó elé és után, akkor ezt a kulcsszót a Google elég tágan fogja értelmezni.
női cipő = általános egyezés
A hirdetés ebben az esetben meg fog jelenni a téli csizma, női szandál keresésekre is, konkurens márkákra, szinonímákra keresésekre is. Óvatosan bánj vele!
“női cipő” = kifejezésegyezés
Ezt a típust használva a keresésnek tartalmazni kell a kulcsszóban szereplő szavakat, ezeken felül tartalmazhat más szavakat is a szó előtt vagy után.
A példánkban a hirdetés megjelenik majd a barna női cipő, női cipő bolt keresésekre is.
[női cipő] = pontos egyezés
Ez a legszigorúbb egyezési típus, ugyanis ebben az esetben a keresésnek pontosan meg kell felelnie a megadott kulcsszóval annak érdekében, hogy a hirdetésünk megjelenjen.
Megadhatod a weboldalad címét, és a Google annak tartalma alapján ajánl majd számodra releváns kulcsszavakat. Ha ezt a lehetőséget választod, mindig nézd át alaposan a listát, hogy ne költs esetleg felesleges kattintásokra!
alt tag: Google ads kampány kulcsszavak megadása
Elérkeztünk a hirdetés létrehozásához. Itt meg kell adnod a céloldalt, amire az érdeklődőidet navigálni szeretnéd.
Reszponzív keresési hirdetést tudsz létrehozni, aminek a lényege, hogy a megadott címsorokat és leírásokat a rendszer algoritmusa úgy kombinálja, hogy azok a legjobb eredményt hozzák. Összesen 15 címsort, és 4 leírást tudsz megadni. Érdemes ezt minél jobban kihasználni. A címsorok 30 karakter, a leírások 90 karakter hosszúságúak lehetnek. Fontos, hogy a címsorok tartalmazzák vegyesen a kulcsszavaidat, cselekvésre ösztönzést, az előnyeidet. A leírásokban próbáld kihasználni az adott karakterszámot, hangsúlyozd ki a legfőbb erősségeidet, konkrétumokat az adott termékről, szolgáltatásról.
alt tag: Google ads keresési kampány hirdetésének beállításai
6. lépés: Bővítmények hozzáadása
A hirdetésbővítményeket sok hirdető automatikusan kihagyjdja, pedig egy szuper lehetőség hogy még több információt belecsempésszünk a hirdetésünkbe. Létrehozhatsz belsőlink-bővítményeket, kiemelhetsz fontos információkat, tölthetsz fel képbővítményeket. A cél az, hogy a hirdetésed nagyobb helyet foglalhasson el a találatok között, kitűnjön a tömegből és minél relevánsabb legyen a potenciális ügyfeleid számára.
7. lépés: Költségkeret beállítása
Már csak az maradt hátra, hogy megadd a Google-nek, mennyi pénzt költhet el a kampányodra naponta. Javaslatokat fog tenni számodra a rendszer a megadott kulcsszavak alapján, de természetesen egyéni összeget is megadhatsz. Arra számíts, hogy napi szinten a tényleges költés eltérhet ettől, de a havi költés semmiképp sem lesz majd nagyobb, mint a beállított napi költségkereted megszorozva a napok számával.
… és készen is vagyunk elkészült az első keresési kampányod!
Most már nincs más dolgod, mint rendszeresen figyelni az eredményeket, és optimalizálni a lehető legjobb eredmények elérése érdekében.
Összegzés
Egy új kampány létrehozásánál mindig fontos, hogy átgondoljuk a kampány célját, körültekintően válasszuk ki a számunkra megfelelő kulcsszavakat és olyan hirdetési szövegeket írjunk, amik minél relevánsabbak és érdekesebbek legyenek a potenciális ügyfeleinknek.
Ha úgy érzed, hogy egyedül nem fog menni jól teljesítő kampányok létrehozása vagy nincs időd még ezzel is foglalkozni, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy neked is segíthessünk!