Google Ads optimalizálás: a teljes útmutató
A legnagyobb hiba amit elkövethetünk egy elkészült Google Ads kampány után, ha úgy érezzük, hogy kész vagyunk és nyugodtan hátradőlhetünk. Pedig, ha szeretnénk kihozni a kampányaidból a maximumot, akkor a legfontosabb részét nem hanyagolhatjuk el a folyamatnak, azaz az optimalizálást.
Mielőtt részletesen kitérünk rá, hogy hogyan kell a Google Ads kampányodat megfelelően optimalizálni, tisztázzuk le a lényegi részeket, azaz hogy...
Mi az a Google Ads optimalizálás?
Ez egy gyűjtő fogalom, amely a kampányaid finomítgatására és tökéletesítésére szolgál. Talán ebből már körvonalazódott benned a válasz arra is, hogy miért van erre szükséged. Ha netán nem az sem baj, mert egy mondatban összefoglaljuk:
Azért kell, hogy minél jobb és jobb eredményeket érjünk el a Google Ads kampányaidban.
Ez a hosszas folyamat mindig egy adat elemzéssel indul, ahol a kampányaid különböző eredményeit, - úgy mint pl. CTR, CPC, költés, konverzió - megvizsgáljuk. Az elemzésből következtetéseket vonunk le, majd ezeknek megfelelően módosítunk a számokon. Ha szeretnél a részleteibe jobban belemerülni és megtudni, hogy hogyan optimalizálunk sikeresen Google Ads kampányokat, akkor görgess kicsit tovább.
1. Lépés: A céljaid megfogalmazása
Első lépésként mindenképp tisztázzuk, hogy a céged esetében mi a célunk, azaz mit jelent a konverzió a számodra. Brand növelés? Kapcsolatfelvétel? Termékek megrendelése? Szolgáltatás igénybevétele? Hírlevél feliratkozás?
Több száz lehetőség van, azonban fontos, hogy mindig a célnak megfelelően kell az optimalizálási folyamatot elindítanunk, hogy tudjuk milyen adatokra kell kiemelt figyelmet fordítanunk.
2. Lépés: A hirdetéscsoportok vizsgálata
A nagy egésztől a kisebb részletek felé haladva összevetjük a kampányodon belül megtalálható hirdetéscsoportokat az alábbiak szerint:
- Ha például az egyik hirdetéscsoportod kifejezetten jól teljesít, akkor átemeljük külön kampányba. Ennek köszönhetően jobban célzott zészekre bonthatjuk és relevánsabb hirdetéseket hozhatunk létre.
- Amelyik hirdetéscsoportod a költség/konverzió alapján nem teljesít annyira jól, abban az esetben 2 opciónk van.
- Nem érdemes rá hirdetni, mert a konverziós költséged többet visz el, mint amennyit nyerhetsz vele
- Részletesen átvizsgáljuk, hogy mi lehet a probléma...
3. Lépés: Kulcsszavak szűrése
Tovább haladva a hirdetéscsoportokon belülre a kulcsszavak részletes átvizsgálása következik.
Ebben az esetben átnézzük, hogy melyek a drágán konvertáló kulcsszavak vagy épp azok, amelyek drágák, de nem hoztak konverziót. Amennyiben a kampányod már hozott konverziót és az ajánlattételi stratégiádban intelligens CPC-re álltunk át a következőkben a kulcsszavak licitjeivel is variálunk.
Például:
- A jól teljesítő kulcsszavaknál emelünk az ajánlaton
- A rosszul teljesítő, azaz megtérülést nem hozó kulcsszavaknál pedig csökkentjük az ajánlati összeget
Nincs elegendő időd vagy szakértelmed a kampányaid kezelésére?
A fentiek hiányában biztos van a marketingköltésednek egy 10-20%-a, amit feleslegesen dobsz ki az ablakon. Képzeld el, ha ezt mind új vevőre fordíthatnánk...
Segítünk neked a Google és Facebook kampányaid kezelésében, keress fel minket és kérj ajánlatot!
Érdekel, megnézem az ajánlatot
4. Lépés: Keresési kifejezések és kizáró kulcsszavak hozzáadása
Az általános egyezésű és közeli változatnak megfelelő kulcsszavak miatt az esetek nagy részében figyelembe kell vennünk azokat a keresési kifejezéseket, amelyekre megjelenhet a hirdetésünk. Ebben az esetben mindig megvizsgáljuk, hogy a hirdetésed szempontjából mi lehet még olyan releváns kulcsszó számunkra, ami hoz látogatót az oldaladra vagy már konkrét vásárlót, de még nincs hozzáadva a kulcsszó listához.
Fontos azonban figyelembe vennünk azokat a kifejezéseket is, amelyek eredményeztek megjelenést, de nem relevánsak a hirdetésed szempontjából. Ebben az esetben ezt a kizáró kulcsszavak listájához adjuk hozzá.
5. Lépés: A hirdetések és bővítmények tesztelése
Sok esetben nem kiszámítható előre, hogy egy adott vállalkozásnál milyen típusú szöveg fog elsőre működni. Éppen ezért a hirdetésszövegek szintjén is optimalizálnunk kell, hogy melyik megírt szöveg az, amelyik a legjobban teljesít. Ennek érdekében mindig több verziót adunk meg és a legrosszabbul teljesítő hirdetések helyére új szöveget írunk.
Ebben az esetben kipróbálunk új címsorokat, más típusú call to action leírást vagy akár dinamikus kulcsszóbeillesztést.
6. Lépés: Pozitív és negatív ajánlatkorrekció
Amikor a kampány már elkezdett egyre több konverziót hozni, szépen lassan kirajzolódik számunkra, hogy melyek azok a főbb területek, napok és eszközök, amelyeknél a legjobban teljesít és érdemes rájuk nagyobb “figyelmet” fordítani.
Ilyenkor pozitív és negatív ajánlatkorrekciót végzünk, amikor manuálisan emeljük a célzott helyre, időpontra vagy éppen eszközre szánt költségkereteket.
Az ajánlatkorrekciónál minden esetben az átlagos költség/konverzióhoz viszonyítunk és ahhoz mérten emeljük vagy csökkentjük az ajánlatokat.
+1 Lépés: Ajánlattételi stratégia módosítása
A kampány eredményeitől függően az ajánlattételi stratégiádat is változtatnunk kell.
Első körben érdemes a kattintások maximalizála stratégiát választanunk, amely automatikusan minél több kattintást, azaz minél több forgalmat terel a weboldaladra.
Ezt követően egy ilyen havi kb. 15 konverziótól kipróbáljuk a konverziók maximalizálása szintén automatikus stratégiát. Itt értelemszerűen az a célunk, hogy minél több konverziót érjünk el a kampányodnál. Azonban, ha úgy érzékeljük, hogy az egyes kulcsszavak magasabb költése miatt érdemes manuálisan állítanunk az ajánlatokon, abban az esetben az Intelligens CPC ajánlattételi stratégiára állunk át.
Nincs elegendő időd vagy szakértelmed a kampányaid kezelésére?
A fentiek hiányában biztos van a marketingköltésednek egy 10-20%-a, amit feleslegesen dobsz ki az ablakon. Képzeld el, ha ezt mind új vevőre fordíthatnánk...
Segítünk neked a Google és Facebook kampányaid kezelésében, keress fel minket és kérj ajánlatot!
Érdekel, megnézem az ajánlatot