Google Ads újítások - Mi történt 2021-ben és mi várható 2022-ben?

Google Ads újítások - Mi történt 2021-ben és mi várható 2022-ben?

Ha használod a Google Ads hirdetési rendszert, akkor nem újdonság számodra, hogy a Google időnként bevezet változtatásokat. Új funkciókkal, kampánytípusokkal lep meg minket, vagy a már meglévőkön változtat valamit. 

Nagyon fontos, hogy naprakészek legyünk és kövessük az aktualitásokat, hogy le tudjuk őket reagálni és időben fel tudjunk rájuk készülni.

Cikkünkben összegyűjtöttük neked azokat az újításokat, amik a 2021-es év második felében jelentek meg, illetve azokat, amik a 2022-es év újdonságai lesznek.

2021 új funkciói - Te már használod őket?

Az év első felét sokan azzal kezdik, hogy számot vetnek a tavalyi évről és megfogalmazzák a következő időszak céljait és terveit. Tedd meg ezt a Google Ads kampányaiddal is! Az év eleje nagyszerű alkalom arra, hogy alaposan kiértékeljük a kampányaink évi teljesítményét, megtaláljuk a gyenge pontokat és kitűzzük az új célokat. 

 

A 2021-es év során több újdonság is megjelent a Google Ads rendszerében. Ha már használod is őket, akkor legyél nagyon büszke magadra, hiszen a Google Ads tudásod naprakész. Ha azonban van olyan a listán, amit még nem építettél be a kampánykezelési rutinodba, itt az idő, hogy átgondold, 2022-ben hogyan tudnád a bennük rejlő lehetőséget kiaknázni.

Beleegyezési mód engedélyezése

Az online térben egyre nagyobb hangsúlyt kap a felhasználók adatainak védelme és ennek jogi oldala. Mi annak örülünk, ha minél több és pontosabb adat áll a rendelkezésünkre a kampányok kiértékeléséhez és optimalizálásához. Ugyanakkor el kell fogadnunk, hogy felhasználói szemmel ez sokaknak zavaró. 

A felhasználók védelmének érdekében hamarosan a Chrome is megszünteti a harmadik féltől származó sütik használatát. Ez nagy mértékben befolyásolni fogja a látott adatokat, illetve a látogatóink ismételt megcélzását. 

A Beleegyezési mód lehetővé teszi, hogy úgy gyűjtsünk adatokat az oldalon végrehajtott eseményekről, hogy közben a felhasználók adatainak védelme is megvalósuljon a GDPR-ral összhangban.  

A Beleegyezési mód módosítja a Google-címkék működését a felhasználók beleegyezési állapota alapján, hogy beleegyeztek-e az Analytics- és a Google Ads sütik használatába. 

A cél az, hogy elősegítse a felhasználók adatainak védelmét, úgy, hogy közben bennünket sem fosztanak meg teljesen azoktól az információktól, amelyekre a kampányok optimalizálásához és kiértékeléséhez szükségünk van.

Abban az esetben, ha a felhasználó nem fogadja el a sütik használatát az oldalon, akkor ahelyett a rendszer konverzió modellezést használ, hogy a vásárlói útvonal mégis követhető legyen számunkra. 

Ennek segítségével…

  • megvalósul a felhasználók személyes adatainak védelme.
  • az elveszett adatokat a rendszer pótolni tudja számunkra a konverzió modellezés által.

A Beleegyezési mód beállításához a fejlesztő segítségére is szükségünk lesz, hiszen be kell illeszteni hozzá egy kódot az oldalunk forráskódjába.

Ügyfélegyezés

Az Ügyfélegyezés segít a már meglévő ügyfelek elérésében, az újbóli elköteleződés létrehozásában, és abban, hogy hozzájuk hasonló új ügyfeleket találhassunk a Google csatornáin.  

Azoknak a hirdetőknek hasznos ez a funkció, akik kiterjedt saját CRM adatbázissal rendelkeznek. Ezeket az adatokat most már lehetőségünk van feltölteni a Google Ads rendszerébe és használhatjuk őket közönség listaként. 

 

Ennek segítségével…

  • elérhetjük a meglévő ügyfelek egyéni szegmenseit, és számukra személyre szabott üzenetet jeleníthetünk meg. 
  • összekapcsolhatunk meglévő ügyfeleket a nekik tetsző termékkel vagy szolgáltatással. 
  • a meglévő ügyfeleket különleges, csak nekik szóló ajánlatokkal érhetjük el. 
  • használhatjuk ezeket a listákat hasonló közönség létrehozásához is.
  • ajánlatkorrekciót végezhetünk a számunkra értékesebb közönségszegmesekre. 
  • kizárásra is használhatjuk, abban az esetben, ha tudjuk, hogy azok, akik mostanában vásároltak, bizonyos ideig nem fognak tőlünk újra vásárolni. 

A konverziók kezelésének és optimalizálásának új módjai 

A Google 2021. november óta már kategóriákba csoportosítja a beállított konverziós eseményeinket. Ezek a kategóriák tulajdonképpen konverziós célok. 

A célokon belül több konverziós művelet is lehet, és mi szabadon kiválaszthatjuk, hogy a rendszer melyik műveletet vegye alapul intelligens ajánlattételi stratégia esetén. 

Vannak alapértelmezett célok, mint például a Vásárlás, Potenciális ügyfél űrlapjánok beküldése, Telefonáló potenciális ügyfél. Ezen kívül mi magunk is létrehozhatunk egyéni célokat és megadhatjuk a benne szerepletetni kívánt műveleteket. 

Ennek segítségével…

  • könnyebbé válik az optimalizálás a szemantikai csoportosítás révén.
  • egy új kampány létrehozásánál kiválaszthatjuk, hogy melyik cél alapján szeretnénk hogy optimalizálja rendszer a kampányt.
  • egyszerűbb konverziókezelés érhető el számunkra.
  • javulhat a kampányok teljesítménye, azáltal, hogy a fiók alapértelmezett céljai lehetővé teszik, hogy az összes értékes konverziót figyelembe vegye az intelligens ajánlattételi stratégiához. 
  • a rendszer számára több adat áll rendelkezésre a jobb teljesítmény elérése érdekében történő tanuláshoz.

Képbővítmények a keresési kampányokban

2021. július óta elérhető a legújabb bővítmény egyes Google Ads fiókokban. Egyelőre még nem elérhető ez a funkció az összes fiókban.

Az adott kampányokhoz témában passzoló képeket tölthetünk fel. Arra azonban nagyon kell vigyáznunk, hogy betartsuk a Google erre vonatkozó szabályzatát, máskülönben a képbővítmények elutasításra kerülnek. A legfontosabb szabály az, hogy nem tartalmazhat a kép emblémát,  képbővítményként tehát semmiképp sem használható a vállalkozás logója. 

A képek beállításakor több lehetőség közül választhatunk. Használhatjuk a weboldalon szereplő képeket, válogathatunk stock képek közül, illetve feltölthetünk mi magunk is képeket. 

Egyes fiókokban a dinamikus képbővítmény is elérhető. Ha ezt engedélyezzük, a Google feltérképezi az oldalunkat és kilistázza az erre a célra használható képeket, amiket be tudunk állítani bővítményként. 

Ennek segítségével…

  • a szöveges hirdetéseket látványosabbá, izgalmasabbá válnak. 
  • beállíthatunk fiók szintű képbővítményeket, de akár minden hirdetéscsoporthoz más-más képet választhatunk. 
  • növelhetjük az átkattintási arányt, hiszen “Egy kép többet mond száz szónál.”.

 

kepbovitmeny

Mi várható 2022-ben?

Performance Max - A teljesítménymaximalizáló kampánytípus

Az új kampánytípust a Google már 2021. novemberében a nagyközönség elé bocsátotta. Talán túlzás nélkül állíthatjuk, hogy ez most a Google egyik legizgalmasabb változása. Már sokan elkezdtek vele kísérletezni, és lassan körvonalazódik, hogy hogyan is lehet vele elérni valóban a legjobb eredményeket. 

A kampánytípus lényege, hogy egyetlen kampánnyal népszerűsíthetjük a termékeinket, illetve szolgáltatásainkat a Google összes hálózatán. 

Célszerű ezt az új automatikus kampányt a kulcsszóalapú keresési kampányokkal párhuzamosan használni. 

A Maximális teljesítmény kampány a szöveges, display, videó és shopping hirdetéseket ötvözi, lefedve ezzel minden hirdetési formát és platformot, a legjobb eredmény elérésére törekedve a megadott konverziós célok alapján. 

Ennek segítségével…

  • jobb megtérülést érhetünk el a korábbi költségkeret alkalmazása mellett. 
  • a megadott egyéni konverziós célok alapján növelhető a kampányok teljesítménye.
  • olyan új, konvertáló közönségszegmenseket érhetünk el, melyekre korábban esetleg nem is gondoltunk volna
  • az általunk feltöltött képek, címsorok, leírások a lehető legeredményesebb kombinációban jelennek meg a felhasználóknak

A Maximális teljesítmény kampány felváltja az intelligens shoppingot

Az idei év során el kell majd búcsúznunk az intelligens Shopping kampányainktól, hiszen a Maximális teljesítmény kampány átveszi a helyét. 

Áprilisban a Google Ads megkezdi egy frissítési eszköz bevezetését, amellyel az intelligens Shopping kampányok egy kattintással Performance Max kampányokká alakíthatók lesznek. Annak érdekében, hogy teljesítményromlás ne történjen a meglévő kampányokból származó adatokat a rendszer felhasználja az új kampányokban. Ha elmulasztjuk a manuális frissítést, akkor a rendszer ezt el fogja végezni helyettünk július és szeptember között. 

Ezután már nem lesz lehetőségünk többé intelligens shopping kampányok létrehozására, a normál Shopping kampány azonban továbbra is elérhető marad számunkra. 

A kibontott szöveges hirdetés megszűnése

2022 júniusában búcsút inthetünk a kibontott szöveges hirdetésnek (ETA), helyette csak a reszponzív keresési hirdetés lesz elérhető. 

Előreláthatólag a már létrehozott hirdetések meg fognak maradni, de nem lehet majd őket módosítani, sem pedig újat létrehozni.

Ennek segítségével…

  • rábízhatjuk a Google rendszerére, hogy tesztelje a címsorainkat és leírásainkat, és megtalálj a legjobban teljesítő kombinációkat. 

A mi személyes tapasztalatunk az, hogy a reszponzív keresési hirdetések már egy ideje jobb eredményeket érnek el. A Google sokkal több adatból tud dolgozni mint mi, és végtelen számú kombinációt le tud tesztelni, így képes a legrelevánsabb üzeneteket megjeleníteni. 

Kibővült Kísérletek funkció

kiserletek

Maga a Kísérletek funkció nem újdonság a Google Ads rendszerében, már tavaly is kísérletezhettünk vele, azonban 2022 elején bővültek az ezzel kapcsolatos lehetőségek, illetve a használata még egyszerűbbé vált. 

A rendszer a kísérlet időtartama alatt párhuzamosan futtatja a meglévő beállítást és a tesztelni kívántat. Megnézhetjük így például, hogy milyen hatással lenne az eredményre, ha a kampány kulcsszavait általános egyezésűre cserélnénk, vagy megváltoztatnánk az ajánlattételi stratégiát. 

Korábban egy kísérlet létrehozásához kampányvázlatot kellett létrehozni. Most azonban a “Kísérletek” oldalon egy helyen hozhatjuk létre és optimalizálhatjuk a kísérleteinket. 

Egy másik nagyon hasznos, időspóroló változás, hogy az eredeti kampányban létrehozott módosítások automatikusan megtörténnek a kísérleti kampányban is. Tehát például új kulcsszavak hozzáadása esetén azok automatikusan szerepelni fognak a kísérleti kampányban is . Ez korábban csak manuálisan volt megoldható. 

Ennek segítségével…

  • átláthatóan tesztelhetünk kampány beállításokat az eredeti kampány végleges módosítása nélkül.
  • bármikor megnézhetjük az összehasonlított adatokat.
  • a tesztelt beállítást pár kattintással élesíthetjük is vagy elvethetjük, a kapott eredmények függvényében. 

 

Érdemes felkészültnek lenni és az új funkciókat, Ads-ben rejlő lehetőségeket elkezdeni használni, kísérletezni velük, hiszen így tudjuk kampányainkban a legjobb eredményeket elérni. 

A Google egyelőre nem jelentett be több újdonságot erre az évre, de ez nem jelenti azt, hogy év közben nem rukkolnak elő valami újjal. 

Ha úgy érzed, hogy elvesztél a Google Ads útvesztőjében, a cikkben olvasott információk inkább rémülettel töltenek el, mintsem izgalommal, és úgy érzed, hogy segítségre van szükséged kampányaid kezelésében, vedd fel velünk a kapcsolatot!