Google Cégem fiók, avagy kerülj fel leendő vásárlóid térképére

Google Cégem fiók, avagy kerülj fel leendő vásárlóid térképére

Mi az a Google Cégem fiók? 

Kezdjük egy kis törivel. 2014-ben a Google előrukkolt a Google My Business, magyarul Google Cégem szolgáltatással, ami azon az elven alapult, hogy a felhasználók milyen gyakran használják a térképet a tájékozódásra. A bevezetésével a térképen való keresés mellett már nem csak címek, de szolgáltatások (például fodrász, bár, étterem) és nevek (például BeOnWeb) is beüthetők a keresőbe. A Google pedig a felhasználó pozíciójához legközelebb eső Google Cégem fiókkal rendelkező pontot fogja megjeleníteni. A térkép mellett, a Google kereső felületén is megjelenik a Cégem fiók egy kis kártya formájában, ahol optimális esetben a céget érintő legfontosabb információk találhatóak. Röviden így lehet összefoglalni a fiók mibenlétét. 

google-cegem-fiok-mobil

google-cegem-fiok-asztali

A lokális marketing elengedhetetlen platformja a Google Cégem Fiók

Régen szórólappal, most Google Cégem fiókkal vonzhatod be a vásárlóidat - és az utóbbi még környezetbarát is. 😉Lassan általánosnak mondható, hogy egyre szélesebb korosztály keresgél az interneten. Nem csak akkor, ha otthonról keres programot, de akkor is, ha az utcán vagy út közben eszébe jut, hogy szeretne mondjuk beülni egy étterembe. Ebben az esetben a következő lépcső a Google térkép, onnan pedig a legközelebbi hely, aminek van Google Cégem fiókja. (2013-ban a WAZE navigációs rendszer is bekerült a Google szolgáltatásai közé, így ha rendelkezel jól működő fiókkal, az autósok körében is népszerűbb lehetsz). 

Minél jobban fel van építve egy Google Cégem profil, annál messzebbről jeleníti meg a keresőnek az adott helyet a térkép. (Például nem mindegy, hogy amikor rákeresel egy városra a térképen, akkor már rögtön látszik az éttermed/boltod, vagy csak akkor, ha a konkrét utcára keres rá a felhasználó.) Így nem csoda, hogy a Google Cégem fiók lenyomta a szórólapokat.

Tényleg a tiéd?

Ez mind szép és jó, de hogy is készül ez a fiók? A te birtokodban van? Elsőre furcsának tűnhet a kérdés, de a Google Cégem fiókok nagy részét nem a vállalkozás tulajdonosa hozza létre, hanem a Google vagy egy Local Guide, vagyis helyi idegenvezető (ez te is lehetsz, csak egy regisztráció kell hozzá), így ez még nincs a cégvezető birtokában.

Neked kell bizonyítanod, hogy Te vagy a tulajdonosa az adott vállalkozásnak. Ez azért fontos MERT:

  • Amíg ezt nem teszed meg, addig bárki bármit módosíthat a fiók adatain
  • Nem feltétlenül pontos adatok szerepelnek a fiókban (például gondolj bele mennyi hátrányod származhat abból, ha rossz nyitvatartás szerepel a fiókban és sokan ezért nem mennek el hozzád)
  • Akár a konkurenseid is kihasználhatják a helyzetet és lejárató kampányt indíthatnak

Onnantól kezdve, hogy a te birtokodban van a Google Cégem fiók:

  • Kontrollálhatod a cég adatait
  • Te menedzselheted a térképet
  • A Google folyamatos statisztikákat küldd (például mennyi útvonaltervezés történt, hányan telefonáltak közvetlenük innen, milyen településekről kerestek rá a te cégedre és hogy hányan látogatták meg innen a weboldaladat).

Ezeket az adatokat pedig mind beépítheted a marketing stratégiádba.

Mit tartalmaz egy jó Google Cégem profil?

Minél jobban fel van építve egy Google Cégem profil, annál jobban szereti a Google és annál több felhasználóhoz jut el ingyenesen a cég. Például a Google találati listán olyan kulcsszavakra is elől lehet a weboldal, amelyben erős a versenyhelyzet és mondjuk az organikus találati listán nem jelenne meg az első 10 találat között. Ehhez viszont fontos, hogy birtokodban legyen a profilod, rendszeresen kezeld és mindig friss és helyes információkat tartalmazzon.

Ezek a legfontosabb információk az:

  • üzlet neve
  • nyitvatartás
  • pontos cím és azonnali útvonal
  • az üzlet telefonszáma, amelyről közvetlen hívást végezhet
  • a weboldal linkje
  • bejegyzések
  • vélemények

Vélemények szerepe a Google Cégem fiókban

Nagyjából a felhasználók 85%-a bízik meg az online véleményekben. Ez a szám pedig egyre csak nő. Most már bármilyen szolgáltatást veszünk igénybe, általában előtte rákeresünk a neten, hogy milyen értékelést is kapott, hiszen ez csak pár percünkbe kerül és ha nem tetszik, amit látunk könnyűszerrel úgy dönthetünk, hogy inkább egy másik helyet választunk. Így ahhoz, hogy valóban eredményes legyen a fiók és kiemelkedhessen a többi közül, fontos, hogy ösztönözzük a vásárlókat, hogy véleményezzék azt. Nekünk pedig minden véleményt kötelességünk megválaszolni, ugyanis ezek a kommentek kihatnak az átkattintásra, a rangsorolásra és arra is, hogy végül betér e hozzánk vendég. Fontos, hogy a negatív vélemények nem törölhetőek a fiókból, épp ezért ezekre is megfelelően kell reagálnunk, akár kárpótlás ajánlásával.

Saját weboldal ingyen? A Google Cégemmel lehetséges!

Amennyiben a cégednek még nincs weboldala, a Google Cégemen belül lehetőség nyílik egy ingyenes, egy oldalas weboldal létrehozására. Ez legfőképp ideiglenes megoldás, hiszen teljesen nem vált ki egy weboldalt, viszont  lényegi infókat ide is fel lehet tölteni, egy meghatározott sablonba.  

Dióhéjban ennyit érdemes tudni, egy Google Cégem fiókról. Ha neked már van, és rendszeresen kezeled, akkor szeretnénk gratulálni, ugyanis itthon még csak a vállalkozások kis százaléka teszi ezt hozzád hasonlóan!

Ha pedig még nincs, akkor sem vagy lemaradva. Itt az ideje, hogy megszerezd a versenyelőnyt a konkurensekkel szemben és belevágj. Ha nem szeretnéd ezt egyedül tenni, akkor mi szívesen segítünk ebben….

Szalay Ágnes BeOnWeb

Szalay Ágnes

Social media menedzser, kreatív szövegíró és Facebook hirdetéskezelő

e-mail: szalay.agnes@beonweb.hu