Esettanulmány – Hogyan maxold ki a PPC-ben rejlő lehetőségeket szezonban

Kipróbáltunk pár új, eddig nem bevett dolgot, hogy kimaxoljuk a lehetőségeket

Nagyon fontos időszak volt a karácsony az ügyfelünknek, ezért igyekeztünk olyan megoldásokat is használni, amiket eddig nem csináltunk. Vagy esetleg óva intettek tőle, hogy használjuk. Jelen gazdasági helyzetben nem biztos hogy a jól bevált dolgok működnek. Olvass tovább és tegyél el belőle pár hasznos módszert, technikát vagy ötletet, amiket te is használhatsz a későbbiekben!

Minden adat egyezik a valósággal?

Sajnos nem. Még ha mindent is megteszel annak érdekében, hogy a méréseid tökéletesek legyenek, akkor is lesz eltérés. Ez így van rendjén. Viszont ami nagyon fontos, hogy ügyfél oldal és marketing oldal szezonban gyakrabban kommunikáljon. Ezért így tettünk mi is.Egy webshoprólvan szó, ahol november végétől karácsonyig megsokszorozódik a forgalom, ezért az elvárás az volt, hogy ebből a maximumot hozzuk ki. Bevezettünk egy közös táblázatot, ahol az ügyfél is írta naponta a rendeléseket. Mi pedig ezt szorgosan néztük és figyelembe vettük az optimalizálás során.

Google Ads-ben nem hagytunk elveszni egy kattintást sem

Tisztában voltunk az előző évek trendjeivel és adataival, így pontosabban meg tudtuk határozni, mikor is kezdődik a szezon. Ha te nem rendelkezel korábbi adatokkal, akkor a Google Trends használatát javaslom.

Hogyan kezdtünk bele ezek után?

Mindig járj a Google előtt 2 lépéssel

Mivel az új kampányok, emelések, ajánlattételi stratégiák módosítása utáni tanulási időszak akár 2 hét is lehet, ezért ezeket időben végrehajtottuk. Különben a versenytársak már betanult kampányaival kellett volna küzdenünk, ami elég nagy hendikep lett volna.

Konkrét kampánytípusok

Mindig lesznek olyan új próbálkozások, amik beválnak, és olyanok is, amiket el kell engednünk. Minél többet tesztelünk, annál jobban tudjuk majd, hogy miket érdemes használnunk. Nézzünk pár példát, ami nekünk bevált:

Kiderítettük, hogyan működik a Performance Max kampány kizárólag remarketing signallal

Bevallom, nagyon szkeptikus voltam, amikor először használtam egy ilyet. Azért is, mert a PMaxot nem lehet kizárólag remarketingre használni. A számok és az elemzések azt mutatják, hogy ha az audience signal-hoz kizárólag remarketinget adunk hozzá (például kosárelhagyókat vagy vásárlás nélküli termékmegtekintőket), akkor az első 1–2 hétben főleg ezeket a csoportokat éri el a rendszer.

Ez nem véletlen.

Ennek a kampánytípusnak az a sajátossága, hogy az elején főleg visszacéloz, így gyorsan begyűjti azokat az adatokat, amelyekből tanulhat és optimalizálja önmagát.

Ha kifulladt volna estére a Brand kampány

Sokszor belefutunk nagy forgalom esetén, hogy adott kampány kimerül a nap végére. Pedig minden kattintás számít ilyenkor! Ezért kipróbáltunk a konverziós keresési Brand kampány mellé egy kattintásra fókuszáló Brand kampányt, amit kizárólag este és hajnalban futtattunk. Nem akadt össze, és gyönyörű megtérülést hozott.

Pagefeed alkalmazása PMaxokban – Sok elemcsoport

Ezt alapvetően a termékfeed nélküli PMax kampányban csináltuk. A termékek kategóriája szerint szétbontottuk elemcsoportokra, így a kereső hálózaton a PMax relevánsabb eredményeket mutatott. Hatékonynak bizonyult. Körülbelül 15-20 elemcsoportnál többet nem igazán lett volna értelme készíteni, így ennyivel operáltunk.

OnlyFeed PMax a húzótermékekkel

Megnéztük Merchant Centerben, hogy melyik termék teljesít a legjobban átkattintás szempontjából. Összevetettük a vásárlási adatokkal. Ahol egyezés volt, azokkal a termékekkel elkészült is a mezítlábas Performance Max kampány ezen termékekkel. Fontos, márkakizárást csak akkor adunk hozzá, ha nem baj, hogy elveszik a Shopping megjelenés.

 A jól teljesítő kulcsszavak mindig kaptak teret és büdzsét

Mindig figyeltük, hogy adott kulcsszó vagy hirdetéscsoport arányaiban mennyit költ és milyen eredményt hoz. Ha láttunk olyan kiugrást, hogy egy kulcsszó fele annyiért konvertált, mint a kampány átlaga, külön kampányba emeltük és megszórtuk rendesen büdzsével, aztán néztük, ahogy füstöl. Ilyenkor a keresési trendek változtak és erre gyorsan reagáltunk.

Facebook Ads – Avagy a hűtlen férj esete

Igen, tudjuk, hogy a Facebook Ads minden konverziót magának húz be. Állandóan azt a látszatot kelti, hogy minden vásárlást ő hozott. De nagyszámú esetnél már rájössz, hogy nem feltétlen mond igazat. Legalábbis ferdít, vagy az ő saját valóságát akarja mutatni.

Az alapértelmezetten 7 napos kattintás és 1 napos megtekintéses hozzárendelési modellt ketté szedtük és külön kezeltük, hogy hatékonyan tudjunk költeni. Egy része a konverzióknak az 1 napos megtekintés utáni vásárlásból jön, kattintás nélkül.Így mi arra jutottunk, hogy elsődlegesen a 7 napos kattintás utáni konverziókra fogunk optimalizálni, ezt vesszük alapul. Az eredmény: kevesebb költségből nagyobb bevétel.

A Facebook szakik nem ajánlják – Erőszakos emelés

Sok kreatívot kellett tesztelnünk rövid idő alatt. Akár 2-3 nap után is nyomtunk le százasával hirdetéseket, mert gyengén teljesítettek. Ellenben amit láttunk, hogy elkapta az algoritmus (mert király a termék) ott drasztikus emeléseket végeztünk. Ezt a Meta szakik nem szokták ajánlani, mi úgy láttuk, hogy bevált. De még mennyire hogy be!

Amikor 1 hét alatt napi 500 Ft-ról 20000 Ft-ra emeltünk egy sorozatot, amiben 1 hirdetés futott, valószínűleg kettéállt volna bármilyen szakértő szeme hogy mi folyik itt. De amíg real-time monitoroztuk, napon belül többször is néztük a költést és a vásárlásokat, addig ami-a-csövön-kifér taktikával volt hogy 150000 Ft-os napi költésen futott 1 kreatív.

Konklúzió

Nem kell félni drasztikus módszerektől, ha azok logikusan átgondoltak és az üzleti céljainkat szolgálják. Természetesen tesztelj és monitorozz; ha nem jó, lődd le. Ha jó, duplázd. Akár naponta. Akár naponta 2x is. De mindig figyeld. Ne hagyd, hogy a konkurenciánál landoljon a vásárló. Remélem hasznosnak találtad ezt az esettanulmányt és fogsz tudni használni belőle pár dolgot a kampányaid menedzselése során.

Ha nem csak égetnéd a pénzt hirdetésekkel...

Hasonló bejegyzések