Hozd vissza a régi látogatóidat

A régi látogatód vagy vásárlód jó üzlet lehet. Csak az van, hogy nem teszel semmit azért, hogy őket visszarántsd a weboldaladra.

Vagy kétségbeesett próbálkozásokat teszel:

  1. Kiküldesz egy hírlevelet, amire vagy fel van iratkozva, vagy nem, vagy megnyitja, vagy nem. (70%, hogy nem nyitja meg)
  2. Posztolsz neki a Facebook-on, így próbálod fenntartani a figyelmét, de szintén felmerül, hogy követi-e az oldaladat a látogató/vásárló, és ha követ is téged, akkor eljut-e bejegyzésed hozzá.

Jó próbálkozások ezek, de valószínűleg kevés lesz.

pexels-photo-289742

Aki már többször vásárolt nálad, vagy akár többször is visszament az oldaladra, hogy olvassa a blogbejegyzéseidet, azt a személyt már kinevezhetjük egy potenciális vevődnek. Neki az az előnye is megvan, hogy már ismer téged, nem kell újból bemutatkoznod, nem kell megint az első impulzus vásárláson túlesni. Vagyis tényleg egy jó vevőről beszélünk.

De elmegy tőled valamiért.

Több ok miatt is lehet, kipróbált egy alternatív terméket, nem volt ideje olvasni a blogodat, vagy egyszerűen csak rengeteg dolga lett és nem ért rá. 

Na szerintem ő az, akivel érdemes foglalkoznod. És erre van egy egyszerű megoldás is: remarketing. 

Mivel a remarketingben rengeteg lehetőség rejlik, rengeteg megoldás van benne, gondoltam ezt is megnézem, hogy hogyan működik. Nem annyira nehéz beállítani, de kell hozzár érteni az elméletet. 

Ha megvan neked a Remarketing összeszerelési útmutató, akkor abban van egy olyan modell, ahol a már vásárlóknak hirdetünk x idő múlva újra. Ez klasszikusan azoknál a szolgáltatásoknál, termékeknél működik jól, amire rendszeresen szükségünk van: Kutyatáp, kávé, nyomtatópatron, stb. Ebben az esetben egy kicsit másképp műkődik a dolog, de hasonló elven műkődik.

Ha a régi blog olvasóidra szeretnél fókuszálni, akkor a teendőd a következő. Találd ki, hogy mennyi legyen az az idősáv, amikor szeretnéd visszacsábítani a látogatóidat. Ez lehet mondjuk 30 nap, tehát azoknak futtatnál hirdetést, akik 30 napnál régebben jártak a blogodon. Ehhez hozz létre az olvasókból egy 30 napnál hosszabb tárgyidőszakú listát, majd hozz létre egy 30 naposat is. Ha a kettőt kivonod egymásból (a nagyobból a kisebbet), akkor megkapod azokat a látogatókat, akik 30 napnál régebben voltak az oldaladon.

De ugyanezt megteheted a vásárlóid körében. Itt javaslom, hogy az időszakot egy normál vásárlási ciklushoz viszonyítsd: Ha átlagosan 3 havonta jönnek vissza a vevőid, akkor ne 30 napos listát készíts. Ha megvan az időpont, akkor csak meg kell csinálnod a két listát, és egymásból kivonni. Egy kiegészítés: Ebben az esetben a remarketing listába azokat szedd be, akik meglátogatták a vásárlásod köszönőoldalát.

Így nagyon sok "elveszett" olvasót vagy vásárlót tudsz visszarángatni az oldaladra, ami plusz bevételt jelent majd neked.

Persze máshogy is tudod ezt a technikát használni, én például tesztelem, hogy egy-egy feliratkozót újból és újból felirassak, így tartsam fent mégjobban az érdeklődéseket és a megnyitási arányokat.