Így építkezz online marketingben, hogy ne legyen gond

Építs fel egy stabil, jól működő online marketing rendszert, hogy később ne legyen gond

Vagy mondhatnám azt is, hogy így alapozd meg bizniszedet

Ha ezt valaki tisztába tette volna a fejemben, akkor szerintem egy évet megspóroltam volna a cégépítésben. Nem kellett volna annyit teszteltem, szívnom, hogy a megfelelő eszközökkel a megfelelő módon dolgozzak. Most már minden oké, jól megy minden folyamat, de ehhez tényleg kellett 36 hónap.

Annyi mindent hallunk, hogy mit és hogyan kellene csinálni.

Emlékszem, hogy amikor belevágtam a BeOnWeb-be, azt hirdette mindenki, hogy a hírlevél a menő, építs listát, edukálj és majd jönni fognak az eredmények. Így is volt, de nem volt annyi időm, hogy 3-4 hónapot várjak, mire jönnek az eredmények.

Vevőre, megbízóra volt szükségem. Neked is az kell.

Ezért átrendeztem a dolgokat és nagyobb hangsúlyt fektettem új vevők szerzésére. Olyan eszközöket kerestem, ahol ez lehetséges. Első körben az AdWords keresési hálózatát vetettem be, mert itt ugye megvoltak azok a kulcsszavak, amik lefedték az én szolgáltatásomat. Írtam egy landing oldalt, ezt beállítottam és utána vártam az eredményeket. Jöttek is szépen az ajánlatkérések, még ma is ugyanaz megy, előző hónapban 15,54%-os konverziós aránnyal.

2018-02-02_1550

Akkor azért még a Facebook-on is egyszerűbb volt hirdetni. Itt is elkezdtem nyomni a fő, kivitelezési szolgáltatásomat direktbe. Semmi sales funnel, feliratkozás, blogcikk. Direktbe, ahogy senki se csinálta. Ez is bevált, és sokkal több érdeklődőt hozott, mint az AdWords kampány.

Aztán lett annyi ügyfelem, hogy a Facebook-ot leállíthattam.

Elkezdtem építeni az adatbázisomat, a követőbázisomat

Ezt te is több helyen olvashattad, kezdj el hírlevél feliratkozókat és Facebook oldal kedvelőket gyűjteni. Az egyszerűbb cél az ezzel, hogy ha őket folyamatosan "karbantartod", akkor egy-egy időszakos kampánnyal meg tudod növelni a bevételedet. 

Elindultak az első hírlevél automatizmusok, elkezdtem Facebook tartalmakat gyártani. A blogírás itt még nem volt cél, időmbe se fért bele és nem is gondoltam akkor még, hogy mennyire hatékony lesz. A feliratkozási sorozatba persze nem raktam akkor még belépő terméket, jobban hagytam kifutni és egy normál terméket ajánlottam a feliratkozás után úgy kb. 3 hónappal. Célom volt, hogy erősen kiépítsem a bizalmat, építsem a szakmai hitelem.

Ezzel már erősen a tartalommarketing irányába mentem, de még nem volt komplex megoldásom (most sincs - idő hiánya miatt). Aztán rájöttem, hogy nagyon sok pénzt hagyok az asztalon, nálad. 

Erősen megjelent a sales funnel elmélet és a gyakorlat az országban, és rá 1-1,5 évre én is megcsináltam a sajátomat. Itt már azt is éreztem, hogy a blogokra is jobban rá kell feküldjek, több tartalmat kell írjak, mert az fog eladni nekem későbbiekben. Egy kicsit a cikkek SEO elemeire is ráfeküdtem, mert láttam, hogy csak úgy van látogatója az oldalamnak, ha fizetett hirdetést küldök rá, ez pedig nem túl szerencsés, mert sokba kerül.
Közben pedig mentek a Facebook posztok és a hírlevél feliratkozói kampányok automatizmussal.

Elkészültek az első önálló anyagaim: Volt egy Facebook marketing tréning csomagom, ami 3 alkalommal futott le teltházzal, voltak konzultációs napok, egy remarketing tudásanyag (imádom a remarketinget) és most egy teljes program. 
Mind tök jó és mindegyikre sikeres kampányt építettem. Mert volt már egy bázisom a Facebook követőkből és hírlevél feliratkozókból. Itt is voltak akadályok, rossz döntések, de összességében mindig jól teljesítettek a kampányok.

Aztán a remarketing tudásanyagomat építettem be a sales funnelembe, mert ez egy relatív olcsó termék és az értékesítést is teljesen le tudtam automatizálni a kártyás fizetéssel. Most ez a folyamat ott áll, hogy a havi 130-180 feliratkozó megszerzésére szánt hirdetési keretem megtérül az eladásokból. És közben bele se kell nyúljak. 
Valószínű, ha a folyamatot átnézném, akkor megtalálnám azokat a pontokat, ahol ezt lehetne javítani és a végén pluszba jönnék ki vele.

De nem a bevétel növelése a célom a sales funnellel. 

Növelem az ügyfélértéket.

Azt szeretném, hogy valóban kitermelje a feliratkozó gyűjtésre szánt összeget, mert később a feliratkozókra kampányt tudok indítani. És így az már tiszta haszonná válik. Tekinthetjük befektetésnek is, ami majd egyszer megtérül. És megtérül, mert sokan csinálják. 
Minden egyes ilyen kampánnyal úgy növelem az ügyfélértéket, hogy nem kerül nekem semmibe új embereket beterelni a tölcsérbe.

Közben pedig íródnak a cikkek, készülnek a Facebook posztok, mennek a hírlevelek és AdWords keresési kampánnyal jönnek az ajánlatkérések.

Így áll össze egy kis marketing kivitelező cég bevétele és marketing rendszere. Sok meló és sokat tapasztaltam, mire ez így készre felépült, de most már tök jól működik. Szinte automatizáltan.

Mi kellett hozzá?

  1. Jöjjenek folyamatosan új vevők a céghez
  2. Építsünk folyamatosan listát
  3. Kampányokkal növeljük meg az ügyfélértéket

Ez a három alapelem szükséges szerintem minden cég életében, hogy stabilan tudjon növekedni. Persze mindenhol vannak intenzívebb és lazább időszakok, amikor kicsit nagyobbat növekszünk és amikor stagnálunk. Ha viszont erre a három elemre felkészíted a cégedet, akkor nem lesz gond.

Remélem, hogy ezzel a cikkel sikerül kicsit rámutatnom, hogy mire is kell, hogy hangsúlyt fektess.

Ugyanezeket az elemeket vesszük végig A Te Marketinged programban is és kitaláljuk a te cégedre, hogy mit is csinálj. És nem csak kitaláljuk, meg is valósítjuk, felépítjük neked tartalommarketing elemekkel, hirdetésekkel és mindennel, ami kell.

Van még pár szabad hely a programra, ami február 15-én indul hivatalosan, de már előtte, jövő héten elkezdjük a munkát. Pont emiatt is viszont már csak hétfőn (február 5-én) tudsz jelentkezni, ha ma ezt kihagynád.

Megnézem a program részleteit