Instagram követők szerzése 2022-ben - Így csináld és így ne!

Instagram követők szerzése 2022-ben - Így csináld és így ne!

A 2010 óta elinduló közösségi platform az évek során egyre nagyobb figyelmet kapott, amit a hirdetők is hamar észrevettek. A 18-49 éves korosztály szépen lassan átköltözött az instagramra és mára már ez vált az egyik legnépszerűbb tartalommegosztó felületté. 

Legyen szó bármilyen cégről, webshopról vagy éppen saját márkáról, az igényes közösségi oldal szinte elengedhetetlen. Éppen ezért összeszedtünk pár hasznos infót, melyek segíthetnek a követő szerzésben.

 

Tedd rendbe az instagram felületed!

Először is megmutatjuk, hogy mit is kell csinálnod ahhoz, hogy a kívánt eredményeket érd el a profiloddal. 

Ehhez az első lépés, hogy rendbe teszed azt a részt amit először megpillant az, aki profilodra látogat, azaz a profilképed, valamint az oldalad nevét. A könnyű keresés érdekében fontos, hogy a felhasználó név ne nagyon térjen el a céged, márkád, vagy szolgáltatásod nevétől, valamint érdemes olyan képet beállítani amiről könnyen felismerhető a profilod. Cégek, márkák esetében maga logó a legalkalmasabb erre. 

Ezután jöhet a bemutatkozó szöveg, valamint a bio-ban található link, ugyanis innen tudod a forgalmadat a weboldaladra irányítani.

Story highlights

Egy szépen megválasztott highlights borító egységesíti a feedet és építi a branded. A highlightsokba érdemes olyan képeket, videókat betenni, amelyek a céged vagy márkád meghatározó eseményeit mutatják be. Egy webshop vagy cég instagram profil esetében a gyakran felmerülő kérdéseket és a hozzájuk tartozó válaszokat is össze lehet gyűjteni, ezzel is segíteni a felületedre látogató potenciális ügyfeleket, vásárlókat.  Webshop esetében pedig összeállíthatsz top termékes válogatást vagy bemutathatsz 1-1 terméket részletesebben.Figyelj arra, hogy a highlightok is megfelelően illeszkedjenek a brand designhoz. Ehhez javasoljuk, hogy canvában vagy különböző highlight borítók segítségével készíts egyedi borítót!

ihighlight_insta

 

Népszerűsítsd más platformokon a profilod!

Működj együtt másokkal a növekedés érdekében. Ez lehet egy nagyobb márkával való közös együttműködés, egyéni, vagy több emberrel előkészített nyereményjáték. Ebben az esetben figyelj arra, hogy a márka vagy személy hasonló értéket képviseljen. Ellenkező esetben többet árthat, mint használhat.

11

 

Készíts sablonokat! 

Törekedj arra hogy legyen egységes és letisztult a profilod, ami már ránézésre is egy igényes, megbízható képet fest le rólad vagy a márkádról. Ehhez bátran használj sablonokat, egyedi filtereket! Ezekre hoztunk pár egyszerű példát: 

Figyelj a követőidre!

Fontos, hogy odafigyelj a követőidre és olyan tartalmakat gyárts amelyek érdeklik őket. Időnként csinálj kérdezz-feleleket, ahol a követőid kérdéseket tehetnek fel a vállalkozásoddal, márkáddal kapcsolatban. Ezekre érdemes alaposan és őszintén válaszolni, hiszen ezek bizalmat sugároznak, valamint az követőd fontosnak érezheti magát azáltal, hogy figyelsz rá és foglalkozol vele.

Használj megfelelő hashtageket!

Kövesd a trendeket és tudd, hogy mi a ciki és mi nem az! Kerüld a népszerű hashtageket, hiszen ezkenek a találati listáján a legnépszerűbb posztok kerülnek előre. Az instagram 30 darab hashtaget enged elhelyezni egy-egy poszthoz. Arról azonban, hogy mennyi az ideális hashtag mennyiség megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint elegendő egy pár darab, amelyek a legrelevánsabbak, de vannak akik a “minél több, annál jobb” tábort erősítik. Szerintünk itt is érdemes megtalálni az arany középutat  Fontos, hogy a céged vagy saját márkádhoz kapcsolódó releváns kulcsszavakat keress és azokat helyezd el a posztjaidban.

Posztolj rendszeresen!

Figyelj arra, hogy mit, mikor és hogyan posztolsz, fontos, hogy a tartalomgyártás legyen rendszeres. Érdemes lehet például reggel posztolni, hiszen az emberek akár otthon, akár a munkahelyükön szeretnek egy kicsit az interneten olvasgatni mielőtt hozzákezdenek a munkához. De ez érvényes lehet az  ebédidőre, azaz 11-13 óra közötti időszakra vagy éppen a délutáni napszakra, amikor az emberek hazafelé tartanak a különböző tömegközlekedési eszközökkel. Arról, hogy a te oldaladat mikor látogatják a legtöbben Creator Studioból, illetve az insta saját elemzőfelületéről, az Instagram Insights-ról tudsz meggyőződni.

 

Tudasd az emberekkel, hogy van instád!

Már van instagramod, ahol kreatív, edukatív tartalmakat osztasz meg? Ez szuper bár nem sokat ér, ha senki nem tud róla. Éppen ezért fontos, hogy az összes közösségi oldaladon tüntesd fel, beleértve a facebookot, twittert, tiktokot és persze a linkedint. Abban az esetben, ha rendelkezel youtube csatornával és rendszeres tartalomkészítő vagy mindenképpen tüntesd fel a videóban az instád nevét, valamint a leírásba is helyezd el. A weboldalad esetében is ugyanígy járj el!

Gyárts egyedi tartalmat!

Nem elég, hogy eléred, hogy kövessen be, fontos, hogy meg is tartsd a követőidet. Ezt a cégek esetében elérheted a releváns és edukatív posztokkal, az iroda, valamint dolgozók tevékenységének bemutatásával. Egyéni márkaépítés esetén vagy ha a saját márkád népszerűsítéséért regisztráltál, bátran ossz meg személyesebb tartalmakat. Használd az insta számos tartalomközlési formáját, mint a sztori vagy az IGTV.

Törj ki a komfortzónádból!

Néha egy merészebb poszt, kép vagy ötlet posztolásával felrázhatod az instagram fiókodat. Persze a szabály itt is az, hogy figyelj arra, hogy ne ártson többet, mint amennyit használna. 

Például a minőségi burgereket készítő Vonóhorog oldalára egy jópofa posztot találtunk ki április 1-jén:

Névtelen

Amit semmiképp ne csinálj!

Ne vásárolj követőket!

Ez csökkenti a fiók hitelességét és ezzel nem csak a követőidet, de magadat is becsapod! Ezek az álkövetők nem hoznak bevétel, hiszen a profilok mögött nem valós személyek vannak. 

Az instagram algoritmusa egyre szigorúbban lép fel az ilyen és ehhez hasonló fiókok ellen!

Bekövetés, kikövetés 

Az instagram algoritmusa egyre ügyesebb és felismeri a trükközést, amiket komoly szankciókkal büntet. Először csak szünetelteti, majd tiltja a profilod.

Ne használj rossz képet!

Ne használd mások képeit, kerüld az agyonszerkesztett, rossz minőségű fotókat.

Ne felejtsd el mérni az értékeket!

A marketing minden aspektusához hasonlóan az Instagram teljesítményét is mérni kell. A terv elkészítésekor az első lépés, hogy meghatározd az elérni kívánt egyértelmű célokat, majd megkülönböztesd azokat a mutatókat, amelyek lehetővé teszik a teljesítmény nyomon követését.

Ne legyél túl termék/ spam fókuszú!

Az elsődleges szempont a közösségépítés, éppen ezért a vásárlásra ösztönző posztok mellett ó, legyenek edukatív és egyéb jellegű tartalmak is. 

Összegezve tehát a mindenképpen érdemes időt és energiát fektetni az instagram fiókodba, még akkor is ha nem a tiéd lesz rögtön a legnagyobb követőtáborral rendelkező oldal. Hiszen ne feledd mindenki kicsiben kezdte!

Te mennyi időt foglalkozol az insta oldaladdal?

BeOnWeb_HorkayLaszlo

Horkay László

2021. óta dolgozik nálunk, először gyakornokként, most pedig juniorként. Besegít a Facebook és Google kampányokba, de részt vesz a social oldalak kezelésében is.  

e-mail: horkay.laszlo@beonweb.hu