Irodáknak - cégeknek - indirekt szolgáltatásod vagy terméked van?

Akkor itt van néhány egyszerű online marketing megoldás B2B piacon - de nem minden cégnek

Akkor kinek?

Olyan vállalkozások számára, akik a cégek, irodák napi munkáihoz hozzájárulnak, de nem adnak hozzá közvetlenül a termeléshez (értsd: a cégek üzleti működéséhez).

Néhány példa

Akiknek jó 

irodafelszerelést forgalmazók

takarítást végzők

kávéautomata, vízadagoló (csokiautomata)

IT szolgáltatók

futárcégek, postai szolgáltatók (nem webshopos cégeknek)

És akiknek nem jó

online marketingesek (pl. BeOnWeb)

futárcégek (webshopos cégeknek)

HR tanácsadó

webfejlesztő

pens-923600_1920

Mit tegyél online marketing fronton, ha a fentiek közé tartozol?

 

Készíts több célcsoportot és válaszd ki magadnak a legjobbat és leghatékonyabbat. Kit szeretnél kiszolgálni és hogyan tudsz neki kommunikálni.

B2B piacon dolgozol nincs könnyű dolgod, de van néhány online marketing technika, ami beválhat.

Keresőmarketing

Ha olyan terméked van, ami ismert és a célközönséged (a cégek) keresik, akkor egyértelmű, hogy keresőmarketingre kell alapoznod. Ha gyors akarsz lenni, akkor AdWords hirdetéseket futtatsz, de ha van mellette időd, pénzed és türelmed, akkor kezdj el keresőoptimalizálni is. Lassabban fog eredményeket hozni, de annál hatékonyabb lesz majd idővel.
Figyelj pár dologra:

  1. Komplex szolgáltatás vagy hosszútávú együttműködés esetén, ami nagy elköteleződést igényel a cégtől, keress a termékednek vagy szolgáltatásodnak egy ingyenes megoldását, amit először el tudnál adni. Pl. ingyenes kávégép 2 hétig; az első takarítás ingyenes; ingyenes irodaszer csomag. Csak szerezd meg a vevőt, akár ingyen!
  2. A hirdetésszövegeidnél, a teljes kommunikációdban (később is hasznos lesz) figyelj arra, hogy cégeknek akarsz eladni, tehát legyen benne, hogy "céges". Bizony már otthonra is szoktunk kávégépet bérelni és otthon is takaríttatunk vagy van saját rendsergazdánk. Ha már a szövegnél is figyelsz erre, akkor elkerülheted a magánszférát.

Direkt Marketing

Sokan utálják és nem is biztos, hogy hatékony. A klasszikus modell, amikor e-mailen, telefonon vagy akár postán bombázod az ajánlattal a cégeket. Ez is működhet. Amit online tegyél még hozzá, hogy a direkt kampányokból egy egyedi linkre tereled a látogatót, ami egy kampányoldal. Erre az oldalra pedig építs egy remarketing stratégiát, hiszen tudod, hogy ezt az oldalt csak a direkt kampányodból látogatják meg.

Facebook

Ha hiszed, ha nem, működik. A hirdetések célzásánál jól be lehet állítani a KKV szektort (pl. Facebook oldal adminisztrátor, kis- és középvállalkozások, iroda, vállalkozás tulajdonosa, stb). Vagyis tök jól tudsz hirdetni Nekik, és mivel kattintás alapon fizetsz, tényleg csak az fogja megnézni a kampányodat, akit érdekel a terméked vagy szolgáltatásod.
Ha erre még felépítesz egy kis remarketing stratégiát, akkor nyert ügyed van.

És még egy marketing ötlet

Nem annyira online, de kivitelezhető és nagyon sokat említem. A keresztmarketing.
Már a fenti listában is talász olyan cégeket, akik tök jó partnereid lennének ahhoz, hoyg keresztbe ajánljátok egymást. Kicsi jutalékot fizettek egymásnak és máris (akár) óriási piachoz is juttathatjátok egymást.
Ha online gondolkozunk, akkor ez akár már egy e-maillel is megvalósulhat: csak kérdd meg a partnered, hogy küldje ki a listájára a Te promódat. Te pedig a bejött üzletek után X ft-ot fizetsz neki.

Deal.