Ismered a Google kulcsszótervező eszközét?

Az AdWords eszközeinek maximális kihasználása

Ha van már Google fiókod, ezen belül is AdWords fiókod, akkor könnyebb dolgod van. Ha nincs, akkor készíts egyet. 
Normál Google fiókja van mindenkinek, aki a Gmail-t használja. Ha nincs, akkor csinálj egyet, nagyon sok mindenhez fog kelleni.

Ha van Google fiókod, de AdWords még nincs, akkor így tudsz készíteni:

  1. Lépj be a Google fiókodba

  2. Kattints a Google AdWords oldalára, majd a “Jelentkezem most” gombra

  3. Ez a kép fog fogadni, itt töltsd ki az adatokat

adwordsNyomj a Mentés és folytatás gombra, és lépj be a fiókoddal. Már kész is van az AdWords fiókod.

Ha ezzel kész vagy, akkor jöhet a Kulcsszótervező. Keress rá a keresőben, és kattints rá.
Ha jól csináltad, ezt fogod látni:

kulcsszótervező

A felső sorban lévő adatok egyelőre nem fontosak, azok majd az AdWords-ödhöz kellenek.
Nekünk egyelőre a Kulcsszótervező fog kelleni, vegyük sorban, milyen lehetőségek vannak a “Mit szeretne tenni?” alatt:

  1. Új kulcsszó- és hirdetéscsoprt-ötletek keresése
    Ez fog nekünk kelleni, itt kapunk ötleteket kulcsszaavakra.

  2. Keresési mennyiség lekérése kulcsszólistához, és a kulcsszavak beosztása hirdetéscsoportokba
    Lekérhetünk a feltöltött kulcsszavainkhoz keresési eredmény becsléseket.

  3. Forgalmi előrejelzések lekérése egy kulcsszólistára vonatkozóan
    Itt tudjuk majd a korábban kikeresett kulcsszavainkat feltölteni, és azokra keresési eredményt és költségtervet kapni.

  4. Új ötletek generálása kulcsszólisták többszörözésével
    Itt lehet a kulcsszólistákat kombinálni, amivel nagyon sok időt nyerhetünk kampánykészítéskor.

 

Nézzük akkor az “Új kulcsszó- és hirdetéscsoprt-ötletek keresése” részt. Kattinsunk rá, az alábbi lenyíló ablak fog előjönni:

kulcsszoötletek

A felső sorba írjuk be egy kulcsszavat, majd nyomjunk az “Ötletek szerzése” gombra.

Kapunk egy grafikont, alatta pedig egy “Hirdetéscsoport-ötletek” listát. Középen van két fül, nyomjunk rá a “Kulcsszóötletekre”.

 

kulcsszoötletek2

Itt megkapjuk a beírt kulcsszavunkra a rákeresések számát és egy kulcszóötlet listát. Ez a lista tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amik relevánsak a mi témánkban. A táblázatunkba írjuk be az adott kulcsszóhoz a rákeresési számot.

A többi ötletet, a listát töltsük le a jobb oldali, középső “Letöltés” gombbal. A Google egy .csv fájlba fogja menteni az adatokat, de ezt megnyitja a Microsoft Excel.

Na ezt kell megcsinálnunk mindegyik kulcsszavunkkal, amit relevánsnak gondolunk a piacunkon.

Igen, nagyon időigényes és unalmas munka lesz, de szerintem megéri. Én is kétszer kezdtem el, és majdnem 4 órán keresztül csak letöltöttem.

Egy nagyon hosszú táblázatod lesz, nagyon sok szóval és számmal. Mentsd le magadnak, mondjuk “Kulcsszótervező + (adj egy dátumot neki)” néven.

Ez egy hosszabb munka, de megéri foglalkozni vele, mert kevesen ismerik a jó kulcsszavakat a piacodon, így jobb helyezéseket is érhetsz el a keresőben.

Erre a listádra tudod építeni majd a teljes online megjelenésed, a weboldaladat, a keresési hirdetéseidet, a hirdetéseid szövegét, facebook kommunikációdat, apróhirdetéseidet és még sorolhatnám.