Az AdWords eszközeinek maximális kihasználása
Ha van már Google fiókod, ezen belül is AdWords fiókod, akkor könnyebb dolgod van. Ha nincs, akkor készíts egyet.
Normál Google fiókja van mindenkinek, aki a Gmail-t használja. Ha nincs, akkor csinálj egyet, nagyon sok mindenhez fog kelleni.
Ha van Google fiókod, de AdWords még nincs, akkor így tudsz készíteni:
- Lépj be a Google fiókodba
- Kattints a Google AdWords oldalára, majd a “Jelentkezem most” gombra
- Ez a kép fog fogadni, itt töltsd ki az adatokat

Nyomj a Mentés és folytatás gombra, és lépj be a fiókoddal. Már kész is van az AdWords fiókod.
Ha ezzel kész vagy, akkor jöhet a Kulcsszótervező. Keress rá a keresőben, és kattints rá.
Ha jól csináltad, ezt fogod látni:

A felső sorban lévő adatok egyelőre nem fontosak, azok majd az AdWords-ödhöz kellenek.
Nekünk egyelőre a Kulcsszótervező fog kelleni, vegyük sorban, milyen lehetőségek vannak a “Mit szeretne tenni?” alatt:
- Új kulcsszó- és hirdetéscsoprt-ötletek keresése
Ez fog nekünk kelleni, itt kapunk ötleteket kulcsszaavakra. - Keresési mennyiség lekérése kulcsszólistához, és a kulcsszavak beosztása hirdetéscsoportokba
Lekérhetünk a feltöltött kulcsszavainkhoz keresési eredmény becsléseket. - Forgalmi előrejelzések lekérése egy kulcsszólistára vonatkozóan
Itt tudjuk majd a korábban kikeresett kulcsszavainkat feltölteni, és azokra keresési eredményt és költségtervet kapni. - Új ötletek generálása kulcsszólisták többszörözésével
Itt lehet a kulcsszólistákat kombinálni, amivel nagyon sok időt nyerhetünk kampánykészítéskor.
Nézzük akkor az “Új kulcsszó- és hirdetéscsoprt-ötletek keresése” részt. Kattinsunk rá, az alábbi lenyíló ablak fog előjönni:

A felső sorba írjuk be egy kulcsszavat, majd nyomjunk az “Ötletek szerzése” gombra.
Kapunk egy grafikont, alatta pedig egy “Hirdetéscsoport-ötletek” listát. Középen van két fül, nyomjunk rá a “Kulcsszóötletekre”.

Itt megkapjuk a beírt kulcsszavunkra a rákeresések számát és egy kulcszóötlet listát. Ez a lista tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amik relevánsak a mi témánkban. A táblázatunkba írjuk be az adott kulcsszóhoz a rákeresési számot.
A többi ötletet, a listát töltsük le a jobb oldali, középső “Letöltés” gombbal. A Google egy .csv fájlba fogja menteni az adatokat, de ezt megnyitja a Microsoft Excel.
Na ezt kell megcsinálnunk mindegyik kulcsszavunkkal, amit relevánsnak gondolunk a piacunkon.
Igen, nagyon időigényes és unalmas munka lesz, de szerintem megéri. Én is kétszer kezdtem el, és majdnem 4 órán keresztül csak letöltöttem.
Egy nagyon hosszú táblázatod lesz, nagyon sok szóval és számmal. Mentsd le magadnak, mondjuk “Kulcsszótervező + (adj egy dátumot neki)” néven.
Ez egy hosszabb munka, de megéri foglalkozni vele, mert kevesen ismerik a jó kulcsszavakat a piacodon, így jobb helyezéseket is érhetsz el a keresőben.
Erre a listádra tudod építeni majd a teljes online megjelenésed, a weboldaladat, a keresési hirdetéseidet, a hirdetéseid szövegét, facebook kommunikációdat, apróhirdetéseidet és még sorolhatnám.