Kampánytervezés lépésről lépésre
A sikeres kampány kulcsa a tervezés
Minden jó kampány sorsa már a tervezésnél eldől. Mondják ezt mindig a nagy-nagy marketingesek, és én is. Legyen szó Banner, Facebook, AdWords vagy bármilyen más kampányról, tervezd meg.
Mi a célja, hogyan akarod azt elérni, kb. mennyi pénzed van rá, hogy nézzen ki, mi legyen benne és stb-stb. Ezeket azért már legalább fejben összerakod, nem feltétlenül kell ezeket leírni. Csak legyen valami terv a fejedben, ne csak úgy céltalanul vágj bele.
Cél. Határozd meg, hogy mi a kampányod célja. El szeretnél adni vagyis bevételt szeretnél növelni? Csak feliratkozókat szeretnél gyűjteni? Csak a márkádat erősíteni? Csak a követőid számát növelni? Minden kampánynak van egy célja. Enélkül ne vágj bele.
Kinek akarsz hirdetni? Írd le, hogy ki a célcsoportod, hogyan tudod őket megszólítani, milyen hangnemet válassz, milyen képet használj, milyen problémájuk van?
Milyen csatornán éred el őket? Facebook? Egy Banner hirdetés egy tartalomszolgáltatónál? Vagy e-mail? Vagy ezek kombinációja? Keresd meg a legjobb helyet.
Mennyi pénzt tudok rászánni? És mennyi plusz bevételre számítok? A kettő fedezi egymást?
Mit is adjak el neki? Milyen ajándékot vagy milyen pluszt tudok neki nyújtani?
Mikor fusson a kampány? Mikor induljon, meddig tartson? A Te döntésed, de függ az adott csatornától is. A legtöbb helyen már egyedi időbeállításokat tudsz használni, de van olyan médium, ahol csak 1-jétől, 30-áig tudsz hirdetni. Ha ilyennel találkozol, az egész kampányodat érdemes ehhez az időpothoz igazítani.
Mi legyen a kreatívon? Mi legyen az üzenet?
Milyen összekötő kapocs legyen az eszközök között? Egy logó, cégnév? Egy azonos háttér?
Hogyan kezeld a nem vásárlókat? Mit csinálj velük? Optimonk? Facebook, AdWords ReMarketing?
Mikor ítélem meg hatékonynak a hirdetést? X összegű bevételnövekedés esetén? X feliratkozással?
Hogyan fogod mérni az eredményeket?
És még sok minden, amit szerintem egy jó kampány előtt mindig jobb, ha átgondolsz. Legalább fejben álljanak össze ezek a dolgok.