Karácsonyi marketing ötletek a 2022-es szezonra

Karácsonyi marketing ötletek a 2022-es szezonra

Az év végi hajrában könnyedén elfelejtődhet a karácsonyi marketing ötletek fontossága, aztán amikor december közepén észbe kapunk, akkor bizony már nincs idő megtervezni és kivitelezni egy komplex ünnepi kampányt. 

Éppen ezért készültünk olyan karácsonyi marketing ötletekkel, amiket érdemes már jó előre megtervezni, ugyanakkor gondoltunk azokra is, akik nem voltak idén ennyire előelátóak. Így ha inkább halogató típus vagy, akkor sem kell aggódnod: pár karácsonyi marketing ötletünk kivitelezhető akár az utolsó pillanatokban is. 

Mikor kezdd el tervezni a karácsonyi marketing kampányt?

A karácsonyi marketing bizony nem ismer tréfát, ezért legjobb, ha már októberben elkezdesz gondolkozni azon, hogy mik a terveid az év végére. Viccet félretéve, amennyiben webshopod van, vagy bármilyen online kereskedelmi tevékenységet végzel, jó eséllyel Te is az év végén realizálod a bevételed jó részét. 

Ha októberben már kidolgozod a karácsonyi marketing kampányok tervezetét - akár egyedül, akár az ügynökséged segítségével - akkor nagy valószínűséggel nem kell majd fejvesztve rohanni decemberben, hogy minden a helyén legyen. 

Mikor illik kezdődnie a karácsonyi marketing kampányoknak? 

Bár hazánkban nincs hagyománya a Halloweennek, alapvetően itthon is igaz, hogy Halottak napja előtt nem illik karácsonyi kampányba kezdeni. 

Tiktok_hetek_blog_borito (17)

Ha biztosra akarsz menni, akkor a karácsonyi marketing kampány kezdete legyen november eleje vagy közepe, ez azonban nem jelenti azt, hogy előtte tétlenül kell várnod, hogy a vásárlások az öledbe hulljanak. Iparágtól függően szeptember-októberi időszak telis-tele van olyan eseményekkel, amiknek apropóján készíthetsz egy jó kampányt.

Karácsonyi marketing webshopoknak

Árakció karácsonykor? 

Akarácsonyi marketinggel kapcsolatban is biztosan felmerült benned, hogy kedvezményt adj bizonyos szezonális termékeidre, vagy akár az egész kínálatra. Ha az árakciók elkötelezett híve vagy, akkor érdemesebb ezeket a szeptemberi-októberi időszakra, vagy közvetlenül karácsony utánra időzítened. 

Egy nagyobb kedvezmény időről-időre lendíthet az eladásaidon, azonban nem érdemes erre alapoznod az egész karácsonyi kampányt. 

Ingyenes szállítás

Mikor az utolsó hetekben (napokban) karácsonyi ajándék után kutatunk, akkor bizony hajszálnyi különbségek is rengeteget jelenthetnek egy-egy webshop között. Éppen ezért, ha van rá lehetőséged, karácsony környékén érdemes  ingyenessé tenned a szállítást, hogy idén téged válasszanak az ajándékok beszerzésére.

Gift Guide

A karácsony előtti hetekben mindenki fejvesztve próbálja beszerezni az ajándékokat, a legtöbb webshopban viszont könnyen elveszhetünk a szinte már végtelennek tűnő aloldalakon, amik telis-tele vannak szuper karácsonyi ajándékokkal. 

Mennyivel egyszerűbb lenne, ha valaki segítene nekünk a választásban? 

Ha neked is rengeteg terméked van, akkor készíts egy listát arról, hogy miket ajánlasz testvéreknek, a feleségeknek, a gyerekeknek vagy éppen az anyósnak. Hidd el, a vásárlók könnyebben fognak tudni dönteni, ráadásul egy szépen kidolgozott, ötletes gift guide-al könnyedén kiemelkedhetsz a karácsonyi marketing dömpingből. 

Karácsonyi csomagolás és ajándékcsomagolás

Karácsonykor szinte minden vállalkozás kínál ajándékcsomagolást, de azért túlzásba se kell esni. Egy arany szalag, fenyőág, pár szaloncukor vagy egy csinos karácsonyfadísz máris karácsonyi hangulatot ad a csomagnak.

Tiktok_hetek_blog_borito (18)

Csomagajánlatok és ajándékcsomagok

Milyen varázslatos lenne, ha felmennél egy webshopba, és egyszerűen kiválaszthatnád a tökéletes ajándékcsomagot annak a rokonnak, akiről fogalmad sincs, hogy mire vágyik? 

Állíts össze karácsonyi csomagokat azokból a termékekből, amiket a leggyakrabban szoktak a vásárlóid egyszerre a kosárba tenni, és segítsd őket a gyorsabb döntéshozásban. 

Karácsonyi meglepetés a törzsvásárlóidnak

Van egy listád a legelkötelezettebb vásárlóidról? 

Mi lehetne ünnepibb, mint küldeni nekik egy kis személyre szabott meglepetést, amivel megköszönöd azt, hogy az elmúlt évben kitartottak melletted. Küldhetsz egy jelentősebb kedvezmény kupont, vouchert, de akár egy ingyen termékkel is meglepheted őket a legközelebbi vásárlásuk során. 

Hidd el, a hűséges vásárlókból egy csapásra törzsvásárlók lesznek majd….

Karácsonyi marketing a közösségi médiában 

Öltöztesd ünnepi díszbe a social csatornáidat

Ha nem szeretnél túlzásba esni a karácsonyi marketinggel, akkor is megidézheted decemberben a karácsonyt. Ebben az időszakban a kreatívokra kerülhetnek hópelyhek, megújulhat a Facebook borítóképet, sőt, akár a profilképed is, és természetesen a kommunikációban is megidézheted az ünnepi hangulatot. Készíthetsz karácsonyi poszt sorozatot, vagy csak egy-egy bejegyzést az ünnepi ajánlataidról - válaszd azt a megoldást, ami a legjobban illik a cégedhez. 

Karácsonyi nyereményjáték

A karácsonyi közösségi média marketing egyik alapköve bizony a nyereményjáték. Ez az ajándékozás időszaka, azonban mindenki legalább annyira szeret kapni, mint adni. 

Mielőtt belevágnál magába a játékba, a legfontosabb hogy legyen egy meghatározott célod, amit el szeretnél érni. Lehet ez új követők toborzása, a meglévő követőid aktivizálása vagy a legaktívabb emberek megjutalmazása is. A lényeg, hogy úgy fogod majd tudni értékelni a nyereményjátékod eredményességét, ha tudod, hogy mi volt az elérni kívánt célod. 

Adventi kalendárium

A karácsonyi marketingben és a karácsonyi készülődésben van egy közös pont: a várakozás öröme.

Tiktok_hetek_blog_borito (19)

Miért ne édesíthetnéd meg a várakozást egy varázslatos online kalendáriummal? 

Készíthetsz minden vasárnapra egy villámjátékot, készülhetsz kuponnal különböző termékekre vagy termékcsoportokra, de akár ajándék ötletekkel szórakoztathatod a közösségedet. 

A karácsony a jótékonyság ideje

Karácsonykor egyaránt jó adni és kapni. A karácsonyi marketingben a jótékonyság - nem árulunk zsákbamacskát, ki kell mondani - elég jó PR fogás. Azonban mégsem ezért biztatunk arra, hogy jótékonykodj decemberben, hanem mert adni valóban csodás érzés, és általa Te is felkészülhetsz az ünnepi időszakra. 

Karácsonyi marketing ötletek az utolsó pillanatra

Utolsó kiszállítási nap, amikor a csomag még biztosan odaér karácsonyig

Mindenképp érdemes kommunikálnod minden közösségi média csatornádon (sőt, akár hírlevélben is), hogy meddig adhatóak le a rendelések, hogy még biztosan odaérjenek karácsonyig. Ezzel segítesz az örök halogatóknak, megelőzöd a kínos kérdéseket (Miért nem ért ide anyu karácsonyi ajándéka?) ráadásul szerezhetsz még pár vásárlást az utolsó pillanatban is.

Az ajándékutalvány az utolsó pillanatban is jól jön

Azoknak pedig, akik lemaradtak az utolsó szállítási napról, egy ajándékutalvány mindig megoldja a gondokat. Kinyomtathatod őket Te magad is, és elküldheted postán a megrendelőnek, de a biztonság kedvéért legyen lehetőség otthoni nyomtatásra is. 

Akinek december 23-án jutnak eszébe az ajándékok, kifejezetten értékelni fogja ezt a lehetőséget.

Élvezd a karácsonyi készülődést :)

Tudjuk, hogy a karácsonyi hajrában fontos, hogy a legtöbbet hozd ki ebből az időszakból. De Te se felejtsd el élvezni, hiszen ez az év legvarázslatosabb időszaka! 

Nagyon boldog karácsonyt és sikeres kampányokat kívánunk!

Szalay Ágnes BeOnWeb

Szalay Ágnes

Social media menedzser, kreatív szövegíró és Facebook hirdetéskezelő

e-mail: szalay.agnes@beonweb.hu