Keresőhirdetés vagy Banner kampány?

Hol hirdessek? AdWords keresési hálózata? Vagy a Display hálózata? Vagy egy tartalomszolgáltatónál Banner hirdetést csináljak?

Gyakran találkozom azzal a kérdéssel, hogy miért adjunk ki drága pénzeket különböző tartalomszolgáltató oldalakon Banner hirdetésre, ha a fizetett keresőhirdetések (AdWords hirdetések egyik része) sokkal hatékonyabbak.

  • Csak a kattintásokért kell fizetni
  • Összekapcsolható az Analytics-sel
  • Könnyen állíthatóak a konverziók
  • stb.

Ezek valóban nagyon jó dolgok, és tényleg hatékonyak a hirdetések.

Azonban egy nagyon fontos dolgot nem felejthetünk el: a keresőket akkor kezdjük el használni, amikor már tudjuk, hogy mire van szükségünk. Marketing nyelvre lefordítva, a vásárlási döntési folyamatban sokkal inkább előrehaladottabb állapotban vagyunk. Tudjuk, hogy milyen problémánk, igényünk van, amire megoldást szeretnénk találni. Ezért ezt az igényt, problémát beírjuk a keresőbe, és (jobb esetben) csak a mi keresésünknek megfelelő találatok jönnek ki. Ez zseniális! Tényleg nehéz ennél hatékonyabb eszközt találni, főleg, ha csak a kattintásokért fizetünk. (Egy AdWords fiók beállítása, hatékony felhasználása azért komplikáltabb ennél, de tömören ez a lényeg)

De abba azért gondoljunk bele, hogy hányan tudják pontosan, hogy mire van szükségük. A vevőidnek valószínűleg egy kis százaléka. Mondjuk, ha optimista vagyok, akkor legyen a potenciális vevőid 30-40%-a. Őket is el kell érni, meg kell győzni, erre teljesen jó az AdWords keresési hálózata.

De mi van a maradék 60-70%-ával a vevőidnek?

Ők lesznek azok, akiknek most a Banner kampányodat készíted. Őket is el kell érned valahogy, Nekik is kommunikálnod kell a termékedet, szolgáltatásodat, hiszen nem tudhatod melyikük érdeklődik a téma iránt, és mikor akar egyszer csak vásárolni. Nekik másképp kell kommunikálnod, más tartalommal, más céllal.

Őket hamarabb kell meggyőznöd, hiszen a reklámokra immunisak, nem vásárlás céljából látogatnak meg egy oldalt. Az előbb említett döntési szituációban ők jóval hátrébb helyezkednek el, nincs még problémájuk, igényük. De egyszer biztos lesz, és akkor neked már ott kell lenned a fejében.

A Banner hirdetéseknek több módja is van:

  • Megveheted a reklámhelyet közvetlenül a tartalomszolgáltatótól, ez lehet, hogy kicsit drágább lesz. Általában megjelenés alapú vagy időszaki elszámolással működik.
  • Aztán hirdethetsz a Google Display hálózatán, ami a Google partneroldalaiba beilesztett AdWords hirdetéseit jelenti (ez lehet szöveges vagy képes is). Kattintás vagy megjelenés alapján is fizethetsz, Te döntöd el.
  • Vannak olyan oldalak, amik le vannak szerződve egy Sales House-szal. Ez annyit jelent, hogy egy ügynökségen keresztül fogsz tudni hirdetni. Előnye, hogy fog Neked ajánlani csomagokat, ahol még több hasonló oldalon hirdethetsz. Hátránya, hogy a több megjelenésért többet is kell fizetni, viszont nem éri meg egy oldalon hirdetni. Általában megjelenés vagy kattintás alapján van az elszámolás.

A javaslatom az, hogy ha megteheted, mind a két csatornán hirdess. Ha még nem tart ott a vállalkozásod, akkor egyelőre csak mondjuk egy AdWords kampánnyal fuss neki. Az AdWords-ből származó plusz bevételedet pedig fektesd be egy Banner kampányba.

Fontos! A korábban említett vásárlási szituáció miatt egy Banner kampányt ne csak egy hónapig próbálj ki! Ha nem jönnek az eredmények, módosíts a hirdetésen vagy a Landing Page-n (fogadó oldaladon), tesztelj és mérj folyamatosan. Ha nagyon nem jön az eredmény, akkor vizsgáld meg, hogy tényleg jó helyen hirdetsz-e vagy keress fel.

:)