Ha kicsit is jártas vagy a közösségi média világában, talán te is észrevetted, hogy soha nem alszik. Évről évre új platformok bukkannak fel, a meglévők esetében frissítésekkel bombáznak, ráadásul mindeközben még a felhasználók viselkedése is folyamatosan változik. Így talán nem túlzás azt mondani, hogy egy marketinges élete olyan, mintha egy végtelen hullámvasúton ülne: izgalmas, de néha kicsit ijesztő is.
2025-ben pedig úgy tűnik, hogy még gyorsabb tempóra kell váltania mindenkinek, ha talpon akar maradni. Ha érdekel, mik lesznek az idei év legmeghatározóbb trendjei és hogyan fordíthatod ezeket előnyödre, akkor jó helyen jársz! Összegyűjtöttünk 3+1 izgalmas irányt, amelyekre mindenképp érdemes lesz odafigyelned. Nézzük is meg őket!
1. AI a közösségi médiában
Ha megbarátkoztál már a gondolatával, ha nem, az AI szinte mindenhova utat tört magának, így van ez a közösségi médiával is. 2025-ben már nem az a kérdés, hogy használd a mesterséges intelligenciát, hanem hogy hogyan használhatod a lehető legjobban.
Egy felmérés szerint a marketingesek 38%-a az AI legnagyobb előnyeként a hatékonyság növelését emelte ki, míg 34%-uk az ötletgenerálás megkönnyítését, 33%-uk pedig a tartalomgyártás gyorsítását emelte ki.
Tavaly év végére a szövegek, képek, videók és akár virtuális influencerek létrehozása mind a repertoár részévé vált. Igen, jól olvastad, még a saját influenceredet is létre tudod lassan hozni. 2024-ben ugyanis a Meta, a Facebook és az Instagram mögött álló cég, elkezdte elárasztani platformjait a mesterséges intelligencia által generált „influencerekkel”. Te meg tudnád az alábbi hölgyről mondani, hogy nem igazi személyről van szó?

Egy biztos: a siker kulcsa az AI használatában, a jól átgondolt utasításokban rejlik. Ha egyértelműen meghatározod a stílust, a hangnemet, szuper eredményeket fogsz kapni.
2. A rövid formátumú videók
Szereted a videós tartalmakat? Akkor jó hírünk van a számodra! A TikTok, az Instagram Reels és a YouTube Shorts terjedésével a rövid videók már rég nem csupán egy trendnek számítanak, hanem szinte alapvető tartalomtípussá váltak. A Meta egyik jelentése szerint a Facebookon és az Instagramon eltöltött idő 60%-át már videók teszik ki. Szakértők szerint ennek a százaléknak idén a növekedésére lehet számítani.
A gyorsan fogyasztható, rövid videók tökéletesen kiegészítik az emberek egyre csökkenő figyelemidejét. A márkák ezt az eszközt alkalmazva gyors, hatékony üzeneteket tudnak eljuttatni a célközönségükhöz.
Ha te is szeretnél belépni a rövid videók gyártásának világába, íme néhány tipp a sikerhez:
– Függőleges nézet: A felhasználók többsége telefonon nézi a videókat, így a függőleges formátum a legoptimálisabb. (1920×1080)
– Használj hangot: Használj aktuálisan népszerű hangokat és zenéket.
– Vedd rövidre: A rövid videó lényege a gyors üzenet. A kevesebb néha több!
– Használj feliratokat: A feliratok segítenek, hogy még akkor is érthető legyen a videó, ha a nézőid némítva nézik.
A rövid formátumú videók tehát idén várhatóan a közösségi média normájává válnak majd. Ha ügyesen bánsz velük, rengeteg lehetőség rejlhet bennük a márkád számára.
3. Vége a hashtageknek?
Pár évvel ezelőtt ez a kérdés még csak fel sem merült volna. Most viszont azt kell mondanunk, hogy hashtagek szerepe ma már közel sem annyira fontos, mint régebben. Ennek fő oka a spamelők visszaélése ezzel a funkcióval. A trending hashtageket sokan irreleváns tartalmak terjesztésére használják, ami igencsak megzavarja a felhasználók hírfolyamát és rontja a felhasználói élményét.
Ennek hatására 2024 végén az Instagram fontos változást vezetett be: már nem lehet követni a hashtageket, és a követett témákhoz kapcsolódó posztok sem jelennek meg a hírfolyamban.
Egy másik indok, amivel elavulttá váltak, a közösségi média algoritmusai egyre pontosabban tanulják meg, hogy mit szeretnének látni a felhasználók, és ezt a tartalomelérés során érvényesítik is.
Mit érdemes akkor a hashtagek helyett használnod?
A fiatalabb generációk, különösen a TikTok-felhasználók, egyre inkább egyfajta keresőmotorként használják a közösségi média platformokat. Ezért idén a tartalmaidat érdemes keresésre optimalizálnod:
- használj releváns kulcsszavakat a posztjaid szövegeiben
- készíts olyan videókat, amelyek választ adnak konkrét kérdésekre vagy problémákra
- légy hiteles, hogy a közönséged könnyebben megtaláljon és bízzon benned
3+1. Előtérbe kerül a storytelling
Itt az ideje, hogy igazi történetmesélő válj! Ugyanis, ha szeretnél kitűnni a tömegből, akkor a történetmesélés elengedhetetlen. A mai telített online térben egyre nehezebb figyelmet szerezni, ezért kulcsfontosságú, hogy olyan tartalmat alkoss, ami nemcsak hogy észrevehető, de valóban rezonál a közönséggeddel.
Az emberek figyelmét leginkább a hiteles, érthető és szórakoztató történetek ragadják meg. Ahelyett, hogy csupán a termékeidet mutatnád meg, mesélj róluk – mutasd meg a színfalak mögötti pillanatokat, ossz meg inspiráló sztorikat, vagy vezesd be a közönségedet a márkád világába. Ez segíthet márkádnak kiemelkedni a versenytársak közül, és erősítheti a fogyasztók elköteleződését.

Záró gondolatok
Ahogy láthatod, 2025 igazán izgalmas évnek ígérkezik a közösségi média trendek szempontjából. Legyen szó a mesterséges intelligencia alkalmazásáról, a rövid videók erejéről vagy a storytelling hatalmáról, a siker kulcsa idén is a folyamatos fejlődés és alkalmazkodás.
Két dolog biztos: Ne félj új dolgokat kipróbálni, merj kísérletezni, és mindig figyelj arra, hogy tartalmaid hitelesek és relevánsak legyenek a közönséged számára!