Közösségi oldalak a keresőoptimalizálásban

Ami nincs fent Facebookon, az meg sem történt?

A közösségi oldalaknak óriási szerepe van a keresőoptimalizálásban. Egyesek szerint ez a szerep folyamatosan nőni fog, ami logikusnak is tűnik.

A Google számára a felhasználói élmény nagyon fontos. Ezt nézi a hivatkozásoknál, tartalmaknál, kulcsszavaknál. Ebbe beletartozik az is, hogy egy weboldalt, egy tartalmat a közösség is fogyasszon és szeressen. Hisz nem az a jó, minőségi tartalom, amit egy közösség is ajánl? De. Az. Az a tartalom a legjobb, amit a közösség is minőséginek talál, ezt meg is jelöli.

Ezért a keresőoptimalizálás és a közösség össze fog szép lassan fonódni. Ezzel együtt kell élni, hiába vagy esetleg facebook ellenes.

Akkor vágj bele a használatába

Rengeteg közösségi oldal van. Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, Foursquare, Instagram, Youtube vagy akár ide vehetném a blogot is, de róla majd később.

Ezeket az oldalakat egyre többen használják, terjednek. Facebooknak Magyarországon 5 millió tagja van. Tulajdonképpen már egy kis internet az interneten belül. Ezeken az oldalakon terjednek az információk, muszáj megjelenni a cégednek rajta

Mit jelent ez számodra?

Egyrészt, ha terjed az információ, akkor az minőségi információ. Tetszik az embereknek, LIKE-olják :) Ennek hatására és a Zuckerberg (ejtsd: Zákeörberg nem Cukkerberg) féle algoritmusoknak köszönhetően egyre több emberhez jut el, aki azt megtekinti. Így látogatást, kattintást generál. Ha pedig minél több kattintás van egy oldalra, az annál jobb Neked.

Másik funkciója az, hogy minden oldalhoz tudsz egy leírást adni. Itt lehetőleg minél több kulcsszót adjál meg, hogy a Google is rátaláljon. Ebbe még belelát a Google, így ezt be is tudja olvasni. Itt írj a cégedről, de ahogy a szövegeket és tag-eket is okosan írtuk meg, itt is figyelj oda.

Ezen felül lehetőséged van arra, hogy ezeket a közösségi oldalakat összekösd a weboldaladdal egy bővítmény (vagy olyasmi) segítségével. Lehetőleg minél több ilyen közösségi oldalt illessz be a weboldalba. Ebben tud a webfejlesztőd segíteni vagy az interneten számtalan ilyen videót, leírást találsz. Én ezt most nem is részletezném, de ha segítségre van szükséged, akkor keress fel.

Fel szokott az a probléma merülni, hogy nem használod mindegyik oldalt, akkor minek kapcsold össze a weboldaladdal. Jogos. Alapjában ugye nem a kereső számára készítjük ezeket a dolgokat, hanem a vevőinknek, az érdeklődőinknek. És ha ők nincsenek fent a Twitteren vagy Pinteresten, akkor teljesen felesleges ezeket alkalmaznod, szerintem. Sokan fognak kritizálni emiatt, de azt mondom, hogy inkább nézz utána, mit használnak a vevőid, és azokat használd Te is.

Más a dolog szerintem a facebook-kal és Google+-szal kapcsolatban. A facebookon 5 millióan vannak fent, szerintem ebből fent lesz a célcsoportod nagy százaléka is. Persze kivétel mindig van.

A Google+-t meg szerintem egyszerűen muszáj beüzemelned. Azért kell, mert ez a Google rendszere, és biztos lehetsz benne, hogy idővel össze fogja kapcsolni a keresési eredményeket a Google+ oldalad eredményeivel. Szintén csak szerintem. De eddig kevés olyan dolog volt, amit a Google kitalált, majd meghátrált.