10 last minute karácsonyi marketing tipp

10 last minute karácsonyi marketing tipp

10 last minute karácsonyi marketing tipp

amikkel elkaphatod az utolsó pillanatban vásárlók kezét

Szinte kettőt sem pislogunk és már itt van a Karácsony. A szeretet és a meghittség ünnepe, szokták mondani… Azonban vállalkozóként nem mindig tudjuk teljesen átadni magunkat ennek az életérzésnek, mert kapkodás közepette inkább azon gondolkodunk, hogy hogyan hozzuk ki a legtöbbet pénzügyileg ebből az időszakból.

via GIPHY

Nyugodj meg kicsit, hiszen nem kell feltétlenül SpongeBobbal és Patrickal azonosulnod, ha nem kezdted el már júliusban a Karácsonyi marketing kampányaid kidolgozását, ugyanis:

NEM KÉSTÉL EL!

Csak el kell érned a tökéletes célpiacot, azaz azokat akik pont úgy halogatják az ajándék vásárlást, mint te a karácsonyi marketinget.

Az utolsó pillanatban vásárlók ugyanis nagyban hozzájárulnak a legtöbb kis- és középvállalkozás ünnepi értékesítésének jelentős részéhez. Mi pedig most hoztunk neked 10 marketing tippet, amellyel erősen megragadhatod a figyelmüket és kézen fogva elvezetheted őket a rendelés leadásáig. 

Szóval...

Indulhat a visszaszámlálás!

A csak korlátozott ideig elérhető ajánlatok nagyszerű módjai annak, hogy bevonzd a látogatókat, sürgető érzést kelts bennük és nem utolsó sorban rávedd őket a vásárlásra.

Ezt a folyamatot pedig még hatékonyabbá teheted, ha az ajánlatokhoz tényleges visszaszámlálót is társítasz. Ezt megteheted akár a weboldaladon különböző popup megoldásokkal vagy a közösségi média oldalakon rendszeres posztok, storyk formájában.

Az év ezen időszakában, amikor mindenki költekezik, barátnak, családtagnak, kollégának, vagy háziállatnak, a pénzmegtakarítás egy egyértelmű előnyt jelenthet az ajánlataidnál, de bátran kísérletezz extra ajándékokkal vagy akár szállítás beli előnyökkel, ugyanis...

A legtöbb ember szeret halogatni

via GIPHY

Éppen ezért a szállítás az online kiskereskedelemben minden évben komoly problémát jelent a vásárlók számára, de az ünnepi szezonra ez kiemelten igaz. Az utolsó pillanatban vásárlóknak ilyenkor két fő céljük van: minél előbb megkapják a rendelésüket, a lehető legjobb feltételekkel. Ennek biztosítása pedig döntő tényező lehet abban, hogy nálad nyomnak rá a rendelés gombra vagy sem.

Ha viszont nem engedheted meg magadnak, hogy mindenre ingyenes szállítást kínálj, akkor használj vásárlási küszöböt. Ezzel is ösztönzöd majd a látogatót, hogy egy bizonyos összeg felett költsön, hogy megkaphassa a hívogató ajánlatot. Viszont mindig ügyelj arra, hogy a minimális rendelési értéket jóval az átlag kosárérték fölé állítsd be.

Azaz például, ha az átlagos kosárértéked 4000 Forint, akkor adj ingyenes szállítást 7500 Ft feletti rendelés esetén.

A Jolly Joker: Ajándékutalvány

Az örök halogatás, utolsó pillanatban döntés mellé még egy főbb jellemző szokott társulni és az a bizonytalanság: 

“Mit vegyek neki?”

“Melyiket válasszam?”

“Ennek biztosan örülni fog?”

“Áhh inkább jobb, ha azt vásárol amire tényleg szüksége van”

Azoknál a látogatóknál, akiknél időszűkében felmerülnek a fenti gondolatok, tökéletes mentőöv lehet egy ajándékutalvány. 

De tegyük is félre, hogy te ilyen jó szívű vagy és szívesen kihúznád őket a szorult helyzetből és térjünk rá a lényegre, azaz, hogy…

Neked miért éri meg az ajándékutalvány? 

Az utalványok legtöbbször egy meghatározott összegre vannak beállítva, de a beváltók nagy része általában végül többet költ. Éppen azért, mert az utalvány arra ösztönzi a látogatót, hogy betérjen az üzletbe, átnézze a webshopot és ha már elkezd böngészni, vásárolni, akkor valószínű, hogy végül olyan terméket talál, amely valamivel többe kerül, mint az ajándékkártya értéke. 

Viszont ne menjünk el amellett sem, hogy az ajándékozottak között is lehetnek vérbeli halogatók, akik vagy lecsúsznak a beváltási határidőről vagy szimplán megfeledkeznek róla. 

De persze gonosz dolog lenne erre alapozni a nyereséget, főleg Karácsonykor, úgyhogy erről csak ennyit.

A személyes átvétel is kulcsfontosságú lehet...

...amikor egyre közeledik az ünnep. Ugyanis egyes termékek megtekintése, megérintése, valamint a biztonság érzet, hogy akár az utolsó pillanatban is elhozhatom - anélkül, hogy a városon kívüli helyről történő szállítás késedelme miatt kellene aggódnom - döntő szempont lehet a rendelés leadásában.  

Éppen ezért fontos, hogy ezzel kapcsolatban is megfelelő tájékoztatást adj a weboldaladon, közösségi média felületeiden. Ezen felül mindig ellenőrizd, hogy a Google My Business és a Bing for Business oldalain elérhető-e az aktuális ünnepi nyitvatartási, telefonszám és a weboldal. 

Így növeld a kosárértéket hírlevél segítségével

Ez az időszak kitűnő lehet a különleges ajánlatok és promóciók rendszeres kiküldésére, mivel a látogatóid nemcsak maguknak, hanem barátaiknak és családtagjaiknak is szeretnének vásárolni.

Éppen ezért úgy válogass és hozz létre karácsonyi hírlevél promóciókat, hogy azok egyszerre több termék vásárlására is ösztönözzék az olvasót, ezzel pedig növeljék az átlagos kosárméretet és a ROI-t.

De lássuk, hogy hogyan:

  1. Ajánlj kiegészítő termékeket a hírlevélben
  2. Állíts össze kedvezményesebb csomagajánlatokat
  3. Kínálj ingyenes szállítást egy bizonyos érték feletti rendelés esetén 
  4. Adj kedvezményt bizonyos érték feletti rendelés esetén
  5. (Itt is érdemes úgy kialakítanod az összeghatárt, hogy az kellő mértékben a korábbi átlag kosárérték felett legyen. Így minimalizálhatod azon rendelések számát, amelyek egyébként is túllépték volna a határt)
  6. Használj kettőt fizet hármat kap típusú promóciót a gyorsan fogyó termékeidnél 
  7. Az utolsó napokban dobd be a Jolly Jokert a hírlevélbe, azaz az ajándékutalványt

Egyik legkiválóbb módja a figyelemfelkeltésnek: Nyereményjáték 

via GIPHY

Mi az ami jobb a kedvezményes ajánlatnál? Hát persze, hogy ami ingyen van! 

De megint csak tegyük félre azt, hogy te jószívű vagy és szeretnéd meglepni a látogatókat és térjünk a lényegre:

Hogyan profitálsz abból, ha ingyen adsz valamit?

Egyszerű! 

  1. Ugyanis a karácsonyi nyereményjáték segít...
  2. a márkád ismertségének megteremtésében
  3. a közösségi média elkötelezettség növelésében
  4. a webhelyedre irányuló forgalom és eladások növelésében

éééés...

...egy 2020-as felmérés szerint* 

a vállalkozások, az új ügyfeleik több mint 34%-át érték el nyereményjátékokon keresztül.

Éppen ezért kiemelten ajánljuk, ha kis- és középvállalkozásod van, és szeretnél egy olyan közönséget elérni, akik potenciálisan a vevőiddé válhatnak. 

Ösztönözd a nyereményjátékban a jelenlegi követőidet, hogy hívják meg ismerőseiket, barátaikat és cserébe ajánlj fel egy ajándékutalványt, ajándékcsomagot vagy konkrét terméket, szolgáltatást.

Használd ki a meglévő forrásaidat

Természetesen a nyereményjátékok, karácsonyi promóciók mind-mind jó lehetőséget biztosítanak, hogy folyamatosan új érdeklődőket, leadeket terelhess az értékesítési tölcsérbe. 

De mi a helyzet, ha már nagyon-nagyon késésben vagy és mindezekre nincs időd? 

Na ilyenkor kell egy alapos kutatómunkát végezned az eddigi adatbázisban, hogy vannak-e olyan emberek, akik: 

  • korábban letöltöttek bármilyen marketing jellegű anyagot a weboldaladról
  • kapcsolatba léptek veled közvetlenül vagy az ügyfélszolgálati csapattal
  • már vásároltak nálad
  • feliratkoztak a hírleveledre
  • jártak a weboldaladon, esetleg kosárba helyeztek termékeket

Ha ezekkel megvagy, akkor készíts a leadekből egy listát és kösd össze olyan különböző marketing megoldásokkal, mint például remarketing kampány, hírlevelezés, egyedi ajánlat. 

Hidd el, hogy sokkal nagyobb konverziós arányt fogsz náluk elérni, mint azoknál, akik korábban még nem találkoztak a márkáddal, weboldaladdal.

Vedd fel az ünnepi köntöst

via GIPHY

Ha neked még mindig nem jött meg az ünnepi hangulatod, legalább a weboldaladdal és közösségi média felületeiddel legyen ez másképp. Hidd el, hogy jelentősen feldobja majd, mind a márkád, mind a termékek, szolgáltatások vonzerejét, valamint a látogatókat is a költekezés, akarom mondani a Karácsony hangulatában tartja majd. 

Karácsonyi landing oldalaknál mindig kiemelten figyelj rá, hogy a kedvezmények, akciók, egyedi ajánlatok információi világosak és tömörek legyenek, és egyenként külön-külön aloldalra vezessenek.

Ugyanis az egyedi, ünnepi landing oldalakkal...

  • zökkenőmentes felhasználói élményt biztosíthatsz, amely konkrétan a marketingüzenetedre összpontosít
  • kisebb lesz a kockázatot, hogy a látogatód figyelme elterelődik 
  • könnyebb lesz a kampánykövetés és elemzés, mivel a felhasználói út is teljesen eltér a többi marketingkampányétól  
  • A hosszútávú siker kulcsa nem a jó karácsonyi marketing

Ha megfogadod tippjeinket, akkor a legnagyobb forgalom ebben a negyedévben fog terelődni a weboldalra, ugyanakkor a siker kulcsa sokkal inkább a megtartásban rejlik. 

Éppen ezért a legjobb, ha már most elkezdesz felépíteni egy olyan marketing stratégiát, amelyekkel majd visszaszerezheted ezeket a vásárlókat.  

Hiszen, ha akár csak egy kis százalékukat sikerül megtartanod, már az is nagyban befolyásolhatja a jövő évi forgalmadat. 

Mivel mindannyian tudjuk, hogy sokkal nehezebb - és sokkal több marketing költséget igényel - eladni egy teljesen új látogatónak, mint egy korábbinak. 

Az ünnepi időszak kétségtelenül az év legforgalmasabb és legfontosabb időszaka az online vállalkozások tulajdonosainak és persze nekünk marketingeseknek is. 

Használd te is last minute karácsonyi marketing tippjeinket vagy ha egy még nagyobb mentőövre lenne szükséged, akkor bátran keress minket!


* Forrás: https://outgrowco.medium.com/23-mindblowing-statistics-on-giveaways-and-contests-in-2020-2fdaaaf20dc0

 

Pintér Laura BeOnWeb

 

Pintér Laura
Projektmenedzser, Google Ads és keresőoptimalizálási szakértő
e-mail: pinter.laura@beonweb.hu