Márka vagy termékhirdetés?

Mit érdemes reklámozni?

Azt vettem észre, hogy reklámozás során általánosan előjön a kisvállalkozásoknál az a probléma, hogy a reklámanyagukon rosszul és rosszat hirdetnek.

Ha adódik egy lehetőség a cég előtt, akkor a reklámra egyből rányomják a cég nevét, logóját, pár sorban a szolgáltatásukat vagy termékeiket és a cégről is írnak pár sort. De ennek az anyagnak a nagy részét a cég neve és logója teszi ki. Nem szeretném bántani őket, régen én is ezt csináltam, és ez nem jó.

Miért?

Őszinte leszek, és kemény: Senkit se érdekel, hogy hívják a cégedet, kivéve, ha Te vagy az almás telefongyártó vagy a svéd bútorgyártó.

Ezért Neked a hirdetéseidben nem a cégedet kell hirdetned, hanem a termékedet, szolgáltatásodat. Ha még profibb vagy, akkor egy ígéretet, egy megoldást hirdetsz a célcsoportod problémáira.

Gondold csak végig: Melyik hirdetés fog meg jobban?
Samsung XCover II okostelefon Bruttó 29.900 Ft-ért a X-néll

Folyton leejti a telefonját? Ütésálló okostelefonok Bruttó 29.900 Ft-ért az Y-nál

Na jó, a példa kicsit buta, de más nem jutott eszembe. Remélem azért érted a lényeget.

A márka vagy a céged hirdetését is be kell építened ezekbe a kommunikációkba, de NE ez legyen az elsődleges. Tényleg nem fog érdekelni senkit. Neked most az elsődleges célod az, hogy eladd a szolgáltatásodat vagy a termékedet. Találd ki, hogy a Te célcsoportodnak mit kell hirdetned ahhoz, hogy felkeltsd az érdeklődéseket. A terméked nevét, a problémájukat vagy egy ígéretet? Minden piac más ebből a szempontból, Neked pedig meg kell találnod a legjobb megoldást.

Hirdetheted a márkádat és a cégedet is, de az nagyon sok pénzedbe fog kerülni, és nagyon lassan lesz eredménye. Ilyet inkább csak nagy reklámbüdzsével rendelkező cégek engedhetnek meg maguknak.

Nem mindig

A példaszituáció azért is jó, mert egy fontos dolog van azért ezzel kapcsolatban. A vásárlási döntésben elfoglalt helyünk. A Banner kampányok esetében a célcsoportunk nem tudja hogy mit akar venni, ezért kell neki a “B” verziót reklámoznunk. Kicsit az igényeit célozzuk meg. Ha viszont ezen túl vagyunk, és megismertettük a célcsoportunkkal a termékünket, akkor átlép egy másik döntési fázisba. Ilyenkor elő lehet venni az “A” verziót. Hol? Hol tudjuk ezt hatékonyan használni? Ha tudja a célcsoport, mit akar, akkor hova fordul?
A Google keresőjéhez. Ott pedig a Google AdWords-szel tudunk hirdetni, de ott sem a cégünkre hirdetünk. AdWords-ben ne is hirdessünk a cégünkre, ha már valaki a cégnevünkre keres, az már ismer minket, és valószínűleg a találati lista elején is leszünk.

A fentiek miatt a Bannerhirdetésekben főleg a termékhirdetéseket vagy ígéreteket preferálom. Lehetőség szerint több változatot is indítsunk, és mérjük meg az eredményeket. Módosítsuk vagy mellőzzük a rosszul teljesítő változatokat, és fókuszáljunk a jobbakra.